7 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ramazan ayında markaları hangi fırsatlar bekliyor
Araştırma

Ramazan ayında markaları hangi fırsatlar bekliyor

Gizem Yıldız
29 Mart 2021
2 dk okuma

Covid-19 pandemisi birçok alışkanlığı değiştirirken, yaşanan bu zor zamanlar paylaşma ve yardımlaşma konularını da gündeme taşıdı. Ramazan ayında birçok insanın oruç tutarak gıdaya erişimi olmayan insanlarla empati kurması yine aynı konuları desteklerken, markaların sosyal sorumluluk projeleri de mercek altına alınıyor. 2020 yılının Ramazan ayında Facebook’un araştırmalarını yürüten Facebook IQ ve YouGov iş birliğiyle yapılan araştırmanın sonuçları markalara kapsamlı bir yol haritası oluşturacak içgörüler sunuyor.

Covid-19 pandemisi insanların yaşam, iletişim, alışveriş ve keşif alışkanlıklarını büyük ölçüde etkiledi. Dünya genelinde yaklaşık 2 milyar insanın bir parçası olduğu Ramazan döneminde bu durum daha net gözlemlendi. Tüm bu değişimle birlikte yeni keşif ve alışveriş davranışlarının ortaya çıktığı görülüyor.

Ramazan ayını kutlayan ve bu dönemde alışveriş yapan insanların davranışlarını daha iyi anlamak adına Facebook’un araştırmalarını yürüten Facebook IQ, YouGov iş birliğiyle Ramazan 2020’de yapılan araştırmanın sonuçlarını paylaştı. Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 11 ülkede 17 bin katılımcıyla gerçekleştirilen araştırmada insanların satın alma ve medya alışkanlıkları, COVID-19’un etkisi, influencer içeriklerinin rolü ve toplulukların yardımlaşması gibi konular ele alındı. 

Araştırma sonuçları ışığında Türkiye’deki marka ve işletmeler için Ramazan döneminde Facebook’un önerileri şu şekilde:

  • İşletmeleri desteklemenin yeni yollarını bulun

Yardımlaşma Ramazan’ın büyük bir parçası. Türkiye’den araştırmaya katılanların yüzde 75’i Ramazan’da yerel hayır kurumları ve işletmelere destek vermenin kendileri için önemli olduğunu söylüyor. Bu durum yerel işletmelere de yansıyor. İnsanların yüzde 81’i Ramazan’da, özellikle de pandemi döneminde, markaların hayırsever olması gerektiğine katılıyor. İnsanlar topluluklarına destek verirken, aynı yaklaşımı işletmelerden de bekliyor. Hatta, Türkiye’deki katılımcıların yüzde 69’u markaların iş uygulamaları hakkında bilgi sahibi olduktan sonra o markaya daha fazla ilgi duyduğunu söylüyor. Bu yüzden markaların pandemi döneminde yerel işletmelere ve topluluklarına verdikleri destek konusunda farkındalık yaratmaları önem taşıyor. 

  • Kitlenize mobilden ulaşın

Ramazan’da insanlar gündemden haberdar olmak ve aile ve arkadaşlarıyla bağlantıda kalmanın yanı sıra alışveriş ve eğlence için de için teknolojiye, özellikle de mobil cihazlara yöneliyor. Bu durum pandemide daha da net görülüyor. Araştırmaya göre Türkiye’deki insanların yüzde 54’ü Ramazan’da mobil cihazlarında daha fazla zaman geçiriyor. Bu sonuç, daha fazla insanın mağazaya gitmeye kıyasla keşif, araştırma ve satın alma için mobile yöneldiğini gösteriyor. Bu bilgiler ışığında, markaların mobil eğlence ve kaynakların yükselişini fırsata dönüştürerek, hedef kitlelerine yeni şeyler keşfetmek istedikleri yerlerde ve yöntemlerle ulaşmaları gerekiyor. 

  • İş birliklerini değerlendirin

İçerik üreticileri yeni bir güven kaynağı sunuyor. Türkiye’de insanların yüzde 60’ı tanınmış kişilerin ve ünlülerin satın alma kararları üzerinde etkisi olduğunu dile getirirken, yüzde 63’ü güvenilir bir influencer ile çalışan markalara daha fazla güvendiğini söylüyor. Bu durum, markaların daha fazla insana ulaşmak ve ilham vermek için içerik üreticileriyle iş birliklerinden yararlanabileceği anlamına geliyor. 

  • Yeni talepleri keşfedin

Mağazalarda geçirilen zaman azalırken, insanların internette güvenli bir şekilde araştırma ve alışveriş yapma beklentileri artıyor. Araştırma sonuçları Türkiye’deki insanların yüzde 65’inin pandemiden dolayı Ramazan’da internette alışverişe daha fazla zaman ayırdığını gösteriyor. Markaların bu durumun hedef kitlelerinde doğurabileceği ihtiyaçları ve güvenlik endişelerini anlamaları ve satın alma yolculuğu boyunca insanlara güvenli ve rahat bir deneyim sunmaları gerekiyor. 

  • Yeni fırsatlar keşfedin

Ramazan yılın en büyük alışveriş dönemlerinden biri olsa da birçok reklamveren, çoğu insanın Ramazan alışverişlerini erkenden bitirdiği düşüncesiyle bu dönemde reklamlarını azaltabiliyor. Ancak insanlar Ramazan boyunca da evleri, sofraları ve sevdiklerine alacakları hediyeler üzerinde düşünmeye ve alışveriş yapmaya devam ediyor. Türkiye’de insanların büyük bir kısmı Ramazan öncesinde planlarını yapmaya başlasa da yüzde 34’ü Ramazan alışverişlerinin çoğunluğunu Ramazan ayı içinde yaptığını söylüyor. Aynı zamanda katılımcıların yüzde 67’si Ramazan alışverişleri için araştırma yapmak, ilham almak ve yeni şeyler keşfetmek için Facebook platformlarını kullandığını belirtiyor. Markalar bu dönemdeki alışveriş yoğunluğunu göz önünde bulundurarak pazarlama planlarını şekillendirebilir.

Facebook IQ featured Ramazan ayı fenomenleri YouGov
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Haberler
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Nafizcan Önder
1 Ekim 2025
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Haberler
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Nafizcan Önder
14 Ekim 2025
Kablolu kulaklıklar geri döndü!
Haberler
Kablolu kulaklıklar geri döndü!
Sena Tufan
5 Ekim 2025
Getir Araç Tiktak'a satıldı
Haberler
Getir Araç Tiktak’a satıldı
Sena Tufan
6 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.