4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital dünyanın yükselen trendi: Podcast
Haberler

Dijital dünyanın yükselen trendi: Podcast

Nafizcan Önder
5 Ağustos 2020
2 dk okuma

Sofistike bireysel içerik üretim mecrası podcast’ler, pandemi sonrasında kurumsal dünyanın da gözbebeği olma yolunda hızla ilerliyor. Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, eğitim seviyesi ve satın alma gücü yüksek kitlelere erişim olanağı veren podcast’ler hakkında güncel bilgileri paylaştı.

COVID-19 salgını ile görüntülü görüşmeler en önemli iletişim kanallarından biri haline gelirken, dünyanın dört bir yanında evde kalan insanların içerik tüketimleri de ciddi biçimde arttı. Öyle ki, Netflix, YouTube, hatta Sony PlayStation gibi online içerik kanalları bant genişliği tüketimini dengeleyebilmek için yayın kalitelerinde geçici ve bölgesel düşüşler yaptılar. İçerik tüketimindeki bu hızlı büyüme, bir zamanlar sesli blogging olarak bilinen, ancak son yıllarda sağlıklı bir ivme kazanan podcast’lere de yaradı.

2000’li yılların ortalarında podcast adını alan bu mecra, birbirini izleyen sesli yayınlardan oluşuyor. Bir podcast, tıpkı bir radyo yayını gibi sadece dinlenebiliyor, ancak bölümler genellikle canlı değil, önceden kayıt edilmiş oluyor. Podcast’lere günümüzün popüler streaming uygulamaları Spotify, Deezer, Apple Music gibi kanallardan ulaşılabildiği gibi, podcast’e özel platformlar ve hatta aslında bir video platformu olan YouTube dahi bu yayınları bolca barındırıyor.

Podcast dinleyicilerinin yüzde 68’i doktoralı

Her ne kadar bugüne kadar daha çok bireysel yayıncılık ön planda olsa da, koronavirüs sonrasında kurumsal dünya da her geçen gün kullanım oranı artan podcast’leri keşfetti denilebilir. Konu hakkında konuşan Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, “Bugün dünyanın dört bir yanında, 100 dilde 850 binden fazla podcast ve bunlara ait 30 milyondan fazla bölüm var. Toplumsal içerikler, haber ve politika yayınları, sağlık, iş dünyası ve komedi başlıklarında toplanan podcast’ler, kurumsal dünyaya hem kalıcı hem de bilgilendirici yayınlar yapabilme imkanı tanıyor. Podcast’in en önemli avantajını ise araştırmalar ortaya koyuyor: Buna göre, podcast dinleyen kitlelerin yüzde 68’i doktora, yüzde 56’sı yüksek lisans, yüzde 45’i ise üniversite seviyesinde eğitim almış. Dinleyicilerin yüzde 45’i orta ve üst gelir seviyesinde. Dolayısıyla hedefe yönelik bir kitleye ulaşma şansı veriyor” dedi.

Podcast dinleyicilerinin yarıdan fazlasını 18-45 yaş arasındakiler oluştururken, yüzde 80’i podcast’lerin büyük bölümünü ya da tümünü dinliyor ve ortalama 6 podcast aboneliği bulunuyor. Bu da podcast’leri önemli bir reklam mecrası haline getiriyor. Geçtiğimiz yıl tüm dünyada 514 milyon dolarlık reklam harcaması yapılan podcast’ler için bu yıl yüzde 28 büyüyerek 659 milyon dolara ulaşması bekleniyor.

Dinleyicilerin sosyal medyada aktif olma oranı yüzde 94 

Sosyal medya kullanımı açısından da podcast dinleyicilerinin oldukça aktif olduğunu belirten Pamuk, dinleyicilerin yüzde 94’ünün en az bir sosyal medya kanalında aktif olduğunu, bunun da toplum ortalamasının üzerinde olduğunun altını çiziyor.

Pamuk, sözlerine şöyle devam etti: “Medialogy olarak içerik stratejisi planlarımızda podcast’e de yer veriyoruz. Markaların kendileri için değerli bir kitleye ulaşmasında önemli bir rol oynayan podcast’ler, Türkiye’de de popüler hale geliyor. Sayısı binleri geçen Türkçe podcast’ler için yerli platformlar da popüler olmaya başlıyor. Markaların reklamlarla olduğu kadar, kendi içerikleriyle de podcast kanalları oluşturması, tüketicilerle iletişimi kuvvetlendirmek ve satın alma gücü ile eğitim düzeyi yüksek hedef kitlelere ulaşmak için önem taşıyor.”

Digital Exchange Emrah Pamuk podcast
1 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
2 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
3 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
4 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
5 Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
Güncel Haberler
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Starbucks Çin’de tahtını korumak için stratejik satışa gitti
Starbucks Çin’de tahtını korumak için stratejik satışa gitti
McDonald’s Happy Meal kutularını çocuklar için tuvale dönüştürdü
McDonald’s Happy Meal kutularını çocuklar için tuvale dönüştürdü
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Turkcell, TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde yer aldı
Haberler
Turkcell, TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde yer aldı
İrem Alimoğlu
11 Eylül 2025
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Haberler
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Dr. Serhan Yılmaz’dan içsel bir yolculuk: "Yaşamak Geçerken"
Haberler
Dr. Serhan Yılmaz’dan içsel bir yolculuk: “Yaşamak Geçerken”
İrem Alimoğlu
17 Eylül 2025
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürü Şirin Işık oldu...
Haberler
Unilever Türkiye ve Arabistan Gıda Genel Müdürü Şirin Işık oldu…
Marketing Türkiye
9 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.