2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Giyim sektörünün en değerli 50 markası açıklandı!
Haberler

Giyim sektörünün en değerli 50 markası açıklandı!

Nafizcan Önder
13 Nisan 2021
2 dk okuma

Bir yılı aşkın süredir koronavirüs nedeniyle tüm dünyanın evine kapandığı dönemde neredeyse her sektörde büyük zararlar yaşandı. Fakat bu durum, bazı sektörlerin içinde yer alan şirketlerin büyümelerine engel olmadı. Dünyanın önde gelen marka değerleme danışmanlığı şirketi Brand Finance, son yayınladığı listeyle bu duruma bir kanıt sundu. Her en değerli 50 giyim markasının sıralandığı “Apperal 50” listesinde son 6 yılın lideri Nike başarısını sürdürdü ve 7. kez üst üste yine zirvede yer aldı. Listede öne çıkan diğer markalara gelin birlikte bakalım…

Giyim sektörünün en değerli 50 markası açıklandı!

Listenin zirvesinde yer alan isim, son altı yılda zirveyi kimseye kaptırmayan Nike oldu. Böylece Nike, 30,443 milyar dolarlık değeriyle yedinci kez üst üste “en değerli giyim markası” unvanını kazanmayı başardı. Nike’ın geçtiğimiz yılki değeriyse 34,792 milyar dolar olarak açıklanmıştı.

Nike’ı ikinci sırada takip eden markaysa 15,599 milyar dolarlık değeriyle Gucci oldu. Yani Nike, en yakın rakibine iki katı aşkın bir fark attı. Üçüncü sıradaysa 14,858 milyar dolarlık değeriyle Louis Vuitton yer aldı. Nike’ın en büyük rakiplerinden birisi olan Adidas ise 14,342 milyar dolarlık değeriyle kendisini listenin dördüncü sırasında buldu. İç giyim markası Victoria’s Secret, bu yıl en fazla değer kaybeden üçüncü marka oldu. Victoria’s Secret, 1 yıl içinde yüzde 22 değer kaybetti ve şu anda 4,2 milyar dolarlık bir değere sahip.

Giyim sektörünün en değerli 50 markası açıklandı!

Bu zorlu yıla rağmen sektörde büyük bir büyüme göstererek ilgiyi üstüne çeken ve listeye yeni girmeyi başaran şirketler de olmadı değil. Bu yılın en hızlı büyüyen markası yüzde 68’lik muhteşem bir büyümeyle 2,7 milyar dolar değerine ulaşan Fila oldu. Geçtiğimiz yıl listenin 50. Sırasında yer alan Fila, bu yıl 33. sıraya yükseldi.

Spor ve dış mekan konusunda lider olan markalar arasında yer alan The North Face 16. sırada, Anta 17. sırada, Puma 20. sırada ve Under Armour 29. sırada yer aldı. Sektöre genel olarak bakıldığındaysa koronavirüsün etkisi açık bir şekilde görüldü. Geçtiğimiz yıl 301,9 milyar dolar değere sahip olan sektör, bu yıl 276,4 milyar dolara düşerek yüzde 8 değer kaybetti.

Apperal 50 Brand Finance featured Giyim sektörü Gucci Nike Zara
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Galatasaray, "GStatil" markasıyla seyahat sektörüne adım attı...
Haberler
Galatasaray, “GStatil” markasıyla seyahat sektörüne adım attı…
İrem Alimoğlu
11 Eylül 2025
Yepyeni bir kahve deneyimi: Ice Break
Haberler
Yepyeni bir kahve deneyimi: Ice Break
Advertorial
26 Eylül 2025
Filistinlilerin yüzde 71'i "Savaşın bir kazananı yok" diyor...
Haberler
Filistinlilerin yüzde 71’i “Savaşın bir kazananı yok” diyor…
Nafizcan Önder
2 hafta önce
MTV, 44 yılın ardından yayın hayatına veda ediyor
Haberler
MTV, 44 yılın ardından yayın hayatına veda ediyor
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.