17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sürüdürülebilirliği her yerde kullanmayın!
Haberler

Sürüdürülebilirliği her yerde kullanmayın!

Nafizcan Önder
9 Ekim 2020
2 dk okuma

Pandemi dönemi ile birlikte şekillenmeye başlayan yeni dünya düzeninde sürdürülebilirlik  kilit rol oynuyor. Tüketicilerin hazır giyim sektöründen kişisel bakım ürünlerine her alanda markalardan beklentisi bu yönde. Üstelik yalnızca tükettiği ürünlerin sürdürülebilir olmasını da değil, markaların ve şirketlerin üretim sahalarından dağıtıma her anlamda bunu bir misyon edinmesini istiyor… İş Dünyası ve Sürdürülebilir Kalkınma Derneği (SKD Türkiye) Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Dildar Edin ise “Döngüsel ekonomi ile sürdürülebilir büyüme mümkün!” diyor. Öyleyse markalar ve şirketler hem tüketicinin isteklerine hem de Edin’in sözlerine kulak kabartsın…

Ebru Dildar Edin ve MENA Stratejik İletişim Danışmanlığı’nın Başkanı Suat Özyaprak, geçtiğimiz gün Instagram üzerinden bir canlı yayın sohbeti gerçekleştirdi. Yayında sürdürülebilir büyümenin mümkün olduğunu söyleyen Edin, daha sürdürülebilir bir gelecek için çözüm önerilerini “Yenilebilir enerji, şirketlerin çevreci büyük taahhütler altına girme gerekliliği ve döngüsel ekonomi” olarak sıraladı.

Konuşmasında pandemi sürecinde SKD Türkiye’nin faaliyetlerine de değinen Ebru Dildar Edin, yeni normalin sürdürülebilir kalkınma esaslarına göre kurgulanmasının ne kadar önemli olduğunu vurguladı. İnsan hayatının devamlılığı için gerekli olan kaynakların sınırlı olduğunu hatırlatan Dildar Edin, gelecek kuşakların varlığı tehlikeye atılmayacak şekilde kaynak yönetimi yaparak kalkınma sağlanması gerektiğinin altını çizdi.

Döngüsel ekonomi iş modelleri geliştirilmeye ve yaygınlaştırılmaya başlandı

Tek başına büyümenin hedeflenmemesi gerektiğini belirten Ebru Dildar Edin, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Ancak başında “sürdürülebilir” kelimesi varsa, dünyanın güvenliği ve devamlılığı sağlanacak şekilde bir büyüme hedeflenebilir. Bu modelde büyüme ise döngüsel ekonomi ile mümkün. Al-kullan-at dediğimiz lineer ekonomi modelinden, atıkların kaynak olarak ele alındığı, tekrar ekonomik bir fayda getirecek ürün veya hizmetlere dönüştürüldüğü döngüsel ekonomi iş modelleri geliştirilmeye ve yaygınlaştırılmaya başlandı.

Bu yılın başında yürürlüğe giren ve 2050’de Avrupa Birliği kapsamında karbon nötr olmayı hedefleyen Avrupa Yeşil Düzen anlaşmasında da en önemli başlıklardan biri döngüsel ekonomi oldu. Avrupa’da Döngüsel Ekonomi Modeli aktif olarak uygulandığında, 700.000 kişi için yeni istihdam fırsatları sunacağı belirtiliyor. Bunun yanında, Avrupa’nın kaynak verimliliği 2030’a kadar yüzde 3 artabilir.

Bu artış, sayısal olarak yıllık neredeyse 600 milyar Euro’luk maliyet tasarrufu ve 1,8 trilyon Euro’luk ekonomik yan fayda anlamına geliyor. Döngüsel ekonomi odaklı iş modelleri, şirketlerin, uzun vadede iklim, ekosistem ve kaynak risklerini minimize ettiği için, daha başarılı olma avantajı sunuyor. Ülkemiz ise döngüsel ekonominin yükselmesi için çok uygun bir ortam.”

 

döngüsel ekonomi dönüşüm Ebru Dildar Edin Sürdürülebilirlik
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Sena Tufan
17 saat önce
Tüketicinin size ayırdığı 47 saniyeyi iyi değerlendirmenin 5 yolu!
Haberler
Tüketicinin size ayırdığı 47 saniyeyi iyi değerlendirmenin 5 yolu!
Nafizcan Önder
13 Nisan 2025
E-ticarette mikro işletmeler çoğunlukta ama pastayı büyükler yiyor!
Haberler
E-ticarette mikro işletmeler çoğunlukta ama pastayı büyükler yiyor!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Haberler
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sena Tufan
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.