2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Normalleşmeden önce yenileniyoruz!
Araştırma

Normalleşmeden önce yenileniyoruz!

Gizem Yıldız
1 Haziran 2021
2 dk okuma

Uzun zamandır pandemi kısıtlamalarıyla yaşıyoruz. Fakat yazı müjdeleyen Haziran’la birlikte normalleşme adımları gelmeye başladı. Yakın zaman önce gerçekleşen 17 günlük tam kapanma döneminde evlerimizi yenilemiştik. Google’ın derlediği arama verilerine göre şimdi biz yenileniyoruz. Yenilenme arzumuz her zamanki gibi saçlardan başlıyor. Ziyaret ve tatil planlarında temkini elden bırakmadık ve “yakınımdaki” sorgularına devam ediyoruz. Hatta bu uğurda lüksten kaçınmadan pandemi birikimlerimizi gözden çıkarmaya hazırız!

Google, 26 Ocak 2020- 26 Mart 2020 ile 26 Ocak 2021- 26 Mart 2021 tarihleri arasında yapılan milyarlarca arama sorgusunu inceledi. Verilere göre, yeniden açılma sürecinin güvenli bir şekilde gerçekleşeceğini düşünenler gezi, tatil ve yolculuk konularındaki arama oranlarını artırdı. “Yakınımda ziyaret edilecek yer” aramaları 2020 yılına kıyasla yüzde 200 arttı. “Yakınımdaki tatil kaçamakları” aramalarında önceki yıla göre yüzde 100, “uluslararası uçuşlar” için yapılan aramalarda yüzde 60 artış görüldü.

Saçlarımızdan başlayarak yenileniyoruz

Tüketicilerin normalleşme sürecine girilirken dış görünüşlerini yenilemelerine yardımcı olacak stil ve güzellikle ilgili aramaları da dikkat çekti. “50 yaş üzeri saç stilleri” için yapılan görsel aramalarının sayısında 2020’ye göre yüzde 400 artış gerçekleşti. “Erkekler için basit saç stili” ile ilgili görsel aramalardaki artış yüzde 500 olurken, kadınların “kısa doğal saç kesimleri” için yaptıkları aramaların sayısında yüzde 200 artış gözlemlendi.

Lüks ürünlere merak yüzde 300 arttı

Tüketiciler pandemi döneminde birikimleriyle neler yapabileceklerini de araştırdılar. “Lüks modern” için yapılan görsel aramaların sayısında geçtiğimiz yıla göre yüzde 300 artış görüldü. “Nasıl yatırım yapılır” aramalarının ise 2020 verilerine kıyasla yüzde 70 yükseldiği belirlendi.

Büyümenin ön şartı dijitalde müşteriyi kazanmak 

Pandemi sürecinde ürün ve marka bazlı aramaların çeşitlendiğini belirten dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Mobil cihazlarına online alışveriş uygulaması indiren tüketiciler, uygulama arama oranlarını yüzde 300 artırdı. E-ticaretle ilgilenenlerin sayısının artması ‘alım satım uygulamaları’ aramalarının oranını yüzde 200 yükseltti. İşletmeler, tüketici davranışlarına uyum sağlama konusunda ciddi bir rekabet halindeler. Dijital dünyanın yoğun rekabet içeren ortamında, uzman ekibimizle çıktıları somut ve ölçümlenebilir dijital pazarlama stratejileri sunarak şirketlerin büyümelerine katkı sağlıyoruz.” açıklamasında bulundu.

Tam kapanmada hangi silahları kuşandık?

featured google
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
4 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
5 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Güncel Haberler
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
happn, "Perfect Date" ile ilk buluşmanın yükünü hafifletiyor
happn, “Perfect Date” ile ilk buluşmanın yükünü hafifletiyor
32. İstanbul Caz Festivali başladı
32. İstanbul Caz Festivali başladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Haberler
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Sena Tufan
4 hafta önce
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Haberler
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Büyümenin yeni anahtarları: Ortaklık, inovasyon ve dönüşüm...
Haberler
Büyümenin yeni anahtarları: Ortaklık, inovasyon ve dönüşüm…
Sena Tufan
2 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Sena Tufan
22 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.