18 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Uzaktan çalışmak güzel de çalışanların halleri nasıl?
Haberler

Uzaktan çalışmak güzel de çalışanların halleri nasıl?

Gizem Yıldız
24 Nisan 2021
2 dk okuma

Marketing Türkiye için 365 Derece Araştırma’nın Danışmanları Prof. Dr. Beril Durmuş, Dr. Murat Bolelli ve Dr. Hüseyin Ekizler tarafından gerçekleştirilen “İK Perspektifinden COVID-19 Araştırması” çalışanların pandemi sürecinde evden çalışma nedeniyle sosyal, fiziksel ve psikolojik sorunlar yaşadıklarını ve buna bağlı olarak kayda değer düzeyde performans kayıpları olduğunu gösteriyor. İşte o çarpıcı araştırmanın şirketlere “gör” dediği gerçekler…

Ofis ortamı iyi geliyor

Araştırmanın bulguları evden çalışmaya bağlı olarak çalışanların sosyal, fiziksel ve psikolojik sorunlar yaşadıklarını gösteriyor. En önemli üç problem şöyle sıralanıyor:

  • Uzaktan çalışmak güzel de çalışanların halleri nasıl?

Evden çalışanlarda daha yüksek düzeyde yaşanan bu sıkıntıların, hibrit ve ofisten çalışanlarda daha düşük düzeyde olduğu görülüyor. Uzaktan çalışmanın avantajları olsa bile özellikle sosyal, fiziksel ve psikolojik ihtiyaçların karşılanması bağlamında yeterli olmadığını, birikerek büyüyen söz konusu gereksinimlerin çalışanların iş performansını olumsuz etkileyecek seviyelere ulaştığını gösteriyor. Tüm bu etkiler birleşerek aşağı yönlü, içinden çıkılması güç bir düşünce sarmalının oluşmasına neden oluyor. Çalışanlar sadece sosyal, fiziksel ve psikolojik açılardan zorlanmakla kalmıyor, aynı zamanda hayatlarını normal akışlarında devam ettirebilmeleri ve hedeflerine ulaşmaya yönelik beklenen düzeyde performans gösterebilmeleri için desteğe ihtiyaç duymalarına yol açıyor. “Fiziksel, psikolojik ve sosyalleşme problemlerinin evden çalışanlarda daha yüksek, hibrit ve ofisten çalışanlarda ise göreceli olarak daha düşük düzeyde rapor edildiği görülüyor.”

Uzaktan çalışanlar yalnız

  • Uzaktan çalışmak güzel de çalışanların halleri nasıl?

Bunun bir sonucu olarak çalışanların pandemi süreci boyunca önemli ölçüde değişen yaşam ve iş koşullarıyla özellikle duygusal bağlamda zorluklarla başa çıkmanın yollarını kendi başlarına bulmak zorunda kaldıkları görülüyor. Çalışanların aradığı çözümlerin kişisel ve profesyonel alanlarda uyumsuzluklar ve sorunlara neden olduğu anlaşılıyor. Araştırmanın ilgi çekici bir sonucu da öngörülenin aksine çalışanların bağlı bulundukları ilk amirlerin uzaktan çalışma sistemini iyi kullanamadığını ve sanal görüşmelere alışık olmama ve yadırgamanın bireysel performanslarını olumsuz etkilediğini düşünmemeleri. Bütün bunlar birlikte değerlendirildiğinde çalışanların yaşadıkları kişisel ve işle ilgili sorunların uzaktan çalışma koşullarında sergilenen liderlik eksikliğinden veya sanal çalışmaya ilişkin teknik yetersizliklerden değil, daha çok psikolojik ve sosyal nedenlerle ilişkili olduğunu söylemek mümkün.

Düzeni değişen çalışma düzeni

  • Uzaktan çalışmak güzel de çalışanların halleri nasıl?

Pandemi döneminde işletmelerin çalışma düzenlerini değiştirdikleri, yeni koşullara uyum sağlayabilmek için çoklu iş sistemlerini uygulamaya aldıkları görülüyor. Araştırmaya katılanların yüzde 35’i evden çalışmaya geçildiğini, yüzde 44,1’i kısmen evden kısmen ofisten çalıştıklarını, yüzde 20,9’u ise ofisten çalışmaya devam ettiklerini belirtiyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Özel sektör çalışanlarından oluşan 637 katılımcıyla gerçekleştirilen “İK Perspektifinden COVID-19 Araştırması”sı pandemi koşullarında çalışma hayatına ve çalışanların durumlarına ilişkin bilgiler sunuyor. Katılımcıların yüzde 63,7’si bekar, yüzde 57,8’i kadın, yüzde 89,6’sı lisans veya lisansüstü eğitime sahip, yüzde 83,7’si ise Y kuşağına mensup bireylerden oluşuyor. Çalışma Marketing Türkiye için 365 Derece Araştırma’nın Danışmanları Prof. Dr. Beril Durmuş, Dr. Murat Bolelli ve Dr. Hüseyin Ekizler tarafından gerçekleştirildi.

featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın zirvesindeki markalar!
Haberler
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar!
Nafizcan Önder
6 Eylül 2025
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Haberler
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Haberler
Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Spotify'ın Türkiye'deki editörlerine inceleme başlatıldığı öne sürüldü
Haberler
Spotify’ın Türkiye’deki editörlerine inceleme başlatıldığı öne sürüldü
Marketing Türkiye
11 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.