1 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Mutfakta hakimiyetini ilan eden markalar!
Haberler

Mutfakta hakimiyetini ilan eden markalar!

Marketing Türkiye
21 Şubat 2021
2 dk okuma

Pandemiyle birlikte mutfakta geçirdiğimiz zaman uzadı, peki ya tercihlerimiz? Hala aynı markaları mı tercih ediyoruz? Hangi markayı ne oranda tercih ediyoruz? Marketing Türkiye için global araştırma şirketi YouGov tarafından gerçekleştirilen araştırma bu sorular ışığında mutfağın hakimi olan markaları gözler önüne seriyor.

Birçok insan markalara olan bakış açısı, sadakat duygusu ve kriterlerini değiştirdi. Yani mutfaktaki dengeler de değişti. Marketing Türkiye adına YouGov tarafından 9-14 Ocak tarihleri arasında 18-55 yaş arasındaki 505 kişiyle görüşülerek gerçekleştirilen araştırma kategorilerinde lider olan markaları kayda geçti.

Mutfağın Hakimi markalar

  • Süt ve süt ürünlerinde katılımcıların yüzde 53’ü Sütaş’ı tercih ediyor. Onu takip eden markalar ise yüzde 48 ile Torku ve yüzde 45 ile Pınar. İçim’in ve market markası olan Dost’un tercih edilme oranları ise yüzde 37.
  • En sık tercih edilen makarna markaları Filiz (yüzde 58), Nuh’un Ankara Makarnası (yüzde 46) ve Barilla (yüzde 38).
  • Mutfağın hakim yağ markaları olarak yüzde 55 ile Yudum ve yüzde 40 ile Komili öne çıkıyor.
  • Çikolatada sevilen ilk üç marka Ülker (yüzde 59), ETİ (yüzde 55) ve Nestlé (yüzde 54) olarak sıralanıyor.
  • Bisküvi kategorisinde Burçak yüzde 49 ile lider. Biskrem yüzde 46 ile ikinci sırada yer alırken onu yüzde 40 ile Tutku takip ediyor.
  • Yüzde 66 ile Doritos’un, yüzde 61 ile Lay’s’in ve yüzde 56 ile Ruffles’ın en çok tercih edilen markalar arasında ilk üçte yer almasıyla; PepsiCo cips kategorisindeki liderliğini bir kez daha kanıtlıyor.
  • Katılımcıların en çok tercih ettiği gazlı içecek yüzde 54 ile Coca-Cola. Onu yüzde 32 ile Fanta yakından izliyor. Pepsi ve Redbull markaları ise 18-25 yaş arasında, 36-55 yaş grubuna kıyasla daha fazla tercih ediliyor.
  • Gazsız içecek markalarında ise ilk sırada Cappy (yüzde 44) yer alıyor. Onu Uludağ (yüzde 34) ve Dimes (yüzde 31) takip ediyor.
  • En çok beğenilen su markası Erikli (yüzde 53) olarak öne çıkıyor.

Beyaz eşyada tercih Arçelik

Katılımcıların evlerinde kullandıkları beyaz eşya ve küçük ev aletleri markaları sorulduğunda; yarısından fazlası beyaz eşyada Arçelik’i tercih ettiğini belirtiyor. Bosch markası da beyaz eşya kategorisinde katılımcıların yarısı tarafından ikinci sırada tercih edilen marka oluyor. Küçük ev aletleri tercihlerinde ise, yüzde 43 ile Arzum başı çekerken onu yüzde 38 ile Arçelik ve yüzde 37 ile Tefal izliyor.

Mutfakta hakimiyetini ilan eden markalar!

Bulaşık temizliği Fairy’ye emanet

Özellikle pandemi ile beraber temizliğin daha fazla önem kazandığı şu dönemde, bulaşık deterjanı olarak tercih edilen markalar Fairy (yüzde 61), Pril (yüzde 45) ve Finish (yüzde 43) olarak sıralanıyor.

Mutfakta hakimiyetini ilan eden markalar!

Arçelik arzum barilla bosch cappy coca-cola DİMES dost Erikli Eti Fairy filiz nestle Sütaş tefal ülker
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Haberler
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Sena Tufan
12 Haziran 2025
Elektrikli araçlarda ÖTV oranı yüzde 10'dan yüzde 25'e çıktı!
Haberler
Elektrikli araçlarda ÖTV oranı yüzde 10’dan yüzde 25’e çıktı!
Sena Tufan
1 hafta önce
Her 10 kişiden 8'i temassız ödeme yapıyor
Haberler
Her 10 kişiden 8’i temassız ödeme yapıyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
TikTok araştırdı: Kullanıcılar artık ilham peşinde!
Haberler
TikTok araştırdı: Kullanıcılar artık ilham peşinde!
Sena Tufan
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.