17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yazın süper kahramanı: klimalar
Haberler

Yazın süper kahramanı: klimalar

Nafizcan Önder
20 Haziran 2021
4 dk okuma

Günümüz insanının vazgeçilmezlerinden biri klima. Özellikle hayatımızı derinden etkileyen pandeminin evde geçirilen süreleri uzatmasıyla klimaların önemi bir kat daha arttı. Marketing Türkiye için Pulside’ın gerçekleştirdiği kapsamlı “Klima Araştırması” tüketicinin yazın kahramanı, kışın kurtarıcısı klimalarla olan ilişkisine ışık tutuyor…

Küresel salgın nedeniyle yazın yine çok büyük bir kısmını evlerimizde geçireceğiz gibi görünüyor. Buna bir de sıcaklar arasında evlerde çalışma ritmi de eklenince tüketicilerin aklına ilk gelen ürün klimalar oluyor. Marketing Türkiye için Pulside’ın gerçekleştirdiği “Klima Araştırması” ülkenin en çok hangi bölgelerinde klima kullanıldığından tüketicilerin klima seçimindeki önceliklerine, satın alma noktalarından en çok tercih ve tavsiye edilen markalarına dek pek çok noktada sektöre ilişkin sorulara yanıt veriyor…

Her 5 haneden 1’inde klima var!

Yazın süper kahramanı: klimalar

Araştırmadan elde edilen bulgular Türkiye genelinde klima kullanım oranının yüzde 21,7 olduğunu gösteriyor. Bölgesel dağılıma bakıldığında ise mevsimsel olarak daha sıcak olan Akdeniz ve Ege bölgelerinde diğer bölgelere oranla daha yüksek bir kullanım oranı olduğu görülüyor. Akdeniz bölgesinde klima kullanım oranı yüzde 28,8, Ege bölgesinde yüzde 27,1 olarak karşımıza çıkarken; Kuzeydoğu Anadolu’da bu oran yüzde 15,7’ye kadar düşüyor.

Tüketici klimasını kendi seçiyor

Klima kullanan katılımcılar içerisinde yüzde 44,6’nın klima alımında kendisinin karar verici olduğunu belirtiyor. Klima almadan önce ebeveynlerine danışanların oranı yüzde 26,5, eşi veya sevgilisine danışanların oranı ise yüzde 24,1 olarak verilere yansıyor.

Satın almada ilk tercih mağazadan yana

Yazın süper kahramanı: klimalar

Araştırma kapsamında katılımcılara klima satın alırken kullandığı kanal veya kanallar sorulduğunda kliması olanların yüzde 68,8’i mağazadan aldığını belirtiyor. Markanın internet sitesi üzerinden ve birden çok markanın olduğu mağazalardan alım yaptığını belirtenlerin oranı ise aynı seviyede (yüzde 24,3). Mağaza tercihinin öne çıkmasında tüketicinin klimalar hakkında yeterli bilgiye sahip olmaması ve bundan dolayı doğrudan satıcıyla temas kurarak modeller arası tercih yapma isteğinin olduğu söylenebilir.

Tasarruf en önemli kriter!

Yazın süper kahramanı: klimalar

Katılımcılara, alım esnasında nelere daha çok dikkat ettiği açık uçlu olarak sorulduğunda yüzde 35,2’i ile “enerji tasarrufu” açık ara farkla en önemli kriter olarak dikkat çekiyor. Enerji tasarrufunun öne çıkmasının nedeni olarak ise katılımcıların çevreye olan duyarlılıklarının değil, düşük enerjiden kaynaklı maliyet avantajının etkin olduğu düşünülüyor. En çok dikkat edilen diğer kriterlerse; marka (yüzde 25,5), kalite (yüzde 23) ve fiyat (yüzde 15,3) olarak sıralanıyor.

Yazın kahramanı, kışın kurtarıcısı!

Yazın süper kahramanı: klimalar

Katılımcıların yüzde 93’ü yaz döneminde, yüzde 35’i ise kış döneminde klima kullandığını belirtiyor. Klimayla ilgili algı genel olarak soğutma özelliğine yönelik olsa da kış dönemlerinde de tercih edilmesi ısıtma özelliğinin de kullanıldığını gösteriyor. Klima kullananların yüzde 94,5’i soğutma özelliğini kullandığını belirtirken, ısıtma özelliğini kullanan (yüzde 37,8) bir kesim de var. Hava temizleme özelliğinden dolayı klimayı kullandığını belirten katılımcıların oranı ise yüzde 17,7.

Klimalar oturma odasında

Yazın süper kahramanı: klimalar

Araştırmaya katılanların yüzde 79,2’si evinde sadece bir tane klima olduğunu belirtirken iki klima olduğunu söyleyenlerin oranı sadece yüzde 17,2. Klimanın genel olarak evin ortak kullanım alanı olan oturma odasında konumlandırıldığı görülüyor. Nitekim, katılımcıların yüzde 91,7’si klimanın oturma odasında bulunduğunu belirtiyor. Klima için tercih edilen ikinci alan ise yüzde 17,7 ile yatak odası. Katılımcıların yüzde 93,5 gibi büyük bir çoğunluğu duvar tipi klimayı tercih ettiğini belirtiyor. Salon tipi klima tercih edenlerin oranı ise yüzde 8,2.

Pandemide klima kullanımı arttı!

Yazın süper kahramanı: klimalar

Katılımcıların pandemi döneminde klima kullanım oranlarının yarı yarıya değiştiği görülüyor. Pandemide klimalarını geçmişle aynı oranda kullandığını belirten katılımcıların oranı yüzde 42,5 olurken klima kullanımının arttığını belirtenlerin oranı ise yüzde 39,2 olarak karşımıza çıkıyor. Pandemi döneminde tüketicinin evde kalmayı daha çok tercih etmesinin veya evde kalmak zorunda olmasının kullanım oranlarını doğrudan etkilediğini söylemek mümkün.

Zirve Arçelik’in!

Araştırmaya katılan klima kullanıcılarının yüzde 29,8’i kullandıkları klima markasının Arçelik olduğunu belirtiyor. İlk üç içerisinde yer alan diğer markalar ise yüzde 11,8 ile Beko ve yüzde 11 ile Bosch olarak verilere yansıyor. Bölgesel olarak marka kullanımı incelendiğinde genelde farklı bir dağılımla karşılaşılmazken Arçelik’in tüm bölgelerde en çok tercih edilen marka olması dikkat çekiyor.

Yazın süper kahramanı: klimalar

En çok tavsiye edilen markalar hangileri?

Klima kullanıcıların yüzde 86’sı kullandığı markayı tavsiye edeceğini belirtiyor. Bu noktada, markalarla ilgili genel yaklaşımın olumlu olduğu dikkat çekiyor. Katılımcıların kullandıkları marka ile tavsiye oranları çaprazlandığında Alarko’nun yüzde 89,7 ve Bosch’un yüzde 87,9 ile en beğenilen markalar olduğu görülüyor. Katılımcıların yüzde 17,3’ü olası bir klima satın alması durumunda Arçelik’i seçeceğini belirtirken, Bosch ve Alarko markaları yüzde 9,7 oranıyla en çok tercih edilecek olan diğer markalar olarak öne çıkıyor.

Yazın süper kahramanı: klimalar

Araştırma Metodolojisi

Marketing Türkiye adına Pulside tarafından 15-16 Mayıs 2021 tarihleri arasında yapılan “Klima Araştırması” Türkiye temsili AB, C1, C2 ve DE sosyoekonomik statüsüne sahip 600 kişi ile yüzde 95 güven aralığında gerçekleştirildi.

Marketing Türkiye Haziran sayısını okumak için TIKLAYIN!

featured klima Pulside
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dar gelirli gıda harcamalarını kıstı!
Haberler
Dar gelirli gıda harcamalarını kıstı!
Sena Tufan
2 hafta önce
Avrupa'nın en büyük kariyer fuarı Kocaeli’de kapılarını açıyor
Haberler
Avrupa’nın en büyük kariyer fuarı Kocaeli’de kapılarını açıyor
Marketing Türkiye
25 Nisan 2025
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Haberler
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
KFC'den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
Haberler
KFC’den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
İrem Alimoğlu
14 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.