6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Sportif kaliteden söz edemeyiz"
Haberler

“Sportif kaliteden söz edemeyiz”

Marketing Türkiye
14 Ocak 2015
1 dk okuma

Ülker’in futbola yönelik desteğini çekmesini değerlendiren Hürriyet Yazarı Kenan Başaran, “Esasen Ülker, futboldan çekileceğini daha önce, 3 Temmuz sürecinde duyurmuştu ve iş akitlerinin sona ermesini bekliyordu. Bu süreç tamamlandı. Gerekçeler ilk bakışta çok mantıklı. Fakat Türkiye’de genel olarak sportif bir kaliteden söz edemeyiz” dedi. 

Ülker’in futbola yönelik desteğini sonlandırma kararı alması ve Murat Ülker’in TFF Başkanı Yıldırım Demirören’e gönderdiği mektubun yankıları sürüyor. Konuyla ilgili görüşlerini Marketing Türkiye’yle paylaşan Başaran, “Türkiye’de genel olarak sportif bir kaliteden söz edemeyiz. Çünkü bileşenlerinin oluşumu ve bileşenleri arasında ‘demokratik’ bir ilişki yok.  Bu hayatımızın bir çok alanında da böyle. Beylik laf olsa da biz genel olarak bir şiddet toplumuyuz ve spor da bundan nasibini alıyor. Türkiye’de şiddetin bulaşmadığı tek spor dalı üç büyüklerin olmadığı spor dalıdır!” dedi.

Basketbol da sütliman değil

Üç büyüklerin olduğu her branşta kavga ve gürültü olduğunu vurgulayan Başaran sözlerini şöyle sürdürdü: “Düşünün daha ‘havas’ denilen kürek spor dalında ezeli rakiplerin gerginliklerine şahit olduk.  Dolayısıyla Ülker’in sığındığı basketbolda da durum süt liman değil. Geçen sezonun final maçına Galatasaray’ın çıkmadığını hatırlayalım. Nerede kaldı marka değeri? Daha geçenlerde İstanbul’da Kızılyıldızlı bir basketbol taraftarının öldürüldüğünü hatırlayalım. Galatasaray Basketbol Takımı’nın Koçu Ergin Ataman’ın davranış ve açıklamalarından ötürü Sırbistan’a alınmayacağı tartışmalarını da unutmayalım. Bu yıl futbola ilginin düşmesindeki en büyük sebep e-bilet uygulamasıdır. Baskete de uygulandığında o ilgiyi göreceğiz! Birçok spor dalı esasen birer televizyon ürünü olmuş durumda ve bu anlamda futbol hala en büyük alıcı. Evet tribündeki taraftar azaldı ama bakın bu sene Digitürk’ün abone sayısı ne oldu? Bir ürün için en en iyi mecraların başında sanırım kendisini ilişkilendirdiği alanın televizyondaki görünürlülük sayısıdır. Sonuç itibarıyla çok büyük laflara gerek görmeden ‘Biz bundan sonra basketbola destek vereceğiz’ denilmesi yeterlidir. Gerisi şirin bir PR hamlesidir!”

Haber: Sercan Meriç

1 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
2 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
3 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
4 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
5 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Güncel Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Temmuz 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Temmuz 2025)
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İDA Şeref Kürsüsü'nün yeni ismi Işıl Arıdağ oldu
Haberler
İDA Şeref Kürsüsü’nün yeni ismi Işıl Arıdağ oldu
İrem Alimoğlu
30 Mayıs 2025
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Haberler
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Senelerin Nogger’ına seneler sonra yepyeni bir kampanya fikri: Atıştırmalık değil doymalık!
Haberler
Senelerin Nogger’ına seneler sonra yepyeni bir kampanya fikri: Atıştırmalık değil doymalık!
Advertorial
21 Mayıs 2025
Duru ve AÇEV’le çocuklar "Oynaya Oynaya" iyileşiyor
Haberler
Duru ve AÇEV’le çocuklar “Oynaya Oynaya” iyileşiyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.