1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Küresel mobil uygulama trendleri
Haberler

Küresel mobil uygulama trendleri

Gizem Yıldız
26 Mayıs 2021
2 dk okuma

Küresel uygulama pazarlaması analitiği platformu Adjust, yeni “Uygulama Trendleri Raporu 2021″i yayınladı. Rapor, mobil uygulama büyümesinin 2021’de global olarak hızlanmaya devam ettiğini gösteriyor. Verilere göre, uygulama kurulumları 2020’de tüm sektörlerde yıllık bazda yüzde 50 artarken, 2021’in ilk çeyreğinde yıllık yüzde 31 artış gösterdi. Uygulamalarda oturum açma oranı ise 2020’deki yüzde 30’luk artışın ardından bu yıl yüzde 4.5 arttı.

Adjust’ı kullanan en iyi 2000 uygulamayı temel alan ve oyun, e-ticaret ve fintech sektörlerinde takip edilen uygulamaların verilerinden yararlanan rapor, kurulumlar, oturumlar, uygulama içerisinde geçirilen zaman, kullanıcı oranlarının uzun vadeli küresel trendlerini analiz ediyor. Bu içgörüler, geliştiricilerin ve pazarlamacıların hedef kitlelerini ve uygulama ekonomisinin durumunu daha derinden anlamalarını sağlıyor. 

Dijital bankacılık ve ödeme uygulamalarına doğru önemli bir geçiş

Diğer ana bulgulardan bazı noktalar:

  • Mobil Fintech uygulamaları, 2020’de tüm sektörlerdeki kurulumlarda bir önceki yıla göre en yüksek artışı (yüzde 51) gösterdi.
  • Uygulamaların kurulumları, 2021’de 2020 ortalamasına göre yüzde 12 arttı. Bunda Robinhood, Acorns ve Gatsby gibi borsa uygulamalarının yüksek oranda tercih edilmesinin payı çok büyük.
  • Fintech uygulamalarında oturum açma oranları, 2020’de yüksek bir büyüme kaydetti, bu da dijital bankacılık ve ödeme uygulamalarına doğru önemli bir geçişi temsil ediyor. Oturumlar yıllık bazda yüzde 85 arttı ve 2021’de şimdiden yüzde 35 artış gösteriyor.
  • Oyun Uygulamaları 2020’de yeni zirveler gördü. Özellikle hyper casual oyun uygulamalarının kurulumları yüzde 43 arttı ve hyper casual dışı oyunlardaki artış yüzde 26.
  • Hyper casual olmayan oyunların oturumları 2020’de yıllık bazda yüzde 27 artarken, hyper casual oyunların oturumları yüzde 36 arttı.
  • 2021’de hyper casual oyunların şu ana kadarki oturumları yüzde 21 azalsa da, ilk koronavirüs kapanması denklemden çıkarıldığında yıllık performans aşağı yukarı aynı kaldı. Şubat, Ocak’tan yüzde 47 daha yüksek performans gösterdi ve bu istikrarlı bir şekilde artıyor.

Alışverişte mobil uygulama kullanımı yüzde 44 arttı

En yüksek oturum açma, 2021 Şubat sonu ile 2021 Mart’ının ilk haftaları arasında kaydedildi.

  • E-ticaret uygulamalarının kurulumları 2020’de yüzde 6 ile nispeten düşük bir büyüme göstermişti, ancak yıl boyunca kararlı bir performans gösterdi.
  • Bununla birlikte oturumlar yüzde 44 artarak, alışverişi mobil cihazlarda yapmayı tercih edenlerin ne kadar yüksek bir etkileşime sahip olduğunu gösterdi.
  • 2021, kurulumlarda ve oturumlarda hızlı bir başlangıç yaparak 2020 ortalamalarına göre sırasıyla yüzde 11 ve yüzde 14 artış gösterdi.
  • Sektörün en yüksek oturum kaydedilen haftaları 2021 Şubat sonu ile 2021 Mart’ının ilk haftaları arasında oldu ve yıllık bazda yüzde 23 arttı.

Mobil ekosistem iOS 14 ile her zamankinden daha rekabetçi hale geldikçe, stratejilerini verilere dayandıran UX odaklı uygulamalar çok daha iyi bir konumda olacak. Kullanıcıların uygulama içindeki davranışlarını, uygulamaya ne zaman ve neden geri geldiklerinin içgörüleriyle hareket eden mobil pazarlamacılar, son derece kişiselleştirilmiş ve güven oluşturan kampanyalarla kapsamlı stratejiler geliştirebilirler.

Araştırma Metodolojisi:

Mobil Uygulama Trendleri Raporu 2021, verilerini Adjust’ın en iyi 2.000 uygulamasından ve Adjust tarafından izlenen tüm uygulamaların toplam veri setinden alıyor. Veriler, 1 Ocak 2019 ile 14 Mart 2021 arasında ISO 3166-1 standardına göre 45 ülke ve yaklaşık 250 ülke içeren iki kaynaktan geliyor.

Pandemide hayatı kolaylaştıran mobil uygulamalar…

Herkes oyunda markalar nerede?

Adjust featured mobil uygulama trendleri
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
Nafizcan Önder
2 Mayıs 2025
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Haberler
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
İrem Alimoğlu
6 gün önce
"Tesla Takedown" sonuç veriyor: Yenilenen Model Y'nin satışları beklentilerin altında kaldı
Haberler
“Tesla Takedown” sonuç veriyor: Yenilenen Model Y’nin satışları beklentilerin altında kaldı
Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
Makarnanın mutlulukla ne ilgisi var?
Haberler
Makarnanın mutlulukla ne ilgisi var?
İrem Alimoğlu
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.