2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Google uyarıyor: değişim hız kesmeyecek
Araştırma

Google uyarıyor: değişim hız kesmeyecek

Gizem Yıldız
20 Nisan 2021
3 dk okuma

Pandeminin öncesinde ortaya çıkan bazı davranışlar bu dönemde daha hızlı bir şekilde benimsendi. Uzun zamandır bu gerçekle yaşamayı öğrenmemize rağmen değişim hız kesmiyor. Google Search’ün verileri bu değişen alışkanlıkların dünyanın her bölgesinde oldukça farklı olduğuna işaret ediyor. Mesela, İsveç’te uzaktan çalışmanın kalıcı olması isteğinin aramalara “Ayarlanabilir yüksek çalışma masası”, Fransızlardaysa “rahat ofis sandalyesi” olarak yansırken, İspanyolların “Sanal spor salonu”na Türklerin ise “Sanal gezi”ye ilgi duyduğu görülüyor. Veriler ayrıca “marketler” ve “gel al” aramalarına yönelik ilginin beklenmedik bir şekilde hafta içine kayması, “teslimat” ve “indirim kodları” aramalarına ise hafta sonlarında daha çok ilgi gösterilmesi gibi şaşırtıcı değişimler ortaya koyuyor.

Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgelerinde yapılan binlerce Google araması, yaşama, çalışma, oyun oynama ve alışveriş yapma yöntemleri hakkında ilginç bilgiler barındırıyor. Aşağıdaki videoda 2021 yılında da devam etmesi beklenen bu yeni alışkanlıkların kısa bir özetini izleyebilirsiniz.

Aramalardan çıkarılan bilgiler, günlük yaşamımızı yöneten ve uzun süredir devam eden davranış kalıplarımızın, başka bir deyişle eski alışkanlık döngülerimizin değiştiğini gösteriyor.

Hem online hem offline yeni beceriler öğrendik

Öğrenme alışkanlıklarımız online ortama taşındı ve evdeki ihtiyaçlarımızı kendi ellerimizle hazırladığımız çözümlerle gidermeye başladık. Evde eğitime uyum sağladığımız ve evde kalarak yeni şeyler öğrendiğimiz bu dönemde, Türkiye’de “saç nasıl kesilir” ve Nijerya’da “robot nasıl yapılır” gibi becerilerle ilgili aramaların sayısı arttı. Bazı insanlar günlük işlerini yönetmek için çözüm ararken diğerleri can sıkıntısıyla baş etmenin yöntemlerini aradı. İnternet ortamında beceri geliştirmenin ne kadar kolay olduğunu ve belirli işleri kendi başlarına nasıl yapabileceklerini keşfeden kişi sayısı giderek daha da arttığından, bilgiye yönelik bu gibi aramalar yapılmasının devam etmesi bekleniyor.

İlham ve yeni fikirler için internete gittikçe artan bir sıklıkla başvuruyoruz

Geçen yıl boyunca fiziksel mağaza vitrinlerini incelemenin neredeyse imkansız olması nedeniyle, ürünlere göz atma ve satın alma alışkanlıklarımız değişti. Tüketiciler alışverişlerinde ilham almak için internete yöneldi. “Banyo fikirleri” (Almanya) ve “evde spor yapma fikirleri” (İspanya) gibi ifadelere gösterilen arama ilgisi arttı. Fiziksel mağazalar yeniden açılmaya başlasa da insanların satın alma yolculuğunun ilk adımı olarak internet üzerinden ilham almaya devam edecek gibi görünüyor.

Evden çalışmaya devam ederken yaşamımızda denge arıyoruz

Pandemi nedeniyle pek çok kişi uzaktan çalışmaya başladı ve gelecekte, eskisi gibi 9’dan 5’e dek çalışmayı planlamıyor. “Ayarlanabilir yüksek çalışma masası” (İsveç) ve “rahat ofis sandalyesi” (Fransa) gibi aramalar, evden çalışma planlarımızın uzun vadeli olduğunu gösteriyor. Ayrıca işe ve ailemize ayırdığımız zamanın dengesini yeniden gözden geçirdik ve yeni dinlenme yolları keşfediyoruz. “Yakınımdaki yürüyüş yapabileceğim ormanlık alanlar” (Birleşik Krallık) ve “sanal spor salonu” (İspanya) gibi aramalar yaparak iş stresinden uzaklaşmanın yeni yöntemlerini arıyoruz. İlgili bölgelerde fiziksel ziyaretlere izin verilince “Sanal gezi” (Türkiye) gibi bazı girişimlerin sonlanması beklense de bu gezilerin ne kadar pratik olduğunu gösteren diğer bazı girişimler, varlığını uzun süre koruyacak.

İnsanlarla olan bağımızı korumamızı sağlayacak yeni yöntemler keşfettik

Evimizden çıkmadan sevdiklerimizle iletişim kurmak için yeni yollar bulmamız gerekti. Bu nedenle, “arkadaşlarla oynanacak oyunlar” (İspanya) gibi aramaların sayısı artıyor. Pek çok kişi, “sanal korolar” (Birleşik Krallık) gibi yeni online topluluklara katıldı. “Sanal sınıf” (İspanya) ve hatta “sanal regatta” (Fransa) gibi aramalara olan ilginin arttığını görülüyor. Çoğumuz sevdiğimiz insanlara sarılmak için sabırsızlansak da bu online toplulukların önemli bir bölümü dağılmayacak gibi duruyor. Sonuçta hepimiz geçen yıl boyunca ekran üzerinden sosyalleşmeye alıştık. Ekran üzerinden görüşme, pandemi sonrasında iletişim için kullandığımız ana yöntem olmayacaksa da şimdiden sevdiklerimizle haberleşme alışkanlıklarımızın bir parçası haline geldi.

Eğlenmenin de yeni yollarını bulmaya başladık

Eğlenmek için eski yöntemlerin çoğunu kullanamadığımızdan, “arkadaşlarla online oyunlar” (Türkiye) ve “evde suşi yapma” (İspanya) gibi yeni etkinlikler arıyoruz. Evde kalma süremiz uzadıkça kısa süreli eğlencelerden uzaklaşıp uzun vadeli kararlar almaya başladık. “Köpek sahiplenme” (Türkiye) için arama ilgisinin artması, bunu kanıtlarından biri. İlginç bir bilgi: Birleşik Krallık’taki hanelerin yüzde 11’i pandemi boyunca yeni bir evcil hayvan edindi. Daha geleneksel eğlence yollarına döndüğümüz zaman bile günlük yaşamlarımızdaki bu değişikliklerin bazıları, uzun vadede değişmeyecek gibi gözüküyor.

Yeni tüketici alışkanlıklarına yanıt vermenin yollarını arama

Pandemi sonrası dünyayı değerlendirirken, tüketici davranışlarının dinamik olmaya devam edeceğine şüphe yok. Yeni ihtiyaçlar ortaya çıkacak. Mevcut kalıplar hızla benimsenecek. Bu doğrultuda, işletmelerin bu hıza ayak uydurmaya hazır olması gerekiyor. İşletme stratejinizi bu değişen tüketici davranışlarına hızla ayak uydurabileceğiniz şekilde uyarlamanız çok önemli. Bu doğrultuda, analizleri işletme stratejinizin merkezine koyan araçlar kullanabilirsiniz.

Hızla benimsenen davranışlar ve beklenmeyen değişimlerle karşılaşmaya devam edeceğiz. Ancak çözümleri şimdiden aramaya başlarsak, yarınlara daha hazırlıklı olabiliriz.

Kaynak: Think with Google

değişen alışkanlıklar featured google search
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple ve Amazon’dan güç gösterisi: 2025’te çift haneli büyüme
Haberler
Apple ve Amazon’dan güç gösterisi: 2025’te çift haneli büyüme
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Haberler
Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”
Marketing Türkiye
4 hafta önce
YouTube'da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report'ta!
Haberler
YouTube’da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report’ta!
Nafizcan Önder
3 gün önce
Marka fabrikası İtalya'nın sırrı: Gelenekten geleceğe...
Haberler
Marka fabrikası İtalya’nın sırrı: Gelenekten geleceğe…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.