19 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Coca-Cola 2020'yi "bahar temizliği" yılı ilan etti
Haberler

Coca-Cola 2020’yi “bahar temizliği” yılı ilan etti

Marketing Türkiye
13 Aralık 2020
1 dk okuma

Genel performans düzeyinin altında kalan markalarını “Zombi Markalar” ilan eden Coca-Cola, salgından daha güçlü çıkabilmek adına 2020’de kapsamlı bir “bahar temizliği” yaptı. Portföyünde bulunan 400’den fazla markanın yarısını piyasadan kaldırmaya karar veren Coca-Cola, inovasyon peşinde…

Global salgın zincirleme bir şekilde her alanda etkisini göstermeyi sürdürüyor. Markaları büyük bir değişime sürükleyen pandemi Coca-Cola’yı da yeniden yapılanmaya itti. Bu dönemi fırsata çeviren Coca-Cola, radikal bir kararla “Zombi Markalar” adını verdiği yüklerinden kurtulmak için gerekli süreci başlattı.

Morgan Stanley’in Küresel Tüketici ve Perakende Konferansında konuşan Coca-Cola’nın Finans Müdürü John Murphy, “2020 bahar temizliği yapmak için iyi bir yıl oldu” dedi. Murphy, Covid-19’un ve sonrasında alınan harcamaları kısma kararının değişim için bir katalizör görevi gördüğünü belirtti.

2020’yi şirketi yeniden yapılandırmak ve daha minimal kararlarla yönetmek için “Zombi markaları” piyasadan kaldırma yılı ilan ettiklerini kaydeden Murphy, açıklamasına şöyle devam etti, “Hepimizin bir garajı var, hepsi zamanla hurdayla doluyor ve hareket edemiyoruz. Bu durumu inovasyon hattında yaşamak çok ürpertici.”

Murphy, bu radikal kararı markayı yeniden keşfetmek ve daha kapsamlı pazarlama çalışmaları yürütmek adına aldıklarını söylüyor.

Coca-Cola liderlik ekibi kendine meydan okuyacak

Coca-Cola’nın liderlik ekibi, “Pazarda nasıl daha atak olabiliriz?” gibi soruları yanıtlamak üzere “kendine meydan okumak” için bu yıl bir adım attı. Marka, inovasyona hızlı bir tempoyla yaklaşıyor ancak pazarlamayı yönetme konusunda daha incelikli bir denge kurmaya çalışıyor. Bu, gerektiğinde “samimi ve yerel” pazarlamayla tüketici bağını güçlendirmek anlamına geliyor.

Kaynak: Marketing Week

coca-cola inovasyon pazarlama zombi markalar
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Şaka değil, gerçek: Balenciaga’nın 995 dolarlık "poşet" çantası sosyal medyanın dilinde
Şaka değil, gerçek: Balenciaga’nın 995 dolarlık “poşet” çantası sosyal medyanın dilinde
Çin, gebelik robotunu tanıttı: 2026’da piyasaya çıkacak...
Çin, gebelik robotunu tanıttı: 2026’da piyasaya çıkacak…
Whatsapp'tan mesajlara yapay zeka dokunuşu
Whatsapp’tan mesajlara yapay zeka dokunuşu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Online markette ilk adres: Migros Sanal Market
Haberler
Online markette ilk adres: Migros Sanal Market
Marketing Türkiye
9 Temmuz 2025
Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Haberler
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
İrem Alimoğlu
19 Haziran 2025
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun "ayrımcılık"
Haberler
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun “ayrımcılık”
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (14-20 Haziran)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (14-20 Haziran)
Nafizcan Önder
20 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.