16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ramazan'da çevrimiçi alışverişe talep arttı
Haberler

Ramazan’da çevrimiçi alışverişe talep arttı

Marketing Türkiye
20 Mayıs 2020
2 dk okuma

Criteo, Türkiye’de Ramazan ayı özelinde ‘Tüketici Alışveriş Tercihleri’ araştırması gerçekleştirdi. Yapılan araştırmada, korona virüs salgının başlangıcına kıyasla, katılımcıların %61’inin çevrimiçi platformlar üzerinden daha çok alışveriş yaptığı gözlemlendi. Özellikle Ramazan ayında çevrimiçi alışveriş yapılan kategorilerde, market, güzellik, bakım ve eve yemek servislerim ön plana çıkıyor.

Criteo, tüketici alışveriş tercihleri araştırmasını, 1,047 kişiyle Ramazan ayında,  gerçekleştirdi. Korona virüs salgını sebebiyle tüketicilerin nakit para yerine kredi kartı, mobil cüzdan ve diğer elektronik ödeme yöntemlerini tercih ettiğini gösteren araştırmada, banka ziyaretlerinde de yüzde 83 oranında bir azalma görüldü.

Katılımcıların, Ramazan dönemi ve sonrasındaki bir kaç ayda da market, bakım, elektronik, güzellik, oyuncak ve eve yemek servisleri kategorilerinde daha sıklıkta çevrimiçi alışveriş ve harcama yapacakları analiz edildi. %50’den fazla katılımcının Ramazan Bayramı hediyelerini de çevrimiçi platformlardan satın almayı planladığını gösteren araştırmada, 25-38 yaş aralığındaki tüketicilerin hediyeleri için 600 TL bütçe ayırmayı planladığı gözlemlendi. Türkiye’de çevrimiçi platformlarda en çok tercih edilen hediye kategorileri ise giyim, parfüm, bakım ve güzellik ürünleri.

Araştırmayı yorumlayan Gelişen Pazarlar (Türkiye, Doğu Avrupa, Rusya, Ortadoğu ve Afrika) Bölge Direktörü Murat Kalafat şunları söyledi: “Korona Virüs’ün etkilerini her alanda hissettiğimiz bu günleri hep birlikte yaşamaktayız. Bir çok sektörün çevrimiçi platformlara yöneldiği bu günlerde dijital ödeme yöntemine geçişimizde kaçınılmaz oldu. Yaptığımız araştırmada, nakidin yerini kredi kartı, mobil cüzdan ve diğer elektronik ödeme yöntemlerine bıraktığını görüyoruz. Türkiye geleneksel olarak nakit para kullanımını tercih eden bir ülke olmasına rağmen, güvenlik ve hijyen koşulları nedeniyle dijital ödeme yöntemlerini kullanmaya başladı. Tüketicilerin Korona Virüs yayılacağı endişesi ile nakit para kullanımını tercih etmemesi, yalnızca ticarette değil aynı zamanda dijital finans tekliflerinde de büyük bir etki yaratacak. Dijital ödemelerin bu şekilde benimsenmesi, geri dönüşü olmayan ve pandemi sonrasında da devam edecek kültürel bir değişime neden oluyor. Artık şirketler, uzun vadede değişen ödeme yöntemlerinin tüketici davranışları üzerindeki etkisini incelemeli.”

Korona Virüs endişesiyle tüketiciler, alışverişlerinde nakit ödeme opsiyonunun olmasına rağmen temassız ödeme yöntemlerini tercih ediyor. Güzellik, bakım, oyun, oyuncak, elektronik, giyim, aksesuar, dekorasyon, taksi ve yemek servisleri kategorilerinde yapılan alışverişlerin %75’inin kredi kartı ile yapıldığı görülüyor. Mobil cüzdan ve diğer elektronik ödeme yöntemlerinde ise bu oran %67.

Türkiye Criteo Ramazan Araştırması Hakkında

Bu sonuçlar Türkiye genelinde 27 Nisan ve  2 Mayıs tarihleri arasında 1,047 katılımcı ile yapılmış olan çevrimiçi anketten yola çıkılarak hazırlanmıştır. Criteo, Ramazan boyunca tüketici alışverişi tercihleri ​​hakkındaki en son bilgileri ortaya çıkarmak amacıyla Qualtrics ve Lucid ile ortaklaşa olarak gerçekleştirmiştir.

Criteo ramazan
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
3 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
4 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
5 Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Güncel Haberler
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
The Ordinary "Periodic Fable" ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Pop Mart rekor kâr açıkladı: "Mini Labubu" borsa değerini yüzde 12,5 artırdı
Haberler
Pop Mart rekor kâr açıkladı: “Mini Labubu” borsa değerini yüzde 12,5 artırdı
İrem Alimoğlu
21 Ağustos 2025
"Influencer Rating Report" 13 milyon etkileşimle dijital dünyanın nabzını tutuyor!
Haberler
“Influencer Rating Report” 13 milyon etkileşimle dijital dünyanın nabzını tutuyor!
Nafizcan Önder
13 Eylül 2025
Dr. Serhan Yılmaz’dan içsel bir yolculuk: "Yaşamak Geçerken"
Haberler
Dr. Serhan Yılmaz’dan içsel bir yolculuk: “Yaşamak Geçerken”
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
TEV’den usta sanatçıya saygı duruşu: "Beyaz piyanonun umut dolu notaları"
Haberler
TEV’den usta sanatçıya saygı duruşu: “Beyaz piyanonun umut dolu notaları”
Nafizcan Önder
18 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.