16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nisan ayının en dikkat çeken global kampanyaları
Haberler

Nisan ayının en dikkat çeken global kampanyaları

Gizem Yıldız
1 Mayıs 2021
3 dk okuma

Domino’s robotları göreve hazır

  • Nisan ayının en dikkat çeken global kampanyaları

Domino’s, Houston’da pizzalarını Nuro’nun R2 robotuyla teslim etmeye başladı. R2 robotu, ABD Ulaştırma Bakanlığı’ndan yasal onay alan, içinde hiç kimse bulunmayan, yani tamamen otonom olan ilk karayolu teslimat aracı. Siparişin ardından robot adrese geldiğinde, müşteriler arabanın kapısını açarak siparişlerini teslim alabilmek için dokunmatik bir ekrana belirlenen şifreyi girecekler.

Değişimin zamanı geldi

  • Nisan ayının en dikkat çeken global kampanyaları

Dünya yıllar boyunca farklı sorunlarla mücadele etti, ve ne yazık ki bu sorunların çoğu hala devam ediyor. Irkçılık, eşitsizlik, yasadışı kürtaj, savaşlar, basının üstündeki baskı, yolsuzluk, yok sayılan insan hakları ve daha niceleri… Kolombiya’nın en büyük gazetesi El Tiempo yeni kampanyasında bu hikayeyi değiştirmek için insanlara güçlü bir mesaj veriyor: “Artık dünyamızı değiştirmeye başlama fırsatımız var…” Çalışma MullenLowe imzası taşıyor.

Hiçbir hayvan güzellik uğruna acı çekmemeli!

Spencer Susser tarafından yazılan ve yönetilen “Save Ralph” kısa filmi, kozmetik sektöründe yer alan pek çok markanın hayvanlar üzerinde yaptığı testlere ve bu testlerin acımasızlığına dikkat çekiyor. Human Society International’ın hayvanlar üzerinde yapılan deneyleri durdurma amacıyla başlattığı kam­panya #SaveRalph etiketiyle büyük bir etki yarattı.

Bizim küçük dünyamız!

Geçtiğimiz yıl boyunca insanları evlerine çekilmeye zorlayan pandemiyle birlikte “küçük dünyalarımız” birdenbire tüm dünyamız oldu. Rethink Canada tarafından Ikea için hazırlanan reklam filminde küçük dünyalarımızdayken gezegene nasıl yardımcı olabileceğimize vurgu yapılıyor. Marka insanların her gün gezegen için olumlu değişiklikler yapmasını teşvik etmek için tüketicilere evde gerçekleştirilen küçük eylemlerin gücünü ve daha da önemlisi bir arada olamasak da bu eylemlerle birlik olup, büyük bir fark yaratılabileceğini göstermeyi hedefliyor.

Havada aşk var

İç mekan hava kalitesi sensörleri üreten Norveç merkezli marka Airthings, romantik kimyayı gösteren yepyeni aşk göstergesini 1 Nisan’da piyasaya sürdü. Bu yeni çığır açan teknoloji ürünü, iki kişi arasındaki çekim düzeylerini algılayabilen ilk hava sensörü olarak lanse edildi. 1 Nisan’a özel bir reklam filmiyle tanıtılan kampanyada aşk sensörünün nasıl çalıştığı gösterildi. Fakat marka sonrasında bunun 1 Nisan şakası olduğunu açıkladı.

Evcil hayvan olsaydık…

Sağlıklı yaşam şirketi Petco’nun reklam filminde kadın ve erkeklerden oluşan bir gurup yaşadıkları sorunlardan söz ediyor. Ancak film ilerledikçe sohbetler ilginçleşiyor ve sonunda reklamda yer alan insanların aslında evcil hayvanları temsil ettikleri çıkıyor ortaya. Petco’nun insanların refahının evcil hayvanların refahına eşdeğer olduğuna dikkat çekmek için hazırladığı “empati” odaklı eğlenceli reklam filmi, Droga5 imzası taşıyor.

Radikal bir yetenek avı!

Süveyş Kanalı’nda 29 gemisinin sıkışmasıyla gündeme gelen Danimarkalı denizcilik devi Maersk, yetenek avına çıktı. Bu alanda Facebook ve Google ile rekabet eden marka, yetenek kampanyasını Snapchat üzerinden başlattı. Mekân seçimi gibi, sonuçlar da oldukça şaşırtıcı. Kampanyada Maersk’in “Veri, blok zinciri, çip ve kod” hakkındaki rap sözlerine nakliye kutularının koreografik dansı eşlik ediyor. Bu kesinlikle tipik bir işe alım videosu değil! Hatta Maersk’in bugüne kadarki en radikal yetenek kampanyasını başlattığı da söylenebilir.

KFC’de altına hücum…

  • Nisan ayının en dikkat çeken global kampanyaları

Fast food zinciri KFC, ünlü “Original Recipe” ürününü Güney Afrika’da satışa sunmasının 50. yılını kutluyor. Marka bu kutlama için ilk altın restoranını bir gecede açmakla kalmadı, aynı zamanda Güney Afrika pazarlama ekibi tarafından artırılmış gerçeklik (AR) uygulamasıyla “Altın Avı” başlattı. Böylece potansiyel müşteriler KFC menü öğelerinin yanı sıra gerçek altın kazanma şansına da sahip oldu.

Havayı temizleyen resimler

Converse, All Star Üyesi, Gumbaynggirr Sanatçısı ve Aktivisti Aretha Brown ile gerçekleştirdiği ve hava kirliğine dikkat çeken kampanyayla oldukça yaratıcı bir çalışmaya imza attı. Marka, Melbourne’de bulunan mağazasının duvar resminde, şehir merkezindeki 128 ağaca eşdeğer oranda hava kirleticilerini emerek oksijeni tazeleyen bir boya kullandı. Converse kampanyanın başarısının ardından çalışmayı küresel bir boyuta taşıyarak Singapur’dan São Paulo’ya kadar pek çok ülkede hayata geçirdi.

Airthigns Converse city forest dominos Droga5 El Tiempo featured Human Society IKEA KFC Maersk Petco Rethink canada Save Ralph
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Haberler
Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Warner Bros. Discovery’nin dijital yayın platformu Max artık Türkiye’de
Haberler
Warner Bros. Discovery’nin dijital yayın platformu Max artık Türkiye’de
İrem Alimoğlu
15 Nisan 2025
Akıllı ambalajlar tüketici deneyimini dönüştürüyor!
Haberler
Akıllı ambalajlar tüketici deneyimini dönüştürüyor!
Sena Tufan
27 Nisan 2025
Avrupa'nın en büyüğü Fenerbahçe Beko! EuroLeague kupası yeniden İstanbul’da…
Haberler
Avrupa’nın en büyüğü Fenerbahçe Beko! EuroLeague kupası yeniden İstanbul’da…
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.