11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Kredi kartını ayda kaç kez kullanıyoruz?

Marketing Türkiye
7 Şubat 2012
3 dk okuma

MasterCard tarafından her sene, Türk halkının kredi / banka kartı kullanım, tasarruf ve harcama eğilimlerini ölçümlemek amacıyla, Yöntem Araştırma Danışmanlık’a Türkiye’nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde yaptırılan MasterIndex araştırmasına göre, Türk halkının cebinde 1.6 adet kredi kartı, 1.4 adet banka kartı bulunuyor. Cüzdanında hem kredi kartı, hem banka kartı olan tüketicilerin oranı ise yüzde 36. Araştırma, halkın yüzde 28’inin 1 adet kredi kartı, yüzde 40’ının ise 1 adet banka kartı bulunduğunu gösteriyor. Kredi kartı ve banka kartı sahiplik oranlarına kadın, erkek ayırımına göre bakıldığında ise erkeklerin kadınlara oranla kredi kartı ve banka kartı sahipliğinde önde bulunduğu görülüyor. Kadınların yüzde 35’i kredi, yüzde 43’ü banka kartlarının olduğunu belirtirken bu oran erkeklerde kredi kartında yüzde 55’e, banka kartında yüzde 64’e çıkıyor.

Kredi kartını ayda ortama 8 defa kullanıyoruz

Araştırma sonuçlarına göre, kredi kartı cüzdanlardan ağırlıklı olarak haftada 1-2 defa çıkıyor. Bu da ayda ortalama 8 kerelik kullanıma denk geliyor. Bu oran kadınlarda ayda ortalama 7’ye düşerken, erkeklerde ayda ortalama 9 kullanıma çıkıyor. Araştırmaya göre yaş arttıkça aylık ortalama kredi kartı kullanım oranları da artıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 13’lük kısmı haftada 3-4 defa, yüzde 9’luk bölüm ayda 1’den az, yüzde 8’erlik kesim ayda bir defa ve hemen hemen her gün, yüzde 3’lük kesim ise günde birkaç defa yanıtını veriyor. 20’li yaşlarda 6 olan aylık ortalama kredi kartı kullanım oranı 55 yaşını geçen kesimde aylık ortalama 10 defaya çıkıyor. Aynı şekilde ekonomik seviye arttıkça aylık ortalama kredi kartı kullanım oranları artıyor. Düşük gelir seviyesinde ayda ortalama 6 olan kredi kartı kullanım oranı yüksek gelir seviyesinde ayda ortalama 13’e çıkıyor. Kredi kartı kullanım oranlarına bölgesel olarak bakıldığında ise, Akdeniz Bölgesi’nde yaşayan halkın ayda ortalama 10 adetlik kullanımla ön plana çıktığı görülüyor.

Kredi kartı en çok internette tercih ediliyor

2011 yılı MasterIndex sonuçlarına göre, kredi kartı kullanıcıları, kredi kartlarını en çok (yüzde 36) internet üzerinden gerçekleştirdikleri alışverişlerde kullanıyorlar. Internet üzerindeki alışverişlerde kredi kartı kullanımına verilen öncelik ilk defa bu denli yüksek oranda çıkarak birinci sıraya oturuyor. Internet üzerindeki alışverişlerden sonra, kredi kartı en çok giyim mağazalarında (yüzde 35), akaryakıt istasyonlarında (yüzde 33), beyaz eşya / elektronik eşya mağazalarında (yüzde 32) ve süpermarketlerde (yüzde 30) kullanılıyor. Banka kartı ise daha çok cep telefonu faturaları ödemelerinde (yüzde 6) ve tüketim faturaları ödemelerinde (yüzde 5) kullanılıyor.

İşlem başı ortalama harcama tutarı 171 TL

Kredi kartı sahipleri işlem başına ortalama 171 TL harcıyor. Halkın çoğunluğu (yüzde 31) kredi kartlarını 51-100 TL arası harcamalarında, yüzde 20’si 101-250 TL arası harcamalarında, yüzde 14’ü ise 35-50 TL arasındaki harcamalarında kullanıyor. İşlem başı ortalama harcama tutarı ekonomik gelir seviyesi düştükçe artış gösteriyor. Ortalama 171 TL’lik işlem başı ortalama harcama tutarı düşük gelir seviyesinde ortalama 226 TL’ye çıkıyor. Araştırma, Türk halkının toplam harcamalarının yüzde 43’ünü kredi kartı ile yaptığını söylüyor. Kredi kartı kullanım alışkanlıklarındaki değişimin yönü sorulan kredi kartı kullanıcılarının yüzde 67’si kullandığı kredi kartı sayısında geçtiğimiz yıla oranla bir değişiklik olmadığını söylüyor. Üst düzey gelir grubundaki kullanıcıların ise yüzde 35’i 2011 yılında daha çok kredi kartına sahip olduklarını, yüzde 44’ü ise harcamalarının arttığını ifade ediyor. Katılımcıların büyük çoğunluğu önümüzdeki 2 yıl kredi kartı harcamalarında bir değişiklik olmayacağını düşünürken yüzde 58’i ise yaptırdığı taksit sayısında değişiklik olmayacağını söylüyor.

Güven ve düşük kart aidatı ön sırada

Kullanıcılara kredi kartı tercihlerinde etkili faktörler sorulduğunda ise sırasıyla “güven duyduğum bir bankanın kartı olması”, “yıllık kart aidatının düşük olması”, “çalıştığım bankanın kredi kartı olması” yanıtları geliyor. Kredi kartı olanaklarından ise indirim, taksit, para puan kazanmak önem sırasında ilk üçü kaplıyor. Katılımcıların yüzde 35’i puanlarını kasada soruldukça harcıyor. Puanlar genellikle giyim, süpermarket / bakkal / market ve akaryakıt istasyonlarında harcanıyor. Taksitlendirme alışkanlığının alışverişin tutarına göre şekillendiğini belirten kredi kartı kullanıcılarının çoğunluğu ortalama 302 TL’lik alışverişlerde taksitlendirmeye başladıklarını ifade ediyorlar.  MasterIndex araştırmasında, kredi kartları yanlarında olmadığında ne hissettikleri sorulan katılımcıların yüzde 47’si kendilerini kısıtlanmış ve güvensiz hissettiklerini belirtiyorlar. Kullanıcılara kredi kartı geçmeyen mağazalardaki tutumları sorulduğunda, yüzde 62’si beğendikleri ürünü satın almaktan vazgeçebileceklerini söylüyorlar. Araştırmada kredi kartlarının günlük olarak kullandıkları hangi eşyaya entegre edilmesini tercih ettikleri sorulan tüketicilerin yüzde 66’sı cep telefonu yanıtını verdi.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

En çok konuşulan parti liderleri...
Haberler
En çok konuşulan parti liderleri…
Marketing Türkiye
12 Mart 2025
Araştırma: Toplum boykotlar hakkında ne düşünüyor!
Haberler
Araştırma: Toplum boykotlar hakkında ne düşünüyor!
Marketing Türkiye
2 Nisan 2025
Tüketicinin yeni gözdesi bitkisel sütler!
Haberler
Tüketicinin yeni gözdesi bitkisel sütler!
Sena Tufan
20 Mart 2025
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı...
Haberler
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı…
Marketing Türkiye
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.