16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
yeni flört alışkanlıkları
Araştırma

Pandemi flört kanununu değiştirdi

Gizem Yıldız
1 Ağustos 2021
2 dk okuma

İzolasyon ve kısıtlamalarla geçen uzun bir zamanın ardından flörtün de kuralları değişti. Yeni dünya düzeninde insanlar duygusal bir bağ kurmadan önce karşısındakinin antikorlu ya da aşı sertifikalı olmasını (yüzde 42) önemsiyor. Yüz yüze görüşme hususu hala endişeli ve flört eşleşmeleri artık sanal mecralar üzerinden gerçekleşiyor. Fakat bunun da getirdiği bazı güvensizlikler var. Gelin Kaspersky araştırmasının detaylarına birlikte bakalım…

Kaspersky tarafından ortaya koyulan yeni rapora göre, izolasyon ve kısıtlama çağında tüketiciler flört ederken sağlıklarına ve kişisel güvenliklerine daha fazla dikkat ediyor. 10 kişiden dördü yalnızca antikorları veya aşı sertifikası olan biriyle görüşmeyi tercih ediyor. Tüketiciler, pandeminin başlangıcından beri yüz yüze görüşme konusunda daha endişeli. Flört eşleşmelerinin hiçbiri çevrimdışı ortamda olmayan kişilerin oranı yüzde 16’dan yüzde 35’e çıkarak iki kattan fazla arttı.

Küresel pandemi günlük faaliyetlerimizin çoğunu önemli ölçüde değiştirirken, flört de bundan etkilendi. Zorunlu izolasyon dönemlerinde insanlar flört uygulamalarına daha fazla zaman harcadı ve bu tür uygulamaların kullanıcı sayısı her geçen gün artıyor.

Potansiyel bir randevunun aşı durumunu görme talebi pandeminin bariz bir etkisi olarak öne çıkıyor. Ancak çevrimiçi bir randevuyla şahsen tanışmak, sadece hastalanmanın ötesinde endişe yaratıyormuş gibi görünüyor. Genel olarak kullanıcıların yüzde 50’si bir randevuya ilk kez gittiklerinde kendilerini gergin veya güvensiz hissediyor (yüzde 18).

Bu endişelerin bir kısmını hafifletmek için, çevrimiçi arkadaşlık sitelerini ve uygulamalarını kullananların çoğunluğu (yüzde 72), buluşmayı kabul etmeden önce tarihle telefonla veya görüntülü olarak konuşmak istiyor.

Kaspersky Güvenlik Araştırmacısı David Jacoby, şunları söylüyor: “Dünya genelindeki evde kalma alışkanlıkları ve kısıtlamalar göz önüne alındığında, çevrimiçi flört günümüzde insanların hayatında önemli bir rol oynuyor. Yine de çevrimiçinden çevrimdışına geçiş, birçok insan için büyük bir sıçrama demek. Burada dikkate alınması gereken yalnızca sağlık durumu değil, aynı zamanda bir yabancıyla tanışmanın her zaman süregelen riskleri de var. Çevrimiçi ve çevrimdışı randevulara güvenle devam etmek için, potansiyel randevunuzla paylaştığınız verilere dikkat etmeniz önemlidir. Böylece birisiyle tanışmak konusunda fikrinizi değiştirirseniz her zaman durumun kontrolü sizde olur. Kendiniz hakkında paylaştığınız bilgileri ve bunların nasıl kullanılabileceğini bilirsiniz.”

Çevrimiçi flört ederken kişisel verilerinizi gizli tutmanıza yardımcı olmak için Kaspersky aşağıdaki basit ipuçlarını öneriyor:

  • Fotoğraf paylaşırken adresinizi veya işvereninizi açık etmeyin. Bunun yerine kişisel verilerin veya başka kişilerin gösterilmediği gezilerden veya önemli noktalardan fotoğraflar kullanın.
  • Telefon numaranızı veya diğer mesajlaşma uygulamalarına dair profillerinizi paylaşmak yerine flört platformlarının yerleşik mesajlaşma işlevini kullanın. Başka bir mesajlaşma platformuna geçmeye karar verirseniz, verilerinizi gizli ve güvende tutacak şekilde ayarlamayı unutmayın.
  • Birden fazla cihazda gelişmiş koruma sunan etkili bir güvenlik çözümü kullanın.

Raporun tamamına ulaşmak için tıklayın.

Delta Varyantı aşılanma kararını nasıl etkiledi?

featured Kaspersky
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
3 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
4 Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
5 Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Güncel Haberler
İngiltere'de binlerce kişi Johnson & Johnson'a "kanser riski" sebebiyle dava açtı
İngiltere’de binlerce kişi Johnson & Johnson’a “kanser riski” sebebiyle dava açtı
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026'da kullanıcılarla buluşacak...
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026’da kullanıcılarla buluşacak…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Rekabet Kurulu'ndan Spotify'a soruşturma: Gerekçe "ayrımcılık" ve "yıkıcı fiyatlandırma"
Haberler
Rekabet Kurulu’ndan Spotify’a soruşturma: Gerekçe “ayrımcılık” ve “yıkıcı fiyatlandırma”
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Samsung'un iPhone kullananlara bir sorusu var: "Telefonunuz bunu yapabiliyor mu?"
Haberler
Samsung’un iPhone kullananlara bir sorusu var: “Telefonunuz bunu yapabiliyor mu?”
Nafizcan Önder
27 Ağustos 2025
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun "ayrımcılık"
Haberler
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun “ayrımcılık”
İrem Alimoğlu
9 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.