4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İtibar ve marka değerini artırmanın sırrı bu raporda!
Araştırma

İtibar ve marka değerini artırmanın sırrı bu raporda!

Marketing Türkiye
19 Mart 2021
2 dk okuma

Marketing Türkiye adına pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan AKADEMETRE’nin gerçekleştirdiği, “Yılın İtibarlısını” belirleyen The ONE Awards’ın temelini oluşturan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının raporlama süreci tamamlandı. 50’ye yakın sektörde markaların yıl içindeki itibar artışını “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere 9 ana, 16 alt başlıkta değerlendiren rapor rakip analizleriyle sektörel bazda itibarı artırmanın sırlarını barındırıyor. 

Yıl içinde itibarını en çok ar­tıran marka ve paydaşlarını ödüllendiren ilk ve tek et­kinlik The ONE Awards Bü­tünleşik Pazarlama Ödülleri bu yıl yedinci kez 50’ye yakın sektörde “Yılın İti­barlıları”nı ödüllendirdi. Araştırmada yılın en başarılı markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi tarafından seçildi. Geride kalan 7 yıl içinde pazarlama sektörü­nün en önemli yarışmaları arasına giren The ONE Awards’ta sonuçlar AKADEMETRE Research Company tarafından gerçekleş­tirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının sonuçlarıyla belirleniyor.

AKADEMETRE Research Company’nin gerçekleştirdiği “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırması yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştirilirken ça­lışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka Bili­nirliği”, “Yakından Tanıma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Skoru”, “Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru’’, “Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru’’, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Be­ğeni Skoru” ve “Genel Beğeni Skoru” olmak üzere 9 ana kriterin itibar ve marka değeri üzerindeki etkisine göre ağırlandırılarak be­lirleniyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan yıl performans değerlendirilmesindeyse aynı kriterlere göre markaların yıl içi başarıları belirleniyor.

The ONE Awards metodolojisi:

➞ The ONE Awards, markanın parça parça birçok bileşenden oluştuğu ve pazarlamanın ana düsturu olan “bütünleşik” olma ruhundan hareket eden ve bunların bütününü ödüllendiren bir araştırma modeli uyguluyor.

➞ The ONE Awards, marka performansını “bilinirlik, yakından tanıma, güven, farklılık, tavsiye, ticari faaliyetlere destek, sosyal sorumluluk faaliyetlerine destek, iletişim ve reklam çalışmalarını beğeni, genel beğeni” kriterlerinde inceliyor.

➞ The ONE Awards, yılın marka değeri ve itibarını en fazla yükselten markalarını alkışlar. Bu nedenle en başarılı markalar olma şartı aranmadan, 1 yılda en fazla çaba gösteren ve performansını arttıran markalar ödüllendiriyor.

➞ The ONE Awards araştırması, Türkiye’yi temsilen IBBS-Düzey 1 kapsamında 12 ilde yürütüldü: İstanbul, Ankara, Bursa, Erzurum, İzmir, Balıkesir, Adana, Samsun, Kayseri, Trabzon, Gaziantep ve Malatya.

➞ Araştırma kapsamında, yüzde 95 güven düzeyinde ±2,75 hata payına göre 1.200 kişiyle görüşme gerçekleştirildi.

➞ Araştırma “Genel Başarı” ve “2010 Yılı Performansı” olmak üzere iki bölümden oluşuyor.

➞ Genel Başarı ve 2010 Yılı Performansı arasındaki fark, yılın başarılı markasını ortaya koyuyor.

Araştırmada yer alan kategoriler

Akaryakıt Kategorisi

Aplikasyon Kategorisi

Araç Kiralama Kategorisi

Atıştırmalık Kategorisi

Ayakkabı – Çanta Kategorisi

Beş Yıldızlı Otel Kategorisi

Beyaz Eşya Kategorisi

Binek Otomotiv Kategorisi

E-Ticaret Kategorisi

Enerji Kategorisi

Erkek Giyim Kategorisi

Ev Bakım Kategorisi

Ev Tekstili Kategorisi

Gayrimenkul Kategorisi

Gazlı İçecek Kategorisi

Gazsız İçecek Kategorisi  

Gıda Kategorisi

Güvenlik Sistemleri Kategorisi

Havaalanı Kategorisi

Hipermarket Kategorisi

Holding/Şirketler Grubu Kategorisi

Isıtma Kategorisi

İlaç Kategorisi

İletişim Kategorisi

Kadın Giyim Kategorisi

Kargo Kategorisi

Katılım Bankacılığı Kategorisi

Kişisel Bakım Kategorisi

Kozmetik Kategorisi

Kredi Kartı Kategorisi

Küçük Ev Aletleri Kategorisi

Lojistik Kategorisi

Mobilya Kategorisi

Motosiklet Kategorisi

Mücevherat / Aksesuar Kategorisi

Otomobil Lastiği Kategorisi

Özel Eğitim Kurumları Kategorisi

Sadakat Programları Kategorisi

Sağlık Kurumları Kategorisi

Self Servis/Fast Food Kategorisi

Sigorta Kategorisi

Soğutma Kategorisi

Teknoloji Perakendeciliği Kategorisi

Teknoloji Üreticisi Kategorisi

Ticari Otomotiv Kategorisi

Zincir Otel Kategorisi

Rapor Talepleri için İletişim:

Duygu Su Ocakoğlu

0212 211 11 12  
[email protected]

araştırma featured İtibar the one awards
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
3 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
4 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
5 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
Güncel Haberler
Yaz tatili hava trafiğini canlandırdı: En yoğun havalimanı Sabiha Gökçen
Yaz tatili hava trafiğini canlandırdı: En yoğun havalimanı Sabiha Gökçen
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
Haberler
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
26 Mayıs 2025
Küresel elektrikli araç satışı 17 milyona ulaştı
Haberler
Küresel elektrikli araç satışı 17 milyona ulaştı
Sena Tufan
6 gün önce
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Haberler
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Nafizcan Önder
13 Mayıs 2025
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haberler
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nafizcan Önder
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.