21 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Belirsizlikle mücadele etmek zorunda olan markalar nasıl planlama yapmalı?
Haberler

Belirsizlikle mücadele etmek zorunda olan markalar nasıl planlama yapmalı?

Nafizcan Önder
18 Haziran 2020
2 dk okuma

Covid 19’un ardından değişim herkes için kaçınılmaz oldu. Tüketiciler finansal belirsizlikle karşı karşıya, markalar ise baskı altında kaldı. Fiziksel perakendenin geleceğiyse tamamen bir sis bulutunun ardında. Peki markalar tüm bu baskılar ve belirsizliğin üstesinden gelebilmek için yol haritasını nasıl çizmeli?

Mirella Mokbel’in Planmacısı Josh Tilley, esprili bir dille gerçeğin açık olduğunu söylüyor: “Kolektif geleceğimize ilişkin tahminler bol olsa da, gerçek daha açık, aslında kimse ne olacağını bilmiyor.”

Markalar için, keşfedilmemiş sularda gezinmek tehlikeli ve belirsiz hissettirebilir. Josh Tilley ise araştırma şirketlerinin durmaksızın anket ve danışmanlık yayınlamasının, sayısız kaynak ve rapor paylaşmasının, kısacası aşırı bilgi yüklemesinin gerçek bir endişe kaynağı olduğunu düşünüyor.

Peki markalar endişe girdabından nasıl kurtulabilir?

Josh Tilley, tüketici davranışlarının değişiminin kaçınılmaz olduğunu kabul ediyor. Ancak bu beklenen davranış değişikliklerine odaklanırken, şu anda gözlemlenebilen eğilimler doğrultusunda reaksiyon göstermenin önemini de özellikle vurguluyor.

Josh Tilley, “Bugün nakit rezervlerini desteklemek ve finansal uygunluk için mücadele etmek endişe verici olmaya devam etse de, markaların gelecekteki iyileşmeyi planlaması ve anlamlı bir şekilde harekete geçmesi gerekiyor” diyor.

Markalar Nasıl Planlama Yapmalı?

Herkese uyan tek bir yaklaşım yok. Net bir çözüm bulmak, “Bunlar, odaklanmanız gereken 10 kültürel değişikliktir” demek ve bu listeleri takip etmek ancak kandırmaca olur.

Markaların ileriye yönelik doğru çıkış yolunu bulmak için, bir varış çizgisini hedeflemektense, değişime yönelmesi gerektiğini düşünüyor Josh Tilley.

Planlamacıların rolünün ise endişe yaratmak yerine basitleştirmek olduğunu ifade ediyor. Bu basitleştirmenin şifresi ise: birden fazla strateji geliştirmek.

Hayatta kalma modundan çıkmak için markalar, planlamanın değişmesi gerektiğini kabul etmeli.

Geçmişte, uzun vadeli planlamalar markaların temel stratejilerini oluşturuyordu. Ancak markaların bir kuzey yıldızına yönelmesi ve doğrudan oraya gitmesi artık makul değil.

Josh Tilley de bunun yerine, birden fazla beklenmedik durum seçeneğine ve her biri için farklı reaksiyonlara sahip olmanın, markaların belirsizlikle başa çıkmak için elini güçlendireceğine inanıyor.

Özetle; markalar, kendine soracağı şu iki soruya yanıt vermeli.

*Aralık ayının son haftası pandemi önlemleri daha da arttırılırsa ne yapmalıyız?

*Aralık ayının son haftasında pandemi süreci sona ererse ne yapmalıyız?

Kaynak: The Drum

Covid-19 Josh Tilley Markalar planlama
1 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
2 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
3 İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
4 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
5 Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Güncel Haberler
Disney+, Londra metrosunu karakterleriyle ele geçirdi
Disney+, Londra metrosunu karakterleriyle ele geçirdi
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (15-21 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (15-21 Ağustos)
DMM, "Cumhur Reyonu" haberlerinin gerçeği yansıtmadığını açıkladı
DMM, “Cumhur Reyonu” haberlerinin gerçeği yansıtmadığını açıkladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
Haberler
123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
İrem Alimoğlu
23 Haziran 2025
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Haberler
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
İrem Alimoğlu
16 Temmuz 2025
Tarım Bakanlığı, Turuncu Etiketli Cİ ürünler için harekete geçti
Haberler
Tarım Bakanlığı, Turuncu Etiketli Cİ ürünler için harekete geçti
Günseli ÖZEN
5 Haziran 2025
Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Haberler
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
İrem Alimoğlu
19 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.