17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor
Araştırma

Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Gizem Yıldız
5 Haziran 2021
4 dk okuma

Türkiye’nin babalarını ne kadar tanıyoruz? Mesela kendilerine bakıyorlar mı? Tansiyon noktaları neler? Keyifli vakit geçirmek için neler yaparlar? Çocuklarının arkadaş ve eş seçimlerine ne derece dahiller? Tüm bu soruların yanıtları yani babaların bilinmeyenleri Marketing Türkiye için Pragma Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Babametre” araştırmasında…

Yaş ilerledikçe ibadete daha çok vakit ayırıyorlar

  • Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Babaların yüzde 38’i çoğunlukla, yüzde 35’i de her zaman dini alışkanlıklarını yerine getirdiğini kaydediyor. Bu profilin dışında kalan yani nadiren ya da hiçbir dini alışkanlığı olmayan babaların oranı sadece yüzde 9. Öne çıkan bir diğer detaysa yaş arttıkça babaların dini alışkanlıklarını yerine getirme sıklığının artması…

Genç babaların spor aşkı!

  • Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Düzenli olarak her zaman spor yapan babaların oranı yüzde 22’yken nadiren spor yapan veya hiç yapmayanların oranının yüzde 24. Spor yapan babaları daha çok genç (25-35 yaş) kitle oluşturuyor. Nadiren spor yapanlarda DE SES grubu ve 45 yaş üstü anlamlı oranda fazla.

Çocuklarıyla birlikte yaşamayı tercih ediyorlar

  • Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Araştırmaya katılan babaların yaş ortalaması 38 olarak ölçülüyor. Kız ve erkek çocuk sahibi olma oranları ise neredeyse eşit. Çoğunluğu evli olan babalar çoğunlukla çocuklarıyla birlikte yaşıyor.

Kötü alışkanlıklar listesinin başında sigara var!

  • Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Babaların en fazla edindiği kötü alışkanlık sigara… İkinci sırada sağlıksız beslenme (yüzde 30) ve ardından aşırı yemek yeme (yüzde 23) geliyor. Babalar kendileriyle çocuklarını karşılaştırdıklarında çocuklarının kendilerinden çok daha sağlıklı beslendiğini düşünüyor. Genç olan babalar (35 yaş altı) ile A SES grubundan olanlar hem kendilerinin hem de çocuklarının diğerlerine göre daha fazla sağlıklı beslendiği kanaatinde. Dolayısıyla genç babaların sağlıklı beslenme bilincinin daha yüksek olduğu söylenebilir.

Babaların önceliği net!

Araştırmada babalara hayattaki öncelikleri de soruldu ve verilen şıklar arasında sıralama yapması istendi. Sonuçlara göre babalar için ilk iki sırada çocuk ve eş geliyor. Buna göre çekirdek ailenin Türk babaları için belirgin bir öncelik olduğu görülüyor. Bunun ardından genel olarak aile kavramına önem veriyorlar. Sıralama tüm yaş gruplarındaki babalarda aynı. Genel sıralamaya bakıldığında maddi kazanç son sıralarda geliyor. Babalar için manevi ve duygusal değerler maddi değerlerin önüne geçiyor.

Babalar çocuklarının eşcinsellerle arkadaş olmasını istemiyor

  • Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Babaların çocuklarının arkadaş tercihleriyle de yakından ilgilendiği görülüyor. Verilere göre, babaların neredeyse yalnızca yarısı çocuğunun Kürt bir ailenin çocuğuyla arkadaşlık yapmasına olumlu bakıyor. Aşırı dindar olanların yine aynı dinden ancak farklı mezhepten olanlara karşı tolerans düzeyi diğerler gruplara göre daha yüksek. Ancak ortalama değerlere bakıldığında babaların bu gruplardan çocuklarla kendi çocuklarının arkadaşlığını orta düzeyde tercih ettiği dikkat çekiyor. Sıralamada dikkat çeken diğer bir konunun, listenin sonunda kalan “yani en az tolere edilen” grupların dini farklılar içeren gruplar değil kötü alışkanlık sahipleri veya farklı cinsel kimlikler olduğu görülüyor. Dolayısıyla babaların dini farklılıklara, toplumsal değerlerden farklı olmaya daha fazla esneklik gösterdiği anlaşılıyor. Üç büyük ildeki babaların diğerlerine göre farklı inanışlara sahip çocuklarla çocuklarının arkadaşlık etmesine daha fazla açık olduğu görülüyor.

Babaların evlilik konusundaki fikirleri katı!

  • Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Babalara çocuklarının evlilikleriyle ilgili tercihleri de soruldu. Buna göre hem kız hem erkek çocuk için evliliğin en fazla kabul görüldüğü grup Kürtler ve aşırı dindarlar. Buna rağmen sıralamanın başında olan gruplarda bile ortalama skor beş üzerinden üç civarlarında; yani en ılımlı olunan grup için bile tolerans düzeyi orta seviyede. Yabancı gelin/damat üçüncü sırada kabul görüyor. Sıralamayı Aleviler ve Ermeniler takip ediyor. Kabul görmesi en zor olan grupların ise ateistler ve Yahudiler olduğu görülüyor. Katılımcıların Yahudilere karşı olumsuz tutumlarında Ortadoğu’daki mevcut savaş halinin etki olduğu söylenebilir. Kız ve erkek çocukları için evlilik tercih sıralaması aynı olmasına rağmen babaların bu gruplardan gelin/damat kabul etme oranları farklılık gösteriyor. Babalar kızları için daha katıyken, oğullarının tercihleri konusunda esnek.

Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

  • Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Şimdiki zamanda erkeklerin babalıkla ilgili hissiyatı daha çok olumsuz seyrediyor. Zira babalığın en fazla hissettirdiği duygu kaygı ve stres. Özellikle genç ve orta yaştaki babalar bu olumsuz duyguları anlamlı olarak daha fazla hissediyor. Son bir buçuk senedir küresel olarak yaşanan pandemi süreci başta olmak üzere, ekonomik zorluklar, siyasi çalkantılar, uluslararası krizler gibi pek çok etken babaları çocukları için umutsuzluğa itiyor. Nitekim bu kişiler çocukları için dünyanın ve ülkenin geleceğinden umudu varla yok arasında….

Araştırmanın Metodolojisi:

Babaların değerlerini, ilişkilerinde öncelik verdikleri konuları ve marka tercihlerini analiz etmek amacıyla, “Babametre” araştırması Marketing Türkiye için Pragma Araştırma tarafından gerçekleştirdi. 11-16 Mayıs 2021 tarihleri arasında online araştırma metodolojisiyle yapılan çalışmada örneklem oluşturmak için PRAGMA Panel’in katılımcılarından yararlanıldı. Türkiye temsili NUTS 1 bölgesine dahil 12 ilde yapılan araştırma için 25-55 yaş arası babalara ulaşıldı, toplamda 500 kişiyle görüşüldü.

Baby boomers dijital dünyada gafil avlanıyor!

babametre featured pragma araştırma
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Reklam Kurulu’ndan ünlü giyim markalarına ceza yağdı
Haberler
Reklam Kurulu’ndan ünlü giyim markalarına ceza yağdı
Marketing Türkiye
21 Nisan 2025
Artık molalar Kit Kat korumasında!
Haberler
Artık molalar Kit Kat korumasında!
Sena Tufan
8 Nisan 2025
Cheetos yedikten sonra elini üzerine silenler buraya!
Haberler
Cheetos yedikten sonra elini üzerine silenler buraya!
Sena Tufan
9 Nisan 2025
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
Haberler
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.