9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-ticarette başarı için 3 formül…
Haberler

E-ticarette başarı için 3 formül…

Marketing Türkiye
20 Mart 2021
3 dk okuma

Dünyayı saran Covid-19 salgını döneminde e-ticaret ve e-ihracatta yaşanan artışların markalara yansıması için doğru pazar yeri seçimi çok önemli. Dünyanın 126 ülkesinde influencer kampanyaları düzenleyen, firmalara pazar yeri yönetimi desteği sağlayan Digital Exchange “E-Ticaret ve E-İhracatta Doğru Pazar Yerini Seçmek” başlıklı araştırmasını yayınladı. Çalışmada, e-ticaret ile e-ihracatta doğru pazar yerini seçmek için profesyonel destek almanın markaların ilk adımı doğru atmasını sağladığını belirterek, “Bunun yanında pazar yerinin doğru yönetimi ve hedef kitleye uygun influencer kampanyası gelince, tanınırlık, satış ve ciro artışı kaçınılmaz oluyor” ifadelerine yer verildi.

Covid-19 salgını dünyayı daha dijital hale getirirken, bu dönüşüm ve değişime ayak uyduran şirketler de büyümelerine hız kesmeden devam ediyor. Salgın sürecinin kazanan şirketlerinin başında ise e-ticaret platformları geliyor: Bugüne kadar mevcut müşterilerine hizmet veren e-ticaret siteleri, önceki yıllarda yüzde 70’e varan fiyat avantajlı kampanyalarla canlı tutmaya çalıştıkları satışlarını, 2020 yılında hiçbir fazladan indirime gerek duymadan yüzde 400’e varan oranlarda artırmayı başardı. Bunda, salgın sürecinde evde kal döneminin etkisi büyük olurken, aynı zamanda Türkiye’de 65 yaş üzeri hiç internet kullanıcısı olmayan yaklaşık 10 milyon kişinin de online hayatla tanışması yükselişte başrolde yer aldı.

E-ticarette başarı için 3 formül…

5 yıllık ivme 6 ayda yakalandı

Digital Exchange’in “E-Ticaret ve E-İhracatta Doğru Pazar Yerini Seçmek” başlıklı araştırmasındayaşanan süreçten kârlı çıkmak isteyen şirketler ve KOBİ’ler için dijital ihracattaki pazar yerlerine ilişkin bilgilere yer verildi. Araştırmada, Covid-19 salgınıyla beraber online alışveriş ve dijital ihracatta patlama yaşandığı kaydedildi. Araştırmada, şu bilgiler paylaşıldı: “2020 yılında yaşadığımız ve bugün de devam eden salgın döneminde online ticaret, ciddi yükselişler kaydetti. Türkiye’de 3-5 yılda yakalanacak ivme, salgında 6 ayda yakalandı. Online satış ve dijital ihracat konusunda bundan sonrası için de bu ivme ciddi anlamda bir çarpan sayısı ile devam edecek. Buraya sadece markaların kendi e-ticaret siteleri değil, özellikle Türkiye ve yurt dışında ki pazar yeri süreçleri de devreye girecektir.”

Her platformda bulunmaya gerek yok

Dijital ihracat kanallarında pazar yeri sahipliğinin önemli olduğun ama daha önemlisinin bu pazar yerini doğru şekilde kullanmaktan geçtiği bilgilerine yer verilen araştırmada, pazar yeri seçimi ve pazar yerlerinin yönetimi konusunda profesyonel yardımın, markalara çok kazandırdığını hatırlatıldı. Çalışmada, şu ifadeler kullanıldı:

“Ülkemiz ve yurtdışında, tüketici kullanım durumlarına göre öne çıkan pazar yerleri bulunuyor. Dolayısıyla kullanıcı sayısı yüksek olan pazar yerlerinde mağaza açmak, dijital ihracatta başarıyı hedefleyenlerin işini kolaylaştıracak. Bunu yaparken, tüm pazar yerlerinde olmak da gerekmiyor. Şirketin faaliyet alanındaki sektörü ve maliyetleri, hangi pazar yerinde bulunması gerektiğini belirleyen birinci unsur olmalı. Bu noktada, şirket dikkatini dağıtmadan pazar yerine odaklanmalı ve orada başarı yakalandıktan sonra diğer pazar yerleri değerlendirmelidir.”

Pazar yeri canlı tutulmalı

En önemli e-ticaret pazar yerleri sıralanan çalışmada, şu ifadelere yer verildi. “Dünyadaki en önemli pazar yerleri Aliexpress, Amazon, Etsy, Ozon, Wallmart, Ebay, Allegro, Wildberries’tir. Türkiye’de Hepsiburada, Sahibinden.com, Trendyol, N11.com, Gittigidiyor, Amazon Türkiye hemen her şirketin bulunmak ve ticaret yapmak istediği platformlar arasında bulunuyor. Markalar pazar yerini açtıktan sonra, burayı kaderine terk ediyor. Aslında markalar online pazar yerlerini de offline bir mağazaları ya da showroomları gibi görmeliler. Ve bu pazar yerlerini, devamlı güncel tutmalılar. Özellikle video odaklı içeriklerle ürünlerini tanıtmaları çok önemli. Ya da çok iyi fotoğraf çekimleri yeterli olacaktır.”

Doğru kampanya için doğru çalışma gerekli

Influencer kampanyalarının e-pazar yerine önemli katkılar sunduğunu kaydedilen araştırmada, markalara şu önerilerde bulunuldu: “İnfluencer marketing çalışmalarıyla sosyal medyada markalar ciddi anlamda fayda sağlıyor. Bunu özellikle hedef kitlesinde doğru İnfluencer kullanımını projeyle birleştirirse başarı kaçınılmaz oluyor. Özellikle pazar yeri son zamanlarda ‘Affiliate Influencer Marketing’ özelinde yani; ‘Satış Odaklı ve Gelir Paylaşım’ modeliyle ilerliyor. Bu model de influencer ve markaları oldukça memnun ediyor. İşte bu noktada doğru kampanyanın önemi ortaya çıkıyor: Influencer marketing çalışması yurt içi ya da yurt dışında markanın hedef kitlesindeki kişilerin kullandığı sosyal medya platformlarında doğru mesaj verilerek tüketiciye sunulmalı. Böyle yapıldığı taktirde takipçi, erişim, etkileşim ve ciro artışları yaşanıyor. Tabii bu çalışmanın doğru şekilde raporlanması ve analiz edilmesi bir sonraki çalışmasına da ışık tutmakta. Aksi halde ise, ınfluencer çalışmasında başarı yakalanması zor oluyor.”

E-ticarette başarı için 3 formül…

Digital Exchange“E-Ticaret ve E-İhracatta Doğru Pazar Yerini Seçmek” başlıklı çalışmasında, KOBİ ve üreticilerin e-ihracat sitelerinde pazar yeri açması için gereken belgeleri ise şöyle sıraladı:

  • Firma, hedef kitlesine uygun pazar yerinin olduğu platformu seçmeli.
  • Firmanın Türkiye Cumhuriyeti vergi numarası, kurumsal e-posta adresi ve banka hesabı olmalı.
  • Firmanın vergi levhası, sicil numarası gibi resmi evrakları bulunmalı.
  • Firma üyelik için tüm belgeleri eksiksiz yüklemeli.
  • E-ticaret ve e-ihracat sitesine üye olunduktan sonra pazar yeri onaylanma süreci takip edilmeli.
  • Pazar yeri onayının ardından markanın satacağı ürünler özelinde kategori seçilmeli.
E-İhracat e-ticaret featured İnfluencer
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
3 Epic Games - Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Epic Games – Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
4 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
5 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Güncel Haberler
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kahve Posasından Sürdürülebilir Geleceğe: Arzum OKKA’dan Doğaya Dost Bir Yenilik
Haberler
Kahve Posasından Sürdürülebilir Geleceğe: Arzum OKKA’dan Doğaya Dost Bir Yenilik
Advertorial
2 hafta önce
Türkiye'de üretken yapay zeka yükselişte
Haberler
Türkiye’de üretken yapay zeka yükselişte
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Marketing Türkiye Mayıs sayısı yayında: Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Haberler
Marketing Türkiye Mayıs sayısı yayında: Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Google, Microsoft, Apple, Amazon, NVIDIA... Teknoloji devleri nereden para kazanıyor?
Haberler
Google, Microsoft, Apple, Amazon, NVIDIA… Teknoloji devleri nereden para kazanıyor?
İrem Alimoğlu
5 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.