4 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bundan böyle işyeri kurallarını Z kuşağı belirleyecek
Haberler

Bundan böyle işyeri kurallarını Z kuşağı belirleyecek

Gizem Yıldız
10 Aralık 2020
3 dk okuma

İşyerinde uyum, güçlü bir kültür entegrasyonu ve üretkenliğinin tümü başarılı iletişime bağlı. Fakat şimdilerde ofis evreni değişiyor ve “dijital nesil” olarak tabir edilen Z kuşağı işgücüne giriyor.  Bütün bunların yanı sıra pandemi de bizi sanal ofis sistemine zorluyor. Bu sistem değişikliği dijital kodları güçlü olan Z kuşağının birdenbire iletişim ve kültür üzerinde çok daha fazla etkiye sahip olması anlamına geliyor. Sonuçta, dijital dünyada faaliyet gösterme konusunda doğuştan yetenekli olan  bu yeni nesil önceki nesillerin dilini hiç beğenmiyor.

Pandemi sürecinde en çok etkilenen alanlardan biri de iletişim. İçinde bulunduğumuz süreçte mecburen yapılan iletişimle, iletişimsizlik arasında çok ince bir çizgi var. Dijital ortam gürültüye çok müsait ve canlı sohbet edilmediği sürece yanlış anlaşılmalar olabiliyor. Bunun en büyük sebebi, genç çalışanlar tarafından önceki kuşakların işteki iletişim biçimlerinin soğuk ve sert olarak yorumlanması. Buna karşı önceki kuşaklar da gençlerin iletişimini fazla sıradan buluyor.

2000 ve sonrasında doğan Z kuşağı, insanlık tarihindeki en büyük nesil olarak tanımlanıyor. Hatta önümüzdeki 10 yıl içinde 1,3 milyar Z kuşağının küresel işgücüne girmesi bekleniyor. Geleneksel iş evreninde ofis kültürüne uyum sağlama sorumluluğu gençler üzerindeydi ancak içinde bulunduğumuz dünya geleneksel çalışma modelini değişime zorluyor. Uzaktan çalışmayla birlikte kurum kültürü değişirken en genç ve en deneyimliler orta yolu bulmakta zorlanıyor.

Video konferansla yüz yüze görüşmenin aynı olduğunu düşünen bir nesil var

Danışmanlık Firması GenGuru, yakın zamanda yapılan bir ankette Z kuşağının yüzde 84’ünün e-posta veya metin yerine yüz yüze iletişimi tercih ettiğini kaydetti. Ancak en şaşırtıcı sonuç, Z kuşağının Zoom, Google Hangouts ve Microsoft Teams gibi uygulamalar üzerinden yapılan görüşmeleri “yüz yüze iletişim” olarak tanımlaması oldu.

Microsoft’un bir araştırmasına göre 2025 yılı itibariyle global işgücünün yüzde 75’i 35 yaş altı çalışanlardan oluşacak. Online istatistik portalı Statista’nın verilerine göre ise 2020 itibariyle global işgücünün yüzde 6’sını baby boomer’lar (54-72 yaş), yüzde 35’ini X kuşağı (38-52 yaş), yüzde 35’ini Y kuşağı (24-38 yaş) ve yüzde 24’ünü Z kuşağı oluşturacak.

Z kuşağı kendinden önceki neslin tavsiyelerini dinlemek istemiyor

Danışmanlık firması EY’nin, “Gelecek nesil işgücü: Gizli bir silah mı, en büyük imtihan mı?” raporu Y kuşağı ile Z kuşağı arasındaki belirgin farkları ortaya koyuyor. Rapora göre Y kuşağını yetiştiren baby boomer’lar hayattaki tehlikelere karşı her zaman aşırı korumacı davrandılar ve onlara ne kadar özel ve yüksek potansiyelli olduklarını aşıladılar. Bunun yanında, Y kuşağı kendinden önce gelen X kuşağına göre ekonomisi daha sağlam bir dünyada büyüdü. Bunun sonucunda bazılarına göre yüksek, bazılarına göre de gerçekçi olmayan hedefleri olan bir jenerasyon ortaya çıktı. Ancak şu bir gerçek ki, özellikle Y kuşağının daha ileri yaştaki temsilcileri iş dünyasında işverenlerden büyük beklentileri olan çalışanlar oldu ve onların talepleriyle birlikte ofisler daha esnek ve açık işyerlerine dönüştü.

Z kuşağı, dijital teknolojilerin artık bir yaşam tarzı olduğu günümüzden başka bir dönemi bilmiyor. Sosyal iletişimi tamamen değiştiren dijital teknolojilerle dolu bir dünyaya doğan Z kuşağı, kendinden önceki kuşaklara göre farklı yetkinliklere, değerlere, yaşam hedeflerine ve taleplere sahip. İstedikleri bilgiye internet üzerinden istedikleri anda ulaşabilen Z kuşağı, bu nedenle daha çok “kendin yap” mantığını benimsedi. Ayrıca, kendi yaşlarına yakın gençlerin çok başarılı teknoloji şirketleri kurmayı başarmaları onların iş hayatına bakış açılarını da etkiliyor. Z kuşağı, iş hayatında kendilerinden daha tecrübeli olanların tavsiyelerini Y kuşağı kadar önemsemiyor.

“Dijital nesil sürekli geri bildirim almak istiyor”

İnsan kaynakları firması Randstad’ın 4 bin Y ve Z kuşağı temsilcisinin katılımıyla yaptığı araştırma bu gençlerin işyerinde iletişim ve işbirliğine çok önem verdiğini ortaya koyuyor. Araştırmaya göre Z kuşağının yüzde 31’i en az kendileri kadar sıkı çalışan bir iş arkadaşı tercih ettiğini belirtiyor. Katılımcıların yöneticilerinde olmasını istediği en önemli özellik ise kendi fikirlerini dinleyen ve değer veren bir insan olması. Raporda öne çıkan bir diğer konu da artık yıllık geri bildirimlerin yavaş yavaş miadını doldurması. Katılımcıların yüzde 46’sı yılda bir kere yerine sık sık ve sürekli konuşarak geri bildiğim almayı tercih ediyor.

dijital nesil kurum içi iletişim z kuşağı
1 Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
2 16 yaşındaki genç intihar etti, ailesi ChatGPT'ye dava açtı
16 yaşındaki genç intihar etti, ailesi ChatGPT’ye dava açtı
3 Yunanistan’da haftada dört gün çalışma modeli mecliste!
Yunanistan’da haftada dört gün çalışma modeli mecliste!
4 Temu, Türkiye'de işe alımlara başladı
Temu, Türkiye’de işe alımlara başladı
5 Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
Güncel Haberler
Google’ın servislerine erişim sorunu yaşanıyor
Apple, Siri’yi “arama motoruna” dönüştürmeye hazırlanıyor
Apple, Siri’yi “arama motoruna” dönüştürmeye hazırlanıyor
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Haberler
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Marketing Türkiye
5 Temmuz 2025
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem...
Haberler
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem…
Marketing Türkiye
3 Ağustos 2025
MediaMarkt, Yandex Navi kampanyasıyla görünürlüğünü zirveye taşıdı
Haberler
MediaMarkt, Yandex Navi kampanyasıyla görünürlüğünü zirveye taşıdı
Advertorial
4 hafta önce
Siber güvenlik bir itibar meselesidir!
Haberler
Siber güvenlik bir itibar meselesidir!
İrem Alimoğlu
23 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.