28 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Daha etkili yerel SEO stratejileri için 3 ipucu!
Haberler

Daha etkili yerel SEO stratejileri için 3 ipucu!

Nafizcan Önder
24 Aralık 2020
2 dk okuma

Araştırmalar gösteriyor ki telefonlarında yakınlarındaki bir şeyi arayanların yüzde 76’sı gün içinde bir işletmeyi ziyaret ediyor ve bu aramaların yüzde 28’i satın alma ile sonuçlanıyor. Bu veriden yola çıktığımızda yerel işletmeler için doğru konumlandırılmış bir SEO stratejisinin altın yumurtlayan bir tavuk olduğunu söylemek mümkün. Arama motoru sıralamalarını artırmak için genel SEO uygulamalarını kullanmak faydalı olsa da örneğin hizmet tabanlı işletmeler (mesela bir tesisatçı) çabalarını yerel müşterileri yakalamaya odaklayarak kendine daha fazla fayda sağlayabilir… Peki nasıl? İşte daha etkili yerel SEO stratejileri için 3 ipucu…  

İşletmenizi online listelere ekleyin

Google, pazar payının yüzde 92’siyle  dünya çapında en popüler arama motoru. Bu nedenle işletmenizin “Google Benim İşletmem” kaydını yaptırmanız çok önemli. Ancak buna ek olarak, internette daha görünür olmaya yardımcı olan Yelp veya TripAdvisor gibi diğer online işletme rehberleri de kullanılabilir. Profil sayfalarınızda, doğru işletme kategorisi, web sitesi URL’si, fiziksel konumunuzun adresi, iletişim numarası ve çalışma saatleri, yüksek kaliteli fotoğraflar ve şirket logonuz gibi işletmeniz hakkında olabildiğince fazla ayrıntı sunmaya çalışın. Bu, sunduğunuz bir ürün veya hizmeti arayan birinin, tüm ilgili bilgilerle birlikte işletmenizi haritada daha kolay bulmasını sağlamaya yardımcı olur.

Yerel aramalar için web sitenizi optimize edin 

Öncelikle, iletişim bilgilerinin kolay bulunabilir olması çok önemli. Web sitesinde adınızı, telefon numaranızı ve fiziksel adresinizi içeren bir iletişim sayfasının yanı sıra e-posta yoluyla iletişime geçmek isteyenler için bir iletişim formu oluşturabilirsiniz.

Ayrıca, tüm bu bilgilerin, özellikle adresinizin Google Benim İşletmem profilinizdekilerle eşleştiğinden emin olmalısınız. Ardından, yerel anahtar kelimeleri göz önünde bulundurarak web sitenizin içeriğini oluşturun. Örneğin, Kadıköy’de tesisat hizmeti veriyorsanız, anahtar kelimeleriniz “Kadıköy’de tesisat” ile “tesisatçılar”, “tesisat”, “acil tesisat” gibi varyasyonları ve işletmenizin yerini içermelidir.

Birçok müşteri hareket halindeyken arama yapmak için cep telefonlarını kullandığından, web sitenizin tüm cihazlarda iyi çalıştığından ve göründüğünden emin olun.

Müşteri incelemelerini ve yorumlarını ekleyin

Müşteri incelemeleri, işletmeniz için güvenilirlik sağlar ve yerel SEO için olmazsa olmazdır. Yapılan bir ankete göre, tüketicilerin yüzde 82’si yerel işletmeler için online incelemeleri okuyor. Bu nedenle, memnun müşterilerinizin işletmeniz ile ilgili yaptıkları yorumları web sitenizin yanı sıra online profil listelerinize ve işletme rehberlerine de eklediğinizden emin olun. Sosyal medya veya işletme rehberi hesaplarınızda kullanmak istediğiniz iyi bir yorum gördüğünüzde, müşteriyle iletişime geçerek bunu web sitenizde kullanıp kullanamayacağınızı sorabilirsiniz…

 

Geçtiğimiz aylarda “İyi bir SEO’cunun aslında iyi bir sabotajcı” olduğunu sizlere aktarmıştık. Okumak için TIKLAYINIZ…

Google Benim İşletmem Müşteri incelemeleri SEO TripAdvisor Yelp
1 Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı...
Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı…
2 Görünmez yükün taşıyıcısı "orta kademe yöneticiler" kırılma noktasında!
Görünmez yükün taşıyıcısı “orta kademe yöneticiler” kırılma noktasında!
3 Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks...
Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks…
4 Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
5 Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
Güncel Haberler
Yunanistan’da haftada dört gün çalışma modeli mecliste!
Yunanistan’da haftada dört gün çalışma modeli mecliste!
Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
ASICS’ten kız çocuklarını sporda tutacak inovatif adım: “Undropped Kit”
ASICS’ten kız çocuklarını sporda tutacak inovatif adım: “Undropped Kit”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
3 Haziran 2025
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
Haberler
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
İrem Alimoğlu
7 Temmuz 2025
Cannes Aslanlarının sahipleri belli olmaya devam ediyor: Grand Prix kazanan projeler hangileri?
Haberler
Cannes Lions’da büyük ödüller sahiplerine ulaşmaya devam ediyor…
Sena Tufan
20 Haziran 2025
Alzheimer’ı anlatan en sessiz ve en sarsıcı “yükleniyor” simgesi
Haberler
Alzheimer’ı anlatan en sessiz ve en sarsıcı “yükleniyor” simgesi
Sena Tufan
9 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.