9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Düğün neden sürekli Trending Topic oluyor?
Haberler

Düğün neden sürekli Trending Topic oluyor?

Günseli ÖZEN
6 Eylül 2020
1 dk okuma

Vazgeçilmezimiz düğünler, kabul ediyorum. Pek çok gerekçesi var, evlenen için de evlenenlerin çevresi için de. Bu anlamda geniş bir etki alanı var. Düğün geleneğimize ve gerisindeki duygusal motiflere yakından baktım.

İçinde bulunduğumuz dönemde ekosistemiyle en çok etkilenen “Düğün Ekonomisi” oldu. Neredeyse haftada bir TT’ye yükseldi. Bu hararetli gündemin nedenini Düğün Saloncuları ve Organizasyoncuları İşveren Sendikası Başkanı Ümit Yaşar Demir ile konuştum. Öğrendiğim kadarıyla günümüz düğünleri “mutlu gün klişesinden” çıkalı epey olmuş. Bakınız düğün ekonomisi nasıl işliyor?

  • Her yıl evlenen 550 çift demek 1 milyon 100 kişi demek. Varın aile efradıyla çarpın rakamı.
  • Ortalama evlenme yaşı erkeklerde 30.3, kadınlarda 26.9 olmuş.
  • Söz, nişan, ev, eşyalar, düğün, balayı tamamı Düğün Ekonomisi içinde yılda 5 ay. Rakam da ülke ekonomisinin ilk on ekosisteminden biri.
  • İki kız kardeş aynı salonda evlenmek istemiyor; daha önce denenmemişi, görülmemişi istiyor gelinler.
  • Son 10 yılda kına gecesi de sağdıçlık da anlamından çıkalı çok olmuş.
  • Ve ilginç bir bilgi daha son dönemde azalmış olmasına rağmen düğünde kız ya da erkek tarafı mutlaka kavga çıkarırmış. Bugün kavga nedenleri bile değişmiş.

Düğün salonu işletmeciliği ve sektör önderi olarak 35’inci yılını dolduran Ümit Yaşar Demir ile yaptığım “Düğün Ekonomisi: Ülkemin Güzel İnsanlarını Düğünlerde Anlamak” söyleşisinin tamamı ve geçmişten bugüne düğün anatomisini yorumları Marketing Türkiye Eylül sayısında.

düğün ekosistemi Düğün Saloncuları ve Organizasyoncuları İşveren Sendikası düşün ekonomisi ümit yaşar demir
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

McDonald's'ın "Studio Ghibli" tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Haberler
McDonald’s’ın “Studio Ghibli” tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Sena Tufan
3 Nisan 2025
Apple, tepkiler üzerine iPhone 16 reklamını yayından kaldırdı
Haberler
Apple, tepkiler üzerine iPhone 16 reklamını yayından kaldırdı
İrem Alimoğlu
10 Mart 2025
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Haberler
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
İrem Alimoğlu
5 gün önce
İstanbul'daki deprem sırasında 4 aramadan 1'i karşılanamadı!
Haberler
İstanbul’daki deprem sırasında 4 aramadan 1’i karşılanamadı!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.