14 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Gri Saçlılar"ı sahiden tanıyor musunuz?
Haberler

“Gri Saçlılar”ı sahiden tanıyor musunuz?

Nafizcan Önder
5 Aralık 2020
1 dk okuma

Türkiye’nin sahip oldugu genç nüfus” kalıbı dilimize pelesenk olmuşsa da, giderek yaş ortalaması artan bir ülkeyiz. Öyle ki ülkemizde 65 yaşın üzerinde olan vatandasların sayısı 7 milyon 550 bin 727’ye ulastı. Toplam nüfus içindeki oranı gün geçtikçe artan “Gri Saçlılar” giderek daha da büyüyen bir tüketici kitlesine dönüşüyor. Peki, “Gri Saçlılar”ın tüketim alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? Hayata nasıl bakıyorlar? Markalardan beklentileri neler? Marketing Türkiye için Akademetre’nin gerçekleştirdigi “Gri Saçlıların Tüketim Alışkanlıkları” araştırması işte tüm bu soruların yanıtlarına ışık tutuyor.

Akademetre’nin Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği araştırmanın verilerine göre;

  • 65 yaş üzerindeki her on kişiden dokuzunun cep telefonu, altısının akıllı televizyonu var.
  • Teknolojinin sunduklarından faydalanan gri saçlılar toplu market, giyim ve ayakkabı/çanta alışverişlerinde online kanalları tercih ediyor.
  • Pandemi dönemi tüm toplumun online alışverişle ilişkisini güçlendirmiş olsa da gri saçlıların yüzde 12’si pandeminin öncesinde dahi büyük market alışverişlerini online kanallarla gerçekleştirdiğini söylüyor.
  • Yalnızca yüzde 6,7’si ilgilenmekte olduğu bir hobisi olduğunu ifade ederken, Gri saçlıların televizyon izleme süreleri ortamalama 5 saat olarak verilere yansıyor.
  • Sağlık tahmin edilebileceği üzere bu yaş grubunun umut ve endişelerinde ilk sırayı alıyor.
  • Hayatlarında oldukça önemli bir yere sahip olan çocuklarının “iyi bir geleceğe sahip olması” en büyük ikinci umutlarıyken, “çocuklarının geleceği” kaygıları arasında üçüncü sırada konumlanıyor.

Araştırma Gri Saçlılar’ın ekonomik koşullarından alışveriş alışkanlıklarına, sosyal yaşantılarından hayata bakış açılarına dek pek çok veri barındırıyor. Hepsi ve daha fazlasını Marketing Türkiye Aralık sayısından ücretsiz olarak okumak için TIKLAYINIZ! 

alışkanlıklar araştırma Gri Saçlılar tüketim
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
4 Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
5 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
Güncel Haberler
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
DC Comics Başkanı açıkladı: Yapay zekaya yer yok!
DC Comics Başkanı açıkladı: Yapay zekaya yer yok!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Haberler
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Sürpriz podyum gerçek ışıltı: Elidor Pembe Halı
Haberler
Sürpriz podyum gerçek ışıltı: Elidor Pembe Halı
Advertorial
21 Ağustos 2025
AVM Endeksi’ne göre giyim öne çıktı, ziyaretçi trafiği sabit kaldı
Haberler
AVM Endeksi’ne göre giyim öne çıktı, ziyaretçi trafiği sabit kaldı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Influencer marketing'de oyunun yeni kuralları: Görünürlük satın almaktan aidiyet inşa etmeye!
Haberler
Influencer marketing’de oyunun yeni kuralları: Görünürlük satın almaktan aidiyet inşa etmeye!
Advertorial
12 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.