17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketiciler, markalardan "İyi Yaşam"a katkı bekliyor
Haberler

Tüketiciler, markalardan “İyi Yaşam”a katkı bekliyor

Nafizcan Önder
15 Ekim 2020
3 dk okuma

Ogilvy, tüketicilerin marka iletişimlerindeki “iyi yaşam” (wellness) konseptini nasıl algıladıkları göz önüne seren ve bu alandaki beklentileri konusunda somut veriler sağlayan “İyi Yaşam Araştırması”nın sonuçlarını açıkladı. 14 ülkeden 7.000 tüketicinin katılımıyla gerçekleştirilen ve bütün dünyada aynı anda açıklanan araştırma sonuçları, markaların iletişim stratejilerini etkileyecek veriler içeriyor. Sonuçlara göre global ekonomiden iki kat hızlı büyüyen 4,5 trilyon dolarlık küresel iyi yaşam ekonomisi, o kadar yaygın hale gelmiş durumda ki dünya genelinde tüketicilerin yüzde 73’ü “iyi yaşam”ı marka stratejisinin temel bir unsuru olarak kabul ediyor.

Araştırma gıda, atıştırmalık, cilt bakımı, havayolları, oteller, otomobiller ve bankacılık olmak üzere yedi temel sektörü baz alıyor ve bu sektörlerde tüketicilerin markalardan iyi yaşam konusunda ne beklediklerini ile bu beklentilerin ne ölçüde karşılandığını ilk kez verilerle somutlaştırıyor.

Araştırma sonuçlarına göre, global tüketicinin yüzde 77’si iyi yaşam kavramını çok önemli buluyor, yüzde 80’i ise hayatlarındaki iyi yaşam unsurlarını iyileştirmek istiyor.  Yine küresel tüketicilerin yüzde75’i, markaların insanların iyi yaşam için daha fazlasını yapabileceğini düşünüyor ancak sadece %46’sı, markaların kişilerin iyi yaşamını öncelik olarak gördüğüne inanıyor.

Her marka, iyi yaşam pastasından kendine uygun payı alabilir

Her markanın iyi yaşam alanındaki çalışmalar aracılığıyla büyüyebileceği araştırmanın bir başka önemli sonucu olarak dikkat çekiyor. İyi yaşam artık yalnızca spa merkezlerinden ibaret lüks bir sektör ya da sadece ilgili markalara özel bir alan değil ve tüketiciler bunu net bir şekilde ifade ediyor:

  • Yüzde 73, markaların bir iyi yaşam stratejisini temel misyonlarının parçası yapması gerektiğini söylüyor
  • Yüzde 67, hangi ürünü alıyor olurlarsa olsunlar daha fazla iyi yaşam seçeneği sunulması gerektiğini söylüyor
  • Yüzde 52, otomobillerin, bankaların veya havayollarının iyi yaşam seçenekleri sunmasını bekliyor

Tüketiciler, her markanın kişilerin iyi yaşamına katkıda bulunmasını istiyor. Yüzde 59’u da iyi yaşam seçeneklerinin daha fazla para ödemeye değer olduğu fikrine katılıyor.

Toplumsal ve amaçlı: iyi yaşamın iki yeni cephesi

Sağlıklı beslenme, iyi uyku ve rahatlamaya zaman ayırma dünya çapında iyi yaşamın kritik öncelikleri olmaya devam ederken Ogilvy İyi Yaşam Araştırması iyi yaşamın artık kişiye odaklı olmadığını da gösteriyor. 2020 yılında iyi yaşam artık fiziksel, psikolojik, toplumsal ve amaçlı olmak üzere 4 boyuttan oluşuyor.

İnsanlar, bağlantı kurduklarını düşünmediklerinde veya dünyanın daha iyi bir yer olmasına katkı sağlamadıklarında kendilerini iyi hissetmediklerini giderek daha fazla ifade ediyor.

  • Yüzde 71, bir iyi yaşam markasının pozitif fark yaratması gerektiğini söylüyor
  • Yüzde 60, bir amaç hissi vermesi gerektiğini ifade ediyor
  • Yüzde 53, bir markanın kişilerin bağlantılı olduklarını hissettirmesi gerekir diyor

Bu veriler, markaların amacı devreye alarak tüketicileriyle daha yakın bağlar kurmaları için pek çok fırsata da kapı açıyor. Bir markanın toplumsal stratejisini iyi yaşam penceresinden bakarak yenilemesi, daha zengin ve kişiselleştirilmiş bağlantılara katkı sağlıyor.

Büyüme fırsatlarından yararlanabilmek için fırsat

İyi yaşama yönelik söylemler de artık tüketicilerin giderek daha çok dikkatini çekiyor. Araştırma tüketicilerin sadece yüzde 41’inin iyi yaşam taahhüdünde bulunan markaların genellikle inandırıcı olduğunu düşündüğünü ortaya koydu. Yüzde 53 ise gerçek ve sahte iyi yaşam iddiaları arasındaki farkı görmekte zorlandıklarını ifade ediyor. İnsanlar gerçek hikayeler, anlayabilecekleri içerikler, inanabilecekleri faydalar ve en önemlisi de güçlü bir rekabetçi avantaj geliştirme vaatlerini yerine getiren markalar istiyor.

“Markalar için iyi haber!”

Ogilvy Wellness İnisiyatifi’nin Küresel Lideri Marion McDonald, “Artık her marka, bir iyi yaşam markası olabilir. İyi yaşam, pek çok açıdan “amacın” çok daha somut bir faydası. Biz bunun markalar için iyi bir haber olduğunu düşünüyoruz. Çünkü markalar bu alandaki boşluğu doldurma yönünde çeşitli tüketici beklentilerini karşılayarak çift haneli büyüme yakalayabilirler” diye konuştu.

“Yeni beklentiler markalara ilham vermeli”

Ogilvy İstanbul CEO’su Emine Çubukçu ise araştırmanın sonuçları hakkında şunları söyledi: “Günümüzde küresel ekonominin en heyecan verici alanlarından biri olan iyi yaşam hareketi, tüm dünyada yaygınlaşarak büyümeye devam ediyor. Beliren yeni beklentiler; yeni hizmetlere, yeni ürünlere, yeni markalara ilham vermeli. Covid-19 süreci bu olguya daha da ivme kazandırıyor. İyi yaşam yaklaşımını yeni bir çerçevede tanımlamak önemli ve acil bir ihtiyaç olarak öne çıkıyor. Bu araştırmayla ana amaçlarımızdan biri markalarımızın, değişen sağlık ve iyi yaşam anlayışına adapte olmalarını ve geleceğin dünyasında başarı kazanmalarını sağlamak. Her zaman olduğu gibi markaları değerli kılmak.”

 

Emine Çubukçu iyi yaşam Marion McDonald ogilvy wellness
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Normal Doğum" tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Haberler
“Normal Doğum” tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
ABD, DeepSeek'e yeni kısıtlamalar getirmeyi planlıyor
Haberler
ABD, DeepSeek’e yeni kısıtlamalar getirmeyi planlıyor
Sena Tufan
18 Nisan 2025
Gerety Awards 2025 kısa listeleri açıklandı!
Haberler
Gerety Awards 2025 kısa listeleri açıklandı!
Sena Tufan
7 gün önce
Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Haberler
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
Marketing Türkiye
5 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.