25 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Günseli Özen yazdı: "Evde kim, en çok ne dinliyor?"
Haberler

Günseli Özen yazdı: “Evde kim, en çok ne dinliyor?”

Günseli ÖZEN
13 Mayıs 2020
2 dk okuma

Tarih dün gibi, 8 Mayıs 2020. Bu dönemde 30 ilde araştırma yapmak herkesin harcı değil elbette ama evlere çakıldığımız bu günlerde Kantar başarmış ve Radyo Algı Araştırmasını yapmış. Çalışma diyor ki:

  • Bir zamanlar kalabalık şehirlerin sıkışık trafiğinde direksiyondayken cep telefonunu karıştırmayıp uslu uslu araçtan radyo dinleyenler (yüzde 59,9) bir yana bırakılırsa evdeki televizyonlar (26,6), bilgisayarlar (yüzde 26,3) ve elbette mobil telefonlar (radyo uygulaması ve internet üzerinden toplam yüzde 29.7) son dönemde bir nevi radyo yerine geçmiş.
  • Kadınlar radyocu (yüzde 37), dinlemeyi seviyor. Orana baktığımızda ise erkelerden tam iki kat daha fazla dinliyorlar. Peki, SES’e bakınca ne görüyoruz? Sonuç yanıltmıyor! Elbette AB Grubu özel arabasında istediği kanalı dinleyen (yüzde 70) segment olarak öne çıkıyor.
  • Müzik dinlemek için radyoyu tercih ediyormuşuz (yüzde 83,7). İkinci sırada ise yüzde 67 ile haberler geliyor. Peki, ne için dinliyormuşuz? En çok rahatlamak/stres atmak (yüzde 78,2), arkadaşlık etmesi (yüzde 72,6) ve eğlence amaçlı (yüzde 67,2) nedenlerle radyonun düğmesine basıyormuşuz.
  • Kimler dinliyor derseniz, araştırma yaş ilerleyip de sukutun altın olduğunu anlayanlar diyor. Radyonun alternatif müzik platformlarına tercihi nasıldır sorusuna ise çoğunluk diğer müzik platformları yerine, müzik dinlerken radyoyu tercih ediyoruz demişler.
  • Radyo bir mecra olarak güvenilirliğini koruyarak devam ediyor ancak nedense markaların radyonun yeteneklerine uygun reklam üretimi oldukça sınırlı hatta hiç de yaratıcı değil! Ayrıca markaların ya da medya ajanslarının radyo reklamlarına bütçeden pay ayırma konusunda cimri davrandıklarını da söyleyebilirim. Bunun nedeni reklam pastasından aldığı pay nedeniyle küçük kalan mecranın bir ölümcül sarmala mı girmiş olması olabilir mi? Pay küçük, bütçe de küçük o halde küçük bütçeyle düşük pay ya da tersi… Bir başka düşünülmesi gerekli olan soru da düşük bütçe, düşük komisyon getirisi diyen medya ajanslarının mecra tercihi… Bunlar varsayımlar, birileri anlatsa da öğrensek!

Raporun tamamına ulaşmak için TIKLAYIN…

Günseli Özen yazdı: "Evde kim, en çok ne dinliyor?"

1 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
2 ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
3 Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
4 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
5 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Haberler
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Nafizcan Önder
24 Ekim 2025
Güvenin anatomisi: Liderlik davranışları şirketlerin kaderini nasıl belirliyor?
Haberler
Güvenin anatomisi: Liderlik davranışları şirketlerin kaderini nasıl belirliyor?
Marketing Türkiye
5 gün önce
Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Haberler
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Haberler
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
İrem Alimoğlu
30 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.