14 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Messi, Neymar ve en değerli 500 futbolcunun değer kaybı!
Haberler

Messi, Neymar ve en değerli 500 futbolcunun değer kaybı!

Marketing Türkiye
28 Ekim 2020
2 dk okuma

KPMG Football Benchmark ekibi, Covid-19 salgınının dünyadaki en değerli 500 futbolcusuna etkilerini araştırdı. Şubat 2020’de toplam bonservisleri 20 milyar 714 milyon Euro’yu bulan 500 oyuncunun değeri son sekiz ayda yüzde 10,3 eridi. Neymar’ın bonservisi 18 milyon euro düşerek 130 milyon Euro olurken, Lionel Messi’nin değeri 10 milyon euro kayıpla 114 milyon Euro’ya geriledi.

Koronavirüs salgını futbol dünyasını sarsmaya devam ediyor. Birçok ligde uzun süredir maçlar seyircisiz oynanırken, bazı liglerde ise az sayıda taraftar tribünlere girebiliyor. Kulüpler maddi olarak zor durumlar yaşarken, futbolcuların değerleri de eriyor. KPMG Football Benchmark ekibi, Covid-19 salgınının dünyadaki en değerli 500 futbolcusuna etkilerini araştırdı. Şubat 2020 yılında en değerli 500 futbolcunun toplam değeri 20 milyar 714 milyon euroyu buluyordu. Ama sekiz aylık salgın döneminde oyuncuların değerinde yüzde 10,3’luk bir düşüş yaşandı. Şubat-Mayıs ayları arasında ise bu düşüş yüzde 19,6’ya kadar çıkmıştı.

Mbappe zirvedeki yerini korudu

En değerli futbolcu sıralamasında zirvede 200 milyon euroluk değeriyle Kylian Mbappe yer alırken, Raheem Sterling 138 milyon Euro’yla ikinci, Jadon Sancho da 135 milyon Euro’luk değeriyle üçüncü sırada kendine yer buldu. En büyük değer kaybını Neymar yaşadı. Brezilya oyuncunun değeri 18 milyon Euro düşerek 130 milyon Euro’ya geriledi. Neymar ardından ise en çok kaybı yaşayan Lionel Messi oldu. Arjantinli yıldızın değeri de 10 milyon Euro’luk kayıpla 114 milyon Euro oldu.

En değerli üç kulüp Premier Lig’den

Maçların başlamasının ardından oyuncu bonservisleri yükselişe geçse de kulüplerin kadro değerleri Şubat 2020 öncesine göre değer kaybetti. Kadrosu en değerli kulüpler sıralamasında ilk üçü Premier Lig kulüpleri aldı. Manchester City, 1 milyar 100 milyon Euro’luk değeriyle zirvede yer alırken, Liverpool 1 milyon 44 milyon Euro’yla ikinci, Chelsea ise 887 milyon Euroyla üçüncü sırada kendisine yer buldu. Kadro değerinde 6 milyon Euro düşüş yaşayan Real Madrid ise 865 milyon Euro’yla dördüncü sırada yer aldı.

Salgın devam ederse düşüş sürecek

KPMG Türkiye Spor Sektör Lideri Hakan Uçak, ”Covid-19 pandemisi nedeniyle futboldaki buhran devam ediyor. Hâlâ karşılaşmalar seyircisiz oynanıyor. Kulüplerin gelirleri bu yüzden geriledi. Ayrıca futbolcuların bonservis değerleri de düştü. Bu da kulüplerin mali dengesini bozdu. Nispeten daha çok geliri olan Premier Ligi kulüpleri bu durumda daha az etkilendi. Ama salgın bu hızla devam ederken, kulüpleri pek sağlıklı günler beklemiyor” dedi.

Covid-19 değer kaybı Futbol Premier Lig
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
4 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
5 Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Güncel Haberler
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Golden Drum'dan Türkiye'ye 6 ödül!
Golden Drum’dan Türkiye’ye 6 ödül!
ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Oreo, yaya geçitlerini indirim alanına dönüştürdü
Haberler
Oreo, yaya geçitlerini indirim alanına dönüştürdü
Sena Tufan
3 hafta önce
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da "çok" milyonlara ulaştı...
Haberler
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da “çok” milyonlara ulaştı…
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks...
Haberler
Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks…
Marketing Türkiye
24 Ağustos 2025
Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
Haberler
Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
İrem Alimoğlu
23 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.