16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemide enerji tasarrufunun değeri anlaşıldı
Haberler

Pandemide enerji tasarrufunun değeri anlaşıldı

Marketing Türkiye
21 Temmuz 2021
5 dk okuma

Sürdürülebilirliğin moda bir kavram olmaktan çıkıp yerküreyi koruyabilecek bir yönetim yaklaşımı olduğunu gecikmeli de olsa nihayet anladık. Kavramı sadece çevre ve iklim denklemine bağlayan anlayışın kısır kaldığını ise içinde yaşadığımız süreç zorlayarak da olsa hepimize öğretti. Öğrendiğimiz bir başka şey daha yaşamsal kaynakların sonsuz olmadığıydı. Küresel enerji kaynaklarının tükendiğini ise doğa ikaz edince anladık.

Pandemide enerji tasarrufunun değeri anlaşıldı
Ahmet Ziya Demir
BSH Türkiye Ürün Pazarlama Müdürü

2020’de pandeminin tam ortasında T.C. Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı Enerji Verimliliği ve Çevre Başkanlığı, Enerji Verimliliği ve Çevre Bilincini ölçmek için bir araştırma yaptırdı. Enerji verimliliği konusunda toplumsal bilgi düzeyimizi ve bunu davranış değişikliğine ne kadar taşıdığımızı ortaya koyan araştırma geleceğe yönelik inisiyatif oluşturması açısından önemli mesajlar veriyor. Enerji Verimliliği Bilgi Endeksinde 0-200 değerlendirme aralığında aldığımız not 177,9 olarak tespit edilmiş. Bu değer, enerji verimliliği konusunda toplumun yüksek bilgi düzeyinde olduğunu gösteriyor. Enerji Verimliliği Davranış Endeksine bakıldığında aynı değerlendirme aralığında alınan not 137,5 olarak tespit edilmiş. Bu değer, enerji verimliliği konusunda davranış boyutunun orta seviyede olduğunu ifade ediyor. Bu sonuçlar bize sahip olduğumuz bilinç düzeyiyle davranışlarımız arasında belirgin bir fark olduğunu gösteriyor. Toplumun yüzde 87,4’ü enerjiyi verimli kullanmanın önemini biliyor. Yüzde 3,4’ü gerçek anlamda tasarruf sağladığına inanmıyor. Yüzde 3,4’ü ihtiyaç duymadığı, yüzde 2,2’si konforu azalttığını düşündüğü ve yüzde 1,7’si çevrenin enerji verimliliğiyle korunabileceğini düşünmediği için enerjinin verimli kullanımını önemli bulmuyor. Kamuoyunun yüzde 64,9’u enerji tasarrufu konusunda bilgi sahibi olduğunu belirtiyor. Sosyoekonomik statü yükseldikçe, enerji tasarrufu konusunda bilgi düzeyinin arttığını da görüyoruz.

Avrupa Birliği, çeşitli beyaz eşya ve elektrikli ürünlerin enerji tüketimlerini gösteren A+,A++ ve A+++ gibi enerji sınıflandırmasını kaldırarak, 1 Mart itibariyle A’dan G’ye olmak üzere yeni bir sınıflandırmaya geçti. Ülkemizde de 2 Mart tarihinde yürürlüğe giren bu değişiklik hem tüketici hem de sanayici için önemli fırsatlar sunuyor. Güçlü markalarıyla tüketicilerine yüksek enerji verimliliğine sahip, çevreye duyarlı, yüksek tasarruflu ileri teknolojili beyaz eşyalar sunmaya devam eden BSH’ın Türkiye Ürün Pazarlama Müdürü Ahmet Ziya Demir; “Yapılan Pazar araştırmalarında, ‘ürünlerin enerji verimliliği’ tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen unsurlar içerisinde sıralamada ilk 4‘e giriyor. Evlerdeki elektrikli eşyalar, elektrik faturalarında önemli bir orana sahip. Bu anlamda beyaz eşyalardaki enerji verimliliği, faturalarda da önemli derecede tasarruf sağlıyor. Bunun yanında, toplumda artan çevre duyarlılığı da artık tüketicilerin ürün seçim kriterlerinde enerji verimliliğine önem vermesinde değerli bir unsur olarak öne çıkıyor. Yeni Enerji etiketi dönemiyle birlikte tüketicilerin yüksek enerji verimli ürünlere olan talebi daha da artacak ve üreticiler de yepyeni teknolojiler geliştirerek bu talebe cevap verecektir. Bu süreçte tüketicileri bilinçlendirme çalışmaları da artırılacaktır. Böylelikle çevreye duyarlı ürünlerin sayısı her geçen yıl artacaktır” diyor.

Tüketicinin hassasiyetinin yoğunlaştığı noktalardan biri de su… Türkiye’de 20 yılda kişi başına düşen su miktarı 4.000 metreküpten 1.346 metreküpe indi. Kişi başına kullanılabilir su miktarı bakımından henüz su fakiri bir ülke olmasak da su stresi yaşayan bir ülkeyiz. Etkili adımlar atılmazsa 2030 yılındaki nüfus tahminlerine göre su fakiri bir ülke olacağız.
Enerji ve su tasarrufu için, enerjiyi ve suyu minimum seviyede kullanan beyaz eşyalar seçmek birinci adım. Öte yandan doğru kullanım alışkanlıkları da ikinci adım. Örneğin kısa programların her zaman daha tasarruflu olduğu düşünülse de, zamandan tasarruf ederken enerji ve su kullanımında harcamayı fazlalaştırırsınız. BSH Türkiye Ürün Pazarlama Müdürü Ahmet Ziya Demir; “Bu noktada her ikisinde de tasarruf sağlayan birçok teknoloji var. Örneğin; su tasarrufu sağlayan teknolojisi ile dikkatleri üzerine çeken Bosch i-DOS çamaşır makinelerimiz, her yıkamada 10 litreye varan su tasarrufu sağlayarak evdeki en iyi doğa dostu yardımcılardan biri oluyor. Akıllı sensörleri ile makinenin içine konulan çamaşırın miktarını, kirlilik seviyesini ve kumaş türünü algılayarak gerekli deterjan, yumuşatıcı ve su miktarını otomatik belirliyor. Böylece manuel dozajlamada gereğinden fazla eklenen deterjanın arıtılması için kullanılan fazla su tüketiminin önüne geçiyor ve her yıkamada 10 litreye varan su tasarrufu sağlıyor. Aynı zamanda enerji tasarrufu da sağlıyor. Yine, çevre dostu Bosch bulaşık makinelerimiz de, her damla suyun değerini bilenler için de bir tercih sebebi. Çevreci otomatik su tasarruf sistemi ActiveWater™ ile maksimum verimlilik sağlayan makineler, yük sensörleriyle de doluluk oranını tespit ediyor ve sadece gerekli miktarda su kullanıyor. Örneğin; GV650-SMS6ECI81T ürünümüz, eco programda sadece 6.7lt su harcamaktadır. Active Oxygen teknolojili çamaşır makinelerimiz, çamaşırların susuz yıkama yaparak tazelenmesini ve temiz kokmasını sağlarken aynı zamanda enerji tasarrufu da sağlıyor” diyor.

İhtiyaçlar şekil değiştirdi, öncelikler değişti

Pandemi sürecinin önemli etkilerinden biri de evlerdeki teknoloji ihtiyacının belirginleşmesi ve tüketicilerin daha önceden öteledikleri teknolojik alışverişleri bu süreçte gerçekleştirmeleri oldu. Eğlenmek, keyif yapmak ya da zaruri ihtiyaçları karşılamak amacıyla teknolojik aletlerden medet umduğumuza, Bosch’un Marketing Türkiye ile birlikte tasarladığı, FutureBright’ın araştırmasını yaptığı “Başka Bir Ev” yazı dizimizde daha önce yer vermiştik.
Araştırmaya göre; tüketiciler evdeki tüm ihtiyaçlarını pandemi döneminde tekrar gözden geçirme ihtiyacı duymuşlardı. Dijital eşyalarını yenileyip daha önce sahip olmayı düşünmedikleri bazı küçük ev eşyalarını da (rondo, kahve yapma makinesi, el süpürgesi gibi) hayatlarını kolaylaştırmak adına satın almışlardı.
Bu süreçte eve kapandık ve elbette ev dışı giderler azaldı. Ancak tüketicilerin evde geçirdikleri süreyle doğru orantılı olarak ev içindeki giderleri (elektrik, su, ısınma) arttı. Elektrikli ev eşyaları tüm gün kullanılmaya, TV ve bilgisayar sürekli açık kalmaya ve de doğalgaz tüm gün kullanılmaya başladı. Dışarda olmak pahalıydı ama evde kalmak da hiç ucuz değildi. Enerji kullanımını azaltmak ise kolay değildi. Çünkü tasarruf etmenin yaşam kalitesini düşürdüğü varsayılıyordu. Ancak yine de pek çoğu tedbir almak iyi olur düşüncesinin ilk aksiyonu olarak tasarruflu ampul kullanmayı seçti.

Evdeki cihazların pek çoğu acilen değişti, peki neden?

Daha önce idare eder düşüncesiyle performansı düşük elektrikli cihazlar acilen değişime sokuldu. Bu dönemde değişim yapanların yüzde 54’ü bozulanın yerine yenisini aldık diyor. Ya gerisi ne yaptı! Söylemler daha güçlü, kaliteli ve enerji tasarrufu sağlayan cihazlara sahip olmak istediklerini dile getirmişler. Daha önce de yazı dizimizde söz ettiğimiz gibi evdeki cihazları bilinmeze karşı verilen savaşta müttefikleri olarak gören zihniyet satın alırken en iyisi ama en tasarruflusunu seçmiş. Bu yaklaşımın gerisinde kaliteli olanı almak ancak “kullanırken tasarruf” içgörüsü yatıyor.

Kuraklık ve küresel ısınmayla ilgili endişeler giderek artıyor artmasına ama işin pratiğe dökülmesinde eksiklikler bulunuyor. Belli ki yerleşik alışkanlıklardan kurtulmak pek de kolay olmuyor. Enerji tasarrufu deyince ilk akla gelen hala tasarruflu ampul kullanımı oluyor. İçimizi rahatlatacak bir içgörüyü yine “Başka Bir Ev” araştırmasının ayrıntılarından bulup çıkartıyoruz. Hassasiyetlerin gelecekte tüketime daha fazla yansıyabileceğini ortaya koyan bir tablo mevcut. Bu anlamda dünyayı korumayı amaçlayanlar marka tercihlerini sürdürülebilirlik ve çevre esaslarına göre yapan kalabalık bir kitle bulunuyor.

Kuraklık ve küresel ısınmayla ilgili endişeler yüksek oranda artsa da bu anlamda hassasiyetlerin pratiğe dökülmesinde eksiklikler bulunuyor; yerleşik alışkanlıklardan tasarruflu ampul kullanımı ve kuraklık seviyesinin ülkenin gündemini uzun süre işgal etmesiyle su kullanımında tasarruf bu konudaki istisnalar durumunda. Ancak bu hassasiyetlerin gelecekte tüketime daha da yansıyabileceğini ortaya koyan bir tablo mevcut; bu anlamda marka tercihlerini sürdürülebilirlik ve çevre esaslarına göre yapacağını söyleyen kalabalık bir kitle bulunuyor. Tüketiciler cihaz sahipliğinde sağlamlığın yanı sıra enerji tasarruflu ürünleri tercih ediyor. Enerji konusundaki bilincin kalıcı tutum ve davranışlara dönüşmesi dileğimizi bir kez daha tekrarlayalım.

Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısını okumak için hemen TIKLAYIN!

Ahmet Ziya Demir Başka Bir Ev 5 enerji tasarrufu featured pandemi
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Haberler
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
İrem Alimoğlu
7 Mayıs 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Nisan)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Nisan)
Sena Tufan
17 Nisan 2025
Cannes Lions 2025 kısa listeleri açıklanmaya başlandı!
Haberler
Cannes Lions 2025 kısa listeleri açıklanmaya başlandı!
Sena Tufan
2 hafta önce
Türkiye’de kariyerinizi geliştirebileceğiniz en iyi 15 iş yeri
Haberler
Türkiye’de kariyerinizi geliştirebileceğiniz en iyi 15 iş yeri
İrem Alimoğlu
9 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.