17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Private Label'ın rekortmenleri
Araştırma

Private Label’ın rekortmenleri

Gizem Yıldız
3 Haziran 2021
2 dk okuma

Pandemi nedeniyle evlerde geçirilen sürenin artması ve tüketicilerin öncelik sıralamasının değişmesi nedeniyle alışverişlerde gıda ürünleri ilk sırada yer almaya devam ediyor. Atıştırmalık ve dondurma gibi ürünlere talep de artıyor. PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği, sektörün 2021 yılının ilk çeyreğindeki gelişmeleri açıkladı. Nielsen verilerine göre Private Label ürünlerin bu dönemdeki cirosu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21 arttı.  

Nielsen’in PLAT Derneği için derlediği verilerine göre Private Label ürünlerin sigara ve alkol hariç Hızlı Tüketim Ürünleri (HTÜ) pazarındaki 2021 yılı ilk çeyrek performanslarına bakıldığında; 2020 yılı ilk çeyreğine kıyasla Private Label cirosunun yüzde 21 arttığı görüldü. Aynı dönemde Private Label ürünlerin HTÜ pazarındaki payı ise yüzde 22,9’a ulaştı.  

Private Label ürünler, başta gıda olmak üzere ana kategoriler bazında da artış trendini sürdürdü. 2021 ilk çeyrekte 2020 yılının ilk çeyreğine göre Gıda ve Alkolsüz İçecekler kategorisinde PL cirosu yüzde 24, Ev Temizlik ve Diğer kategorisinde yüzde 20, Kişisel Bakım kategorisinde ise yüzde 7 artış kaydetti. Pandemi döneminde evde kalmanın etkisiyle ciro artışında başı gıda çekerken kişisel bakım ürünlerinde artış daha sınırlı düzeyde kaldı. 

Dondurmadan sürpriz geldi!

PL gıda cirosu 2021 yılının ilk üç ayında yüzde 24 artarken, PL Yağlar cirosu yüzde 51 arttı. Söz konusu bu artış, ayçiçek başta olmak üzere dünyadaki sıvı yağ fiyatlarındaki artıştan kaynaklandı. Private Label yağların bu kategoride “Hızlı Tüketim Ürünleri” pazarındaki payının da geçen yılın ilk çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 29,7’ye yükseldiği dikkat çekti. Gıdadaki sürpriz bir ciro yükselişi ise yüzde 63 ile dondurmadan geldi. 

En yüksek ciro değişimi kimyasal olmayan ev temizleyicilerinde yaşandı

Yılın ilk çeyreğinde Temizlik ve Diğer kategorisinde Private Label ürünlerdeki ciro artışı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 20 artarak HTÜ pazarındaki payını yüzde 19,6’ya çıkardı. Alt ürünler bazında incelendiğinde; en yüksek ciro değişimi yüzde 42 ile kimyasal olmayan ev temizleyicilerinde yaşanırken, bunu yüzde 39 ile poşetler izledi. Ayrıca her iki ürün grubunun da pazar paylarını artırdıkları görüldü. PL temizlik ürünlerindeki yüzde 20’lik artışı da bu ürün grupları sırtladı.  

Kimyasal olmayan ev temizleyicileri kategorisinde yer alan temizlik kovaları, fırçalar, bulaşık süngeri, temizlik bezleri gibi ürünlerin yanı sıra poşetler kategorisindeki; buzdolabı poşeti, çöp poşeti, kilitli poşet, fırın poşeti gibi ürünlerin tamamının hammaddesi plastik yani polimer. Bu ürünlerin cirosundaki yüksek artışta, plastik hammadde fiyatlarında dünya genelinde yaşanan artışların ürün fiyatlarına yansıması etkili oldu. 

Kişisel bakımda Private Label ürünlerin cirosu yüzde 7 arttı

Kişisel bakım kategorisinde Private Label ürünler, 2021 yılı ilk çeyrekte Hızlı Tüketim Ürünleri pazarından yüzde 19,6’lık bir pay aldı. Geçen yılın üç aylık dönemi ile karşılaştırıldığında bu ürünlerin cirosu yüzde 7 seviyesinde artış gösterdi. Vücut bakım ürünlerinin cirosu yüzde 41, saç bakım ürünlerinin cirosu yüzde 26, tıraş ürünlerinin cirosu ise yüzde 11’lik artış kaydetti. PL’nin çok güçlü olduğu ve kişisel bakım kategorisindeki yüzde 19,6’lik pazar payında önemli pay sahibi olan kağıt ürünlerinin cirosundaki artış ise yüzde 2’de kaldı. Kağıt havlu, tuvalet kağıdı, peçete, ıslak mendil gibi Private Label kağıt ürünleri, bu kategorideki HTÜ pazarında yüzde 36,7’lik pazar payına sahip. İlk çeyrekteki yüzde 2’lik ciro artışı Private Label kağıt ürünlerinin fiyatlarının geçen yıla göre bu dönemde neredeyse artmadığına işaret etti. 

Normalleşmeden önce yenileniyoruz!

featured PLAT Private Label
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Haberler
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Nafizcan Önder
20 saat önce
İşsizliğin yeni adı: Dijitalleşme ve uyum açığı
Haberler
İşsizliğin yeni adı: Dijitalleşme ve uyum açığı
Nafizcan Önder
12 Nisan 2025
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google'dan stratejik iş birliği
Haberler
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google’dan stratejik iş birliği
Marketing Türkiye
6 gün önce
Trump’tan yeni ticaret hamlesi: iPhone üretimi ülkeye dönebilir
Haberler
Trump’tan yeni ticaret hamlesi: iPhone üretimi ülkeye dönebilir
İrem Alimoğlu
9 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.