7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Hangi kuşaklar hangi içeriklere para ödüyor?

Marketing Türkiye
15 Mayıs 2021
4 dk okuma

Her kuşağın dijital ayak izleri farklı. Neleri para ödemeye değer buldukları da… Marketing Türkiye için Areda Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kuşaklara Göre İnternet Kullanımı Araştırması”na göre en büyük ortak noktaları online alışverişi sevmeleri. Fakat pek çok farkları var, gelin beraber inceleyelim…

  • Hangi kuşaklar hangi içeriklere para ödüyor?

Z kuşağı eğlenceye ödeme yapıyor

Z kuşağının ücret karşılığında mobil/çevrimiçi içerik satın alma oranı yüzde 65,9, Y kuşağının yüzde 16,1, X kuşağının yüzde 18,4 ve Baby Boomers’ın yüzde 5,1 düzeyinde. Baby Boomers ve X kuşağı en çok mobil uygulamalar için ödeme yaparken, Y kuşağı oyun, mobil uygulama ve çevrimiçi film-dizi için ödeme yapıyor. Bu noktada X kuşağının çevrimiçi film/dizi izleme alışkanlığı için ödeme yapma davranışı da dikkat çekiyor. Z kuşağı ise daha çok eğlence temalı aktiviteler için ödeme yapıyor. Oyun, müzik, çevrimiçi film/dizi ve film indirme uygulamaları öne çıkıyor.

  • Hangi kuşaklar hangi içeriklere para ödüyor?

Kuşakların yeni tutkusu: online alışveriş

Perakende alışverişten zorunlu olarak uzaklaşılan bu dönemde kuşakların tercihinde online alışveriş önemli bir yer tutuyor. Z kuşağı yüzde 64,4, Y kuşağı yüzde 46,5, X kuşağı 49,7, Baby Boomers ise yüzde 39,7 oranında online alışveriş yapıyor. Online alışverişin en popüler kategorileri ise giyim/ayakkabı/aksesuar olarak öne çıkıyor. Öte yandan dijitalleşen dünyanın gözde oyuncusu elektronik araç satın alma tercihi de azımsanamayacak düzeylerde.

  • Hangi kuşaklar hangi içeriklere para ödüyor?

Online alışverişte en önemli kriter güvenlik

Kuşakların internet sitelerinden alışveriş yaparlarken önceliği, güvene verdikleri görülüyor. Daha sonra ağırlıklı olarak indirim/kampanyalar ve yine güvenin bir göstergesi olabilecek internet sitelerinin bilinirliği kuşaklar açısından önem taşıyor. Yaş aralığı arttıkça indirim ve kampanyalara atfedilen önem azalırken, kapıda ödeme seçeneği X ve Baby Boomers için önemli bir kriter olarak dikkat çekiyor. Teslimat hızıysa dinamik Z ve Y kuşağı için önemli kriterlerden.

  • Hangi kuşaklar hangi içeriklere para ödüyor?

Baby Boomers dışında herkes indirim peşinde

Z kuşağının yüzde 58,8’i, Y kuşağının yüzde 38,6’sı, X kuşağının yüzde 38’i ve Baby Boomers’ın yüzde 26,6’sı markaları sosyal ağlarda takip ettiklerini söylüyor. Baby Boomers’ın yüzde 39,9’u güvendiği markaları takibe alırken, diğer tüm kuşaklar indirim ve kampanyalardan haberdar olmak için markaları takip ediyor.

Her kuşağın şikayet yöntemi farklı

Z kuşağı markalarla olan olumlu/olumsuz iletişimini yüzde 37,7 ile forumlarda ve yüzde 36,1 ile sosyal ağlarda, markaları da etiketleyerek paylaşıyor. Y kuşağı markalarla iletişimini yüzde 38,3 ile kurumsal çağrı merkezi ve yüzde 37,3 ile forumlar vasıtasıyla kuruyor. X kuşağı yüzde 48,6 ile tüketici hakem heyetini ve yüzde 36,7 ile kurumsal çağrı merkezi seçeneğini devreye sokuyor. Baby Boomers ise yüzde 63,6 ile tüketici hakem heyeti ve yüzde 38,1 ile kurumsal çağrı merkezlerini tercih ediyor.

Markalar kuşaklar tarafından kıskaçta

  • Hangi kuşaklar hangi içeriklere para ödüyor?
    Yusuf Akın, Areda Genel Müdürü
  • Pandeminin hayatımızın akışını değiştirdiği dünyamızda, kuşakların da hayattaki akışları takip etme biçimleri ve kullandıkları araçlar her geçen gün dijitalleşiyor.
  • Kuşakların hangi sanal ortamlarda karşımıza çıkabileceğinin bir spoiler’ını ise sosyal medya tercihi veriyor. Kuşaklarımız markalara, sivil toplum kuruluşlarına, siyasilere nerede olduklarını fısıldıyor bir anlamda. Zaman geçirmek isteyen de, anbean değişen gündemin hızına yetişmek isteyen de, paylaşımlarda bulunarak iç dökmek isteyen de yeni ufuklara yelken açmak isteyen de… Nesiller arası hareketliliğin kalbinin çarptığı yere işaret ediyoruz bir bakıma.
  • Mobil uygulama ve oyun geliştirmek isteyen şirketlere de bir mesajımız var: Z kuşağını her zamanki gibi görürken, dijitalin yeni oyun kurucusu X ve Baby Boomers’ı her zamankinden daha fazla zemin etüdü yapar halde buluyoruz. Son dönemin göz bebeği Z kuşağının gölgesindeyse büyük bir potansiyel görüyoruz…
  • Çevrimiçi alışveriş pandeminin kuşaklarımıza armağanı. Özellikle potansiyelini koruyan ve daha hızlı teslimat bekleyen bir Z, güveni önceleyen ve dijitale dair ilk idmanını artık tamamlamış bir X ve Baby Boomers var karşımızda. Hedef belli, verilmesi gereken mesaj çok net: Kuşaklarımız çoktan hazır!
  • Markalar kuşaklar tarafından kıskaçta. Kuşaklar güveni, beğeniyi ve sadakati tesis etmek istiyor. Hoşnutsuzluk durumunda her kuşak kendi tarzını ortaya koyuyor. Z ve Y kuşağı daha popülere oynarken X ve Baby Boomers garantiye oynuyor.

Araştırmanın metodolojisi:

Marketing Türkiye için Areda Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Kuşaklara Göre İnternet Kullanımı Araştırması”nın veri toplama süreci 27-29 Mart 2021 tarihleri arasında kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI (Computer Aided Web Interviewing) ile gerçekleştirildi. Çalışma kapsamında Türkiye genelini temsil eden 1.100 kişiyle görüşüldü.

Çevrimiçi alışveriş featured y kuşağı z kuşağı
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Haberler
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Sena Tufan
2 Haziran 2025
İletişim sektörü, Kocaeli'de öğrencilerle bir araya gelecek!
Haberler
İletişim sektörü, Kocaeli’de öğrencilerle bir araya gelecek!
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2025
Cannes Lions'ta bir kısa liste daha açıklandı!
Haberler
Cannes Lions’ta bir kısa liste daha açıklandı!
Sena Tufan
4 hafta önce
Aldatma, şantaj ve gizli planlar... Yapay zeka yoldan mı çıkıyor?
Haberler
Aldatma, şantaj ve gizli planlar… Yapay zeka yoldan mı çıkıyor?
İrem Alimoğlu
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.