4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koronavirüs dünya ekonomisinin yüzde 58’i üzerinde ciddi tehdit oluşturuyor
Haberler

Koronavirüs dünya ekonomisinin yüzde 58’i üzerinde ciddi tehdit oluşturuyor

Marketing Türkiye
13 Temmuz 2020
3 dk okuma

Dünya ekonomistleri, koronavirüs salgınının dünya ekonomisini ciddi bir şekilde etkileyeceği konusunda hemfikir. Ancak bu sınırlı görüş alanında, farklı senaryoları ve tehditleri anlayabilmek şirketler için değerli bir avantaj. Küresel strateji ve pazarlama danışmanlık şirketi Simon-Kucher & Partners, talep değişiklikleri ve sosyal mesafe önlemlerinin farklı sektörler üzerindeki etkilerinden yola çıkarak, küresel ekonomi üzerine değerlendirme yaptı.

Koronavirüs salgınının küresel ekonomiyi hangi boyutlarda tehdit ettiği üzerine değerlendirme yapan Simon-Kucher & Partners üst düzey yöneticileri, şirketlerin kriz dönemi ve sonrasını içeren süreçte yaşayabileceği dört ana senaryo belirledi. ‘Gelişenler’, kriz öneminde tüketici davranışları lehine gelişerek en avantajlı konumda olanlar. ‘Bunalanlar’, artan talep koşullarına kıyasla kalite ve hizmet standardını korumakta zorlanan şirketler. ‘Durağanlaşanlar’, konvansiyonel kriz dönemlerinde de yaşanan talep düşüşlerine duyarlı şirketler. ‘Tehdit altındakiler’ ise insanlar arası teması gerektiren ve dijital karşılığı düşük hizmetlerin sunulduğu sektörler olmaları nedeniyle krizin en fazla etkilediği şirketler olarak öne çıktı.

Tüketici tercihlerindeki değişimlerin müşteri talebi üzerindeki etkisi ile birlikte, sosyal mesafe ve sağlık önlemlerinin satış ve teslimat üzerindeki etkilerini de inceleyen Simon-Kucher & Partners uzmanları, her sektörün üzerindeki etkiyi kapsamlı bir model ile değerlendirdi.*

Uzmanlar, kullandıkları puanlama modeli ile sektörlerin “kriz haritası” üzerindeki konumunu belirledi ve sektörlerdeki gelişmelerin dünya ekonomisine olan etkisini hesapladı. Bu hesaplara göre Simon-Kucher, dünya ekonomisinin 50 trilyon ABD doları değerindeki %58’lik bölümünün tehdit altında olabileceğini belirtiyor.

Bu rakam, salgının oluşturduğu ekonomik şokun boyutunu gözler önüne seriyor ve günümüzde sıkıntılarından sıkça söz edilen turizm ve konaklama sektörünün bu konuda yalnız olmadığını kanıtlıyor. Tehdit altındaki sektörler arasında otomotiv, üretim, ihtiyaç-dışı tüketici ürünleri, endüstri ve makine ürünleri, lojistik, inşaat ve reklam da bulunuyor.

Simon-Kucher & Partners Türkiye Yönetici Ortağı ve Global Yönetim Kurulu Üyesi Mert Terzioğlu, “Bazı endüstriler işlerini askıya alarak birkaç ay dayanabilir, ama bu duruma bir-iki yıl dayanabilecekleri şüpheli.” diyerek uyarıyor. Terzioğlu değerlendirmelerine şöyle devam ediyor: “Tehdit altındaki şirketler, bütün iş modellerini yeniden düzenlemek zorunda. Müşteri deneyimini yeniden tasarlamalı, yeni gelir modelleri bulmalı ve “koronavirüslü” bir dünyada işe yarabilecek yeni katma değerli teklifleri geliştirmeliler. Bunların yanı sıra, önümüzdeki iki yıl boyunca gelecek vaat etmeyen iş modellerini durdurmak ve başka alanlarda değerlendirilebilecek varlıklarını belirlemek yapılması gerekenler arasında.”

Değerlendirmede, piyasa modelindeki temel sıkıntılardan, talepteki azalmalardan etkilenen ‘Durağanlaşan’ sektörlere de yer verildi. Bu kategorideki şirketler, dünya ekonomisinin 12 trilyon ABD doları değerindeki %14’lük bir bölümünü oluşturuyor. Fazla talep artışına yetişmekte zorlanan “Bunalanlar” kategorisindeki sektörler ise, dünya ekonomisinin 14 trilyon ABD doları tutarındaki %17’lik bir bölümünü oluşturuyor.

Koronavirüs dünya ekonomisinin yüzde 58’i üzerinde ciddi tehdit oluşturuyor

Küresel ekonomi için bir umut ışığı var

Küresel ekonominin 9 trilyon ABD doları tutarındaki %11’lik bir bölümü için işlerin oldukça iyi durumda olduğunu belirten uzmanlar, talep değişikliklerinin ecza, telekomünikasyon, yazılım, internet ve medya şirketlerinin işlerini arttırdığını ifade ediyor. Simon-Kucher & Partners CEO’su Andreas von der Gathen, bu konuyu “Salgına karşı alınan önlemler, bu şirketlerin artan talebe yanıt vermesi, yeni müşteri segmentleri oluşturması ve farklı fiyat-ürün birleşimleri geliştirmesi için engel oluşturmadı” şeklinde yorumlayarak, “Başarılı şirketler, kriz haritamızdaki en cazip noktada yer alıyor. Ancak çoğu şirket, bu noktaya şans eseri düştü” eklemesini yapıyor.

Önümüzdeki 2-3 yıl içinde, dünya çapındaki iş kollarının inişli-çıkışlı bir dönem geçireceğini ve ekonomik zararın en belirgin resminin kriz bittikten sonra ortaya çıkacağını belirten Simon-Kucher uzmanları, o zamana kadarki bu tahmin edilemez dönemi “yeniden doğan kriz” olarak tanımlıyor.

Simon-Kucher & Partners CEO’su Mark Billige ise: “Bu durum, hiçbir öncül örneğini görmediğimiz çift yönlü bir kabus yaratıyor” diyerek durumu anlatıyor. Billige, şirketlerin ya da sektörlerin daha iyi pozisyonlara geçmesinin ya da cazip yönlerini korumasının; ticari esneklikleri ile doğru orantılı olduğunun altını çiziyor. “Esneklik ile kastettiğimiz; dayanıklı fırsat tasarımı, satış, gider yönetimi ve fiyatlama kararlarının daha öncesinde görülmedik hız ve esneklik ile piyasalar düzelene kadar defalarca tekrar alınması.”

 

* ‘Talep üzerindeki etkiyi’ puanlamak için kullanılan kriterler arasında hacim, tüketici davranışı, fiyat hassasiyeti ve rekabetteki tepki yer alır. Piyasa modeli üzerindeki etki kriterleri arasında müşteri erişimi, satış yaklaşımı, kapasite ve tedarik zinciri vardır.

araştırma Simon-Kucher & Partners
1 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
2 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
3 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
4 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
5 Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Güncel Haberler
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Haberler
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Haberler
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Ferruh Altun
3 hafta önce
Togg’dan Almanya çıkarması: Kenan İmirzalıoğlu ile “Biz geldik!” mesajı
Haberler
Togg’dan Almanya çıkarması: Kenan İmirzalıoğlu ile “Biz geldik!” mesajı
Marketing Türkiye
5 Eylül 2025
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Haberler
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.