17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koronavirüs salgını markaları nasıl etkiliyor?
Haberler

Koronavirüs salgını markaları nasıl etkiliyor?

Marketing Türkiye
2 Nisan 2020
2 dk okuma

Şu anda markaların tüketiciler için halihazırda çalışmalarına devam etmesi gerekiyor. Arzın sürekliliğini sağlamak için perakendecilerle yakın iş birliği içinde çalışmaları ve tüketici ihtiyaçlarına duyarlı olmaları gerekiyor. Pek çok marka da buradan hareketle çalışmalarına devam ediyor. Buradan hareketle Initials CEO’su Jamie Matthews, markalara koronavirüs süresince stratejilerini belirlemeleri konusunda tavsiyelerde bulunuyor.

Initials CEO’su Jamie Matthews, yeniden konumlandırma ve yeniden etkinleştirme ve tüketici görüşü gibi konu başlıkları çerçevesinde markalara koronavirüs süresince izlemeleri gereken yollar konusunda tavsiyede bulunuyor. Initials CEO’su Jamie Matthews’e göre bazı markaların tüketicilerin yaşamlarında oynadıkları hayati rolü tanıması ve buna göre hareket etmesi ve uzun vadede süreci ele alarak değerlendirmesi gerekiyor. Şu anda, bazı markaların sadece pazarlama çalışmalarını kapatmaları ve tedarik zincirleri gibi temellere konsantre olarak devam etmeleri gerekiyor. Tüketicinin sosyal kanalları kullanma oranı arttı ve bu aşırı yükü ev sınırları içinde deneyimlemeye zorlanıyoruz.

Mevcut varsayıma göre, üç ay sonra işler yavaş yavaş normale dönmeye başlayacak. Ancak herkes bir şeylerin bir daha “normal” olmayacağı konusunda hemfikir. Mevcut durumlarına bakılmaksızın tüm markaların bu son çeyreği düşünmesi gerekiyor. Ortaya çıkacak yeni dünyada kendilerini nasıl yeniden konumlandıracakları ve yeniden başlatmaya hazırlamak için ne gibi adımlar atmaları gerektiğini belirlemeleri gerekiyor.

Yeniden konumlandırma ve yeniden etkinleştirme

Markaların çalışmalarını hızla yeniden konumlandırmaları ve yeniden etkinleştirmeleri gerekiyor. Bu nitelikteki hızlı projeler “yeni normal” olacak. Tüketicilerin markadan ziyade kategoriye ve ihtiyaca göre alışveriş yapmasıyla birçok marka radarlarımızdan uzun süre uzak kalacak. Tüketici nezdinde bakıldığında tüketicilerin henüz elde etmedikleri ürünler varsa, bu markaların önce bu stoğu kullanmaları için ilham vermeleri gerekiyor.

Tüketici görüşü

Krizden sonra, sürekli değişen alışveriş alışkanlıklarına yanıt olarak daha fazla perakendecinin mağazaları kapattığını ve e-ticaret’e odaklandığını göreceğiz. Ancak resmin bütüne bakıldığında durum o kadar basit olmayacak. Hepimiz insan temasını özleyeceğiz; kahve dükkanları, kuaförler, liste uzayıp gidiyor… Kesinlikle, Q2 sayıları bir uçurumdan atlıyor, ancak Q3 ve Q4’te yüzde 50 artacak. Ve bu oranların tam olarak nasıl oynayacağından emin olamayız. Hiçbir zaman mümkün olmadığını düşündüğümüz veya hayal bile edemediğimiz şeyler ortaya çıkacak. Kesin olan tek şey değişimin kendisi olacak.

Amazon’un stratejisi 

Bu hafta çıkan haberler, Amazon’un şu anda ihtiyaç duyulan önemli malzemeler için yer açmak amacıyla satıcıların İngiltere ve ABD depolarına önemli olmayan ürünleri göndermelerini geçici olarak durdurduğunu bildirdi. Herkes Amazon’un şu anda oynadığı hayati rolün farkında. Kriz, Amazon’un bir perakendeci olmaktan ziyade vazgeçilmez bir fayda olarak görülmesini hızlandıracak.

Bu noktada krizin uzun vadeli etkileri Amazon’un avantajına da olacak. Pek çok kişi online alışveriş yapmaya alışık olacak, bu rakamlar muhtemelen önceki seviyelerinin iki katına çıkacak. Bu da bizi markanın mevcut konumundan bağımsız olarak daha uzun vadeli düşünmeye geri götürüyor.

 

Koronavirüs marka Strateji
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Uber, Trendyol GO'yu satın aldı
Haberler
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
İrem Alimoğlu
6 Mayıs 2025
Türkiye'deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
Haberler
Türkiye’deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Stellantis Türkiye’nin Tofaş tarafından satın alınmasına “yatırım şartlı” onay
Haberler
Stellantis Türkiye’nin Tofaş tarafından satın alınmasına “yatırım şartlı” onay
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
WHISKAS®’tan yeni kedi sahiplerine özel podcast: "Miyavcast"
Haberler
WHISKAS®’tan yeni kedi sahiplerine özel podcast: “Miyavcast”
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.