Pandemide hayatı kolaylaştıran mobil uygulamalar…

Herkes dijital ortamın devasa bir “fırsatlar dünyası” olduğu konusunda hemfikir. Hatta her yeni inovasyon yeni bir fırsat alanı oluşturuyor. Sadece e-ticaret ya da e-ihracat olarak görmek büyük bir hata olur. Keza mobil uygulamaların da yükselişine şahit oluyoruz. Kazanan ve kaybedenlerin yer değiştirdiği bu yılda cesur atılımlar yapanların ve tüketicinin kalbine dokunanların yıllarca konuşulacağı aşikar. Fakat bir de tüketiciye daha o neye ihtiyacı olduğuna karar verememişken yardım eli uzatan ve hayatını kolaylaştıran uygulamalar var ki, dönemin en başarılı işleri olarak belki de bu çağa isimleri altın harflerle kazınacak. 

Uygulamalar üzerinden tüketici etkileşimi, pandemiyle birlikte yükselişe geçti. Mobil veri ve analiz firması olan App Annie’nin yeni araştırmasına göre, kullanıcılar mobil uygulamalarda her gün üç saatten fazla zaman harcıyor. İnsanların çoğu uygulamaları kullanarak görüntülü görüşmelere katılmaya, QR koduyla işlem yapmaya ve haftalık market alışverişini evine sipariş etmeye alıştı.

İşletmelerin daha sorunsuz, daha hızlı ve daha kişisel kullanıcı deneyimleri sunmak için uygulamalardan yararlandığını biliyoruz. Belirsizliklerle dolu bu yılda uygulamalar, markaların hızla değişmesini sağlayıp yeni pazar dinamiklerine karşılık vermek için kullanabileceği kritik bir platform haline geldi.

Bu yıl tüm zorluklara rağmen başarı elde eden beş uygulamanın yöneticileri, hikaye ve deneyimlerini anlattı.

Bolt: Kitlelere yeniliklerle ulaşmak

Paylaşımlı yolculuk uygulaması, Estonya

Bolt’un Kurucu Ortağı Martin Villig şunları söylüyor: “Rekor sayılara ulaşmıştık, ancak iki hafta içinde Avrupa’daki şehirlerde sokağa çıkma kısıtlamaları uygulanmaya başladı.”

Müşteriler birden eve kapanmak zorunda kaldı. Bolt bu duruma yepyeni bir hizmete başlayarak yanıt verdi: “market teslimatı.”

10 gün içinde, güncellenen uygulama Baltık ülkelerindeki büyük süpermarket zincirlerinden temassız teslimat hizmeti sunmaya başladı. Zaten restoran teslimatı hizmeti sunmakta olan Bolt, market teslimatını da hizmetlerine ekledi. Villig, bu atılımla sürücülerine daha fazla teslimat yapma ve para kazanma fırsatı da sunduklarını belirtiyor.

Bolt, şehir içinde yolculuk yapmak isteyenlerin daha fazla seçenek sunulması talebine karşılık olarak da hızlıca “elektrikli scooter” hizmetini müşterilerin kullanımına sundu. Böylece elektrikli scooter kalabalık toplu taşıma araçlarından kaçınmak isteyen kullanıcılar için güvenli seçenek haline geldi.

Starling Bank: Ürün stratejisini yeni önceliklere uygun şekilde değiştirmek

Dijital bankacılık uygulaması, Birleşik Krallık

Starling, müşteri merkezli bir banka olarak karantina sürecinde daha fazla dijital bankacılık çözümü sunmak için hızlıca harekete geçti. Kağıt çeklerin kullanımı sorununa kullanıcıların evden çıkmadan para yatırabilmesi için yeni bir çek görüntüleme hizmeti sunarak karşılık verdi.

Banka, Connected kartının kullanıma sunulma sürecini de hızlandırdı. Yaşlı veya dışarı çıkamayan tüketiciler, bu ek banka kartını arkadaşlarına ya da komşularına vererek evden çıkmalarına gerek kalmadan alışverişleri için ödeme yapabiliyor.

Kıdemli Satın Alma Yöneticisi Maria Milenkova, “Starling olarak, stratejimizi bu sıra dışı dönemde değişen müşteri ihtiyaçlarına uygun hale getirdik” diyor.

Muzmatch: Müşterilere yeni hizmetler sunmak için hızlıca yenilik üretmek

Dünyanın en büyük ücretsiz İslami arkadaşlık ve evlilik uygulaması, Birleşik Krallık

Muzmatch’in Kurucusu ve CEO’su Shahzad Younas, hızlı harekete geçme konusunda tecrübeli bir insan. Kendi kendini eğiterek uygulama geliştiricisi olan Younas, işletmesini 2012’de evinde kurmuş.

Younas, “Pandemi döneminde, bizim için önemli noktalardan biri, insanların yüz yüze görüşemediği dönemlerde kişisel düzeyde bağlantı kurmasına yardımcı olmaktı” diyor.

Rekor bir sürede ekibiyle birlikte uygulama içi görüntülü sohbet özelliğini geliştirip sunarak potansiyel çiftlerin güvenli ve kontrollü bir ortamda sanal olarak görüşebilmesini sağladı.

Younas sözlerine şöyle devam ediyor, “Kullanıcılarımız, içinde bulunduğumuz gerçekliği benimsiyor. Hiç kimse bu sürecin ne zaman sona ereceğini bilmiyor. Bu nedenle insanlar, doğru kişiyi bulduğunda beklemek istemiyor.”

Bending Spoons: Daha iyi hizmet sunmak için iş ortaklıkları kurmak

Uygulama geliştiricisi, İtalya

Bending Spoons, her gün yüz binlerce kullanıcıya ulaşan fotoğraf, video, sağlık ve spor uygulamaları tasarlayıp geliştiriyor. Pandeminin gelişiyle ekip, zamanının ve kaynaklarının önemli bir kısmını, Immuni adında bir Covid-19 temas izleme uygulaması geliştirmek amacıyla İtalya devletiyle birlikte çalışmak için ayırmaya karar verdi. Head of User Acquisition Valerio Volpe “Sanki birinin rahatsızlandığı uçakta doktorsunuz” diyor ve ekliyor, “Etik açıdan bakıldığında tek yapabileceğimiz, yardım etmek.”

Bu karmaşık uygulamayı geliştirme süreci, ekibin motivasyonunu ve tutkusunu son derece artırdı. Ekip üyeleri, kendilerinin zor bir dönemde milyonlarca insanı etkileyecek bir potansiyele sahip olduğunu gördü. Ekip, mümkün olduğunca kısa sürede etkili bir ürün sunmak için aylarca varını yoğunu ortaya koydu.

Volpe, “Bu deneyim, ürünlerimizde daima hedeflediğimiz gibi, ilham verici amaçlar için çalışmanın ne kadar önemli olduğunu bize hatırlattı” diyor.

Waze: Kullanıcı analizleriyle yararlı özellikler sunmak

Kitle kaynaklı navigasyon uygulaması, İsrail

Waze’in şirket içi kriz ekibi, adeta dünyanın durduğu günlerde kullanıcı topluluğuyla yakından çalışarak beklenmeyen bulgular ortaya çıkardı.

Kullanıcılar işe gidip gelmese de arabada test merkezi veya gıda yardım merkezi gibi yerlere gitmek için mecburi yolculuklar yapıyordu. Waze, gönüllü harita editörleriyle bir araya gelerek, insanlara yardımcı olmak amacıyla bu konumları haritalarında işaretledi.

Waze ayrıca arabaya teslimat hizmetlerine olan talebin de arttığını fark etti. Google alt kuruluşu olan Waze’in Head of Paid Media Kosta Mogilevych, şunları söylüyor: “Bu talep artışları üzerine, söz konusu hizmetleri sunan işletmelerin sürücüler tarafından kolayca bulunabilmesi için yeni harita konum rozetleri özelliğini kullanıma sunduk.”

Gelecekte uygulama başarısı elde etmek için pazarlama dersleri

Pandemi döneminde ortaya çıkan yeni buluşlar, yeni hedefler ve yeni hayallerle krizle mücadele eden, gerçekten ilham verici olan örnek işletmeler yarattı.

Diğer şirketler, işletmelerinin geleceğini garanti altına almak ve zor dönemlere ayak uydurmak için bu örneklerden ders alabilir. Öne çıkan bazı ipuçlarını aşağıda bulabilirsiniz:

  1. Çevik olun: Pandemi sürecinde internet ve uygulama kullanan kullanıcı sayısı daha önce hiç görülmemiş seviyelere ulaştı. Dijital süreçlerin benimsenmesi büyük bir hızlanma gösterdi. İşletmelerin, önceliklerini yeniden belirlemek ve kaynaklarını yeniden dağıtmak için hem hazır hem istekli olması gerekiyor. Müşteriler, çözüm sunulmasını bekliyor. İşletmeniz geride kalmamalı.
  2. Yenilikçi olun: Yeni ortaya çıkan kullanıcı ihtiyaçlarına karşılık vermek için uygulamalarınızda yepyeni ürünler ve hizmetler sunun. Müşterilerinize hizmet sunma konusunda yaratıcı olun ve uygulamanızın gerçek değer sunmak için neler yapabileceğini düşünün. Müşterilerin sürekli geri dönmesini sağlayacak güzel ve sorunsuz bir kullanıcı deneyimi sunmak için en iyi seçenek, uygulamalar.
  3. Açık olun: Geleneksel işletme anlayışının ötesinde düşünün, değer sağlamak için diğer şirket ve kuruluşlarla birlikte çalışın. Bu sayede ekibinizi motive edebilir, taze fikirlerin oluşmasını sağlayabilir ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

Kaynak: Think with Google

İLGİLİ HABERLER