3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kriz dönemlerinde influencer pazarlamasının yeni kuralları
Haberler

Kriz dönemlerinde influencer pazarlamasının yeni kuralları

Marketing Türkiye
25 Mart 2020
2 dk okuma

Coronavirus salgını ve ekonomik aksamanın kol gezdiği bu günlerde insanlar samimi etkileşime ve rahatlamak için eğlenceye her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyuyorlar. TikTok’un aylık 800 milyon aktif kullanıcısının olduğu gerçeğini bu ihtiyacın hayat bulması olarak yorumlayabiliriz.

Önümüzdeki haftalar ve aylar boyunca teknolojik cihazlarda geçirilen zaman her hanede yüzde 50 artacak. Zenith yayınladığı raporunda ABD’deki yetişkinlerin günde 3 buçuk saatini mobil internet cihazlarında geçirdiğini açıkladı. Yani markalar gündemden düşmemek adına stratejilerini tekrar gözden geçirmeli.

Marka kimliğiniz etkileşim sayınızdan daha önemli

Dijital mecraların yetenekli fenomenleriyle etkileşime geçmek markaların seslerini duyurması ve daha kişiselleştirilmiş mesajlar vermeleri için etkili bir yöntem. Sosyal mesafe kuralları ve insanların kendilerini toplumdan fiziksel olarak izole etmeleri herkesi dijital topluluklarda var olmaya itiyor. Evlerimize kapandıkça hem markalar hem de influencer’lar görüntülenmelerinde, takipçi sayılarında ve etkileşimlerinde artış gözlemleyebilecekler. Ancak bu artışın sizi etkilemesine izin vermemeli, markanızın asıl kimliğini ve değerlerini göz ardı etmemelisiniz. İletişim çalışmalarında gündemi marka kimliğinizle çakışmayan bir şekilde yakalayabilmek etkileşim sayınızdan çok daha önemli ve etkili.

Yüz yüze iletişimlerin askıya alındığı günümüzde kitlelerle etkileşime girmenin ve bunu gelişen dijital ekosistemden yararlanarak yapmanın tam sırası. Bunu hedef kitlenize destek sağlayıp bir bütünün içinde olduklarını hissettirirken markanızın misyonu doğrultusunda yapmak ise başarının tarifi.

İnsanlar bu belirsiz zamanlarda saydam, gerçek ve kazanç üretmenin ötesinde bir amacı olan markalarla ve influencer’larla iletişim kurmak istiyor. Bu isteği aksiyona dönüştürmek için atılabilecek adımları sizin için derledik.

Ana değerlerinizi unutmayın. Değerlerinizin en çok önem taşıdığı süreçlerden geçiyoruz; bu yüzden tüm iletişim çalışmalarınızın merkezinde değerlerinizi konumlandırmayı atlamayın. Marka değerlerinizi güçlendirin ve sosyal bir amacı olan keyifli içerikler üretin.

Ana sayfanızın ötesinde de yaşayacak içeriklere hayat verin. Sosyal medya kanallarının ötesine geçecek izleyicileriniz tarafından içselleştirilecek içerikler üretin. Bu Instagram’ın uzun videolar için konumlandırdığı özelliği IGTV ile geçmişe şapka çıkaran nostaljik gönderilerle ve Instagram hikayeleri, çıkartmaları ve anketleri gibi izleyicilerinizi anında etkileşime davet eden içerikler aracılığıyla yapılabilir.

Farklı formatlar deneyin. İletişiminizi daha önce denemediğiniz eğlenceli, alternatif formatlarla kurmayı deneyin. TikTok meydan okumaları (challenge) gibi hali hazırda trendleşmiş formatlar insanlara yaratıcı olma şansı tanıyor. Meydan okumalar gibi kullanıcılar tarafından üretilen içerikler emeği geçen her bireye bir bütünün parçası olduğu hissini yaşatıyor ve şu anda herkesin en çok ihtiyacını duyduğu hissiyat da tam olarak bu.

Formatlardan bir diğeri de oyunlaştırılmış içerikler. Var olan ve yeni izleyicilerinizi markanızla etkileşime davet etme konusunda oyunlaştırılmış içerikler oldukça etkili.

Yukarıdaki adımları gerek kısa gerek uzun vadeli stratejilerde konumlandırmak markaların müşterileriyle gündem ne olursa olsun yakın kalabilmesini sağlıyor.

Önemli bir not olarak; influencer pazarlamasının popülaritesinin büyük bir kısmı influencer’ların ortalama bir hayatı yaşamıyor olmaları. Ancak influencer’ların da tüm toplumla aynı kurallara uymak durumunda kaldığı salgın zamanında kendinize influencer’lar tarafından yaratılan içeriklerin akılda kalanlarının online yeteneklerin dürüst, saydam ve kendileri gibi oldukları içerikler olduğunu hatırlatın.

influencer Koronavirüs TikTok
1 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
2 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
3 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
4 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
5 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Güncel Haberler
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Nafizcan Önder
24 Mayıs 2025
MNG Kargo'dan DHL'e dönüşümün perde arkası
Haberler
MNG Kargo’dan DHL’e dönüşümün perde arkası
Marketing Türkiye
23 Mayıs 2025
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Ali SAYDAM
10 Mayıs 2025
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Haberler
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Nafizcan Önder
18 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.