3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Facebook yanıltıcı reklamlara dava açıyor!
Haberler

Facebook yanıltıcı reklamlara dava açıyor!

Duygu Su Ocakoğlu
13 Nisan 2020
2 dk okuma

Facebook, yanıltıcı reklamlar yayınlayarak kullanıcıları farklı sitelere yönlendiren LeadCloak’a dava açtı.

Facebook, koronavirüs salgını ile ilgili yanlış bilgilendirme yapan ve dolandırma amacıyla yatırıma teşvik eden reklamlarda dahil olmak üzere yalan haber yayan ve kullanıcıyı yanıltan reklamlar yayınlayan bir yazılım şirketine dava açtı. Perşembe günü Kaliforniya eyaletinde işleme alınan şikayette Basant Gajjar’ın kurucusu olduğu LeadCloak’un, Facebook ve Instagram’da konumlandırdığı yazılımlarla kullanıcıları bahsi geçen reklamla ilgisi olmayan linklere yönlendirdiği belirtildi. Facebook, yazılım şirketinin diyet haplar, uyuşturucu maddeler ve kripto paralar üzerine yalan reklamları kullanıcılara ulaştırdığını iletti. Facebook’un şikayetinde LeadCloak’un Facebook dışında Google, Oath, WordPress ve Shopify’ın da aralarında bulunduğu şirketleri hedeflediği belirtildi.

Facebook salgın başladığından beri durmadan virüs hakkında bilgi edinmeye çalışan kullanıcılarının telaşından istifade etmeye çalışan aktörlerin ortaya çıktığını iletiyor. Sosyal medya platformu Mart ayında koruyucu maske reklamı olarak görünüp linke tıklayanları dolandırmayı hedefleyen reklamları yasakladı. Öyle ki bahsedilen maskeler ya kusurluydu, ya gereğinden pahalıydı ya da sağlık profesyonellerinin önerdiği tedbirlerin dışında kalıyordu.

Konu hakkındaki hassasiyetine rağmen bu tür reklamları sosyal platformun tamamından silmek Facebook ekibi için adaptasyon süreci hala devam eden uzaktan çalışma modellerinin de varlığıyla zorlu bir görev olmaya devam ediyor.

Facebook’un şikayetine göre Gajjar’ın web sitesinde reklamverenlerine Facebook’u ve Google IP adreslerini Facebook’un karşılama sayfalarını takip edememesi adına engellemelerini öneren bir ibare bulunuyor. Leadcloak’un müşterileri bu hizmetten kullandıkça veya aylık 399 ila 1999 dolar ödeyerek yararlanabiliyor.

Facebook yaklaşık 4 bin kullanıcının Mart ayının sonunda “masum” bir çelik kaşık reklamına tıkladıklarını ancak bu reklamın onları “COVID-19 salgınının neden olacağı ekonomik etkiye karşı ayakta durmak adına bitcoin’e yatırım yapmalarını söyleyen ve yerel kapsamda ünlü bir ismin resmini kullanan” bir sayfaya yönlendirdiğini iletiyor.

Facebook’un davadan beklentisi ise LeadCloak’un servislerinin süresiz bir şekilde yasaklanması ve LeadCloak’un zararlı aktivitelerini takip etmek için kullanılan kaynakların geri ödenmesi.

 

Facebook Koronavirüs
1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
4 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
5 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Haberler
Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Marketing Türkiye
27 Mayıs 2025
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Haberler
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Advertorial
1 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Sena Tufan
3 hafta önce
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.