15 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2021'de flört trendleri ne olacak?
Haberler

2021’de flört trendleri ne olacak?

Marketing Türkiye
19 Kasım 2020
2 dk okuma

Dünya çapında yaşadığımız olağanüstü günler bekarların yaşam tarzını da derinden etkiledi! Ancak ilişki arayışı bu dönemde de tüm hızıyla devam etti. Hatta araştırmalar karantina günlerinde romantizmin daha da körüklendiğini ve her şeyden izole olduğumuz dönemde ilişkilerin dijital platformlardan filizlendiğini gösteriyor. İnsanların artık yemek pişirmek veya küresel ısınma gibi gerçekten önemsedikleri konular üzerinden ilişki kurdukları bu dönemde fiziksel temasın pek çokları için önceliğini yitirdiğini söylemek mümkün. Peki tüm bu gelişmeler ışığında pandemi sonrası dönemde flörtler nasıl şekilleniyor? Yanıt tüm dünyada 450 Milyondan fazla kullanıcısı olan çöpçatanlık platformu OkCupid’in araştırmasında saklı… 

Aktivist flört 

2020’de OkCupid’de 340.000’den fazla kişi kendilerini aktivist olarak gördüklerini belirtti ve bu konuda liderliği genç kadınlar üstlendi. Z kuşağındaki kadınların yüzde 48’i, Y kuşağındaki kadınların yüzde 41’i kendini aktivist olarak tanımlıyor. Genel sonuca baktığımızda ise Z kuşağı kendini Y kuşağına göre yüzde 11 daha aktivist olarak tanımlıyor. Irksal eşitlik ile ilgili yeni sorulara verilen 2,5 milyonun üzerinde yanıta göre 2021’de aktivizme duyulan ilginin daha da artacağı söylenebilir.

Sınır tanımayan aşklar

Salgının dünyaya yayılmasından bu yana farklı ülkeden birbiriyle iletişim kuranların oranında yüzde 50’lik bir artış görülüyor. Bekarlar arasında konumunu “her yer” olarak değiştirenlerin oranında da ciddi bir artış var. OkCupid kullanıcıları arasında 1,5 milyondan fazla insan uzak mesafe ilişkiye sıcak bakıyor ve kendi kültürü dışında insanlarla eşleşenlerin de sayısı giderek artıyor. OkCupid kullanıcılarının yüzde 15’i farklı inançları olan biriyle bir ilişkiye korona öncesine nazaran daha sıcak baktığını söylüyor. Pandemi süresinde farklı milletten biriyle ilişkiye sıcak bakanlar arasındaki artış ise yüzde 10.

Selfie aşkı

Arkadaşlık uygulaması kullanımı bu yıl görülmemiş seviyelere ulaştı. Dünyanın dört bir yanındaki OkCupid kullanıcılarının yüzde 92’si karantina döneminde aşkı aramaya devam ettiklerini ve neredeyse yüzde 30’u bu süre zarfında en az bir sanal flört yaşadığını söylüyor. İnsanlar uygulamada daha fazla zaman geçirdikçe bekarların flört ettikleri kişilerin profil fotoğraflarına daha dikkat etmeye başladığını görüyoruz. Kullanıcılar konser, tatil gibi farklı yerlerde fotoğraf çekme imkanı bulamayınca profil fotoğraflarında selfie kullanımı da artış gösteriyor. OkCupid’in son araştırmasına göre flört eden kullanıcıların yüzde 95’i en çok gülümseyen selfieleri tercih ediyor.

Yavaş flört

İnsanların yüz yüze görüşebilme ihtimali azaldıkça, dijital ve sanal buluşma yoluyla daha derin konuşmaların ve daha fazla romantizmin bir karışımı olan “yavaş flört” dönemi başladı. Karantina sırasında uygulama üzerindeki soruları yanıtlayan 1 milyon OkCupid kullanıcısının yüzde 84’ü fiziksel bir buluşmadan önce duygusal bir bağ kurmanın önemli olduğunu düşünüyor. Flörtte yaşanan bu yavaşlama sayesinde kadınların aşk hayatlarında kontrolü ele alması da artıyor. Örneğin, ABD’de OkCupid’in kadın kullanıcıları salgın sırasında geçen yıl olduğundan daha fazla ilk mesajı gönderen olmuş.

Greta Thunberg etkisi

OkCupid’de yer alan iklim değişikliği hakkındaki sorular 6 milyondan fazla kez yanıtlanmış. Verilere göre OkCupid kullanıcıları arasında yaklaşık 2 milyon kişi iklim değişikliğinin gerçek olduğuna inanıyor. Bununla birlikte, soruları yanıtlayanlar arasında Y kuşağının yüzde 85’i ve Z kuşağının yüzde 84’ü iklim krizinden endişe duyuyor. İklim değişikliğinin dünya gündeminin en önemli konularından biri olmaya devam etmesi aynı şekilde OkCupid kullanıcıları arasında da yankı buluyor.

Dışarı özlemi

Yılın büyük bir bölümünde karantina altında kaldıktan sonra insanlar, eşleştikleri kişiyi daha yakından tanımak için dışarıda buluşmak isteyecekler. OkCupid’e dünyanın dört bir yanından yanıt veren kullanıcıların yarısından fazlası (yüzde 59), son salgının onları gelecekteki maceralara karşı daha motive ettiğini ve açık havanın sosyal mesafeli buluşmalar için popüler bir seçenek olduğunu söylüyor.

2021 İlişki ilişki trendi OKCupid pandemi
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
4 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
5 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Güncel Haberler
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Haberler
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Nafizcan Önder
7 Temmuz 2025
Yapay zeka çipleri ambargoyu deldi: 1 milyar dolarlık Nvidia donanımı Çin’de
Haberler
Yapay zeka çipleri ambargoyu deldi: 1 milyar dolarlık Nvidia donanımı Çin’de
İrem Alimoğlu
25 Temmuz 2025
Starbucks’tan Frappuccino peluşlarıyla Labubu çılgınlığına yeni bir soluk!
Haberler
Starbucks’tan Frappuccino peluşlarıyla Labubu çılgınlığına yeni bir soluk!
İrem Alimoğlu
11 Temmuz 2025
MAC, yeni global elçisi Doja Cat’e ruj “yedirdi”
Haberler
MAC, yeni global elçisi Doja Cat’e ruj “yedirdi”
Sena Tufan
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.