1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijitalleşme yolculuklarında KOBİ’lere tavsiyeler
Haberler

Dijitalleşme yolculuklarında KOBİ’lere tavsiyeler

Marketing Türkiye
13 Mart 2020
2 dk okuma

Dünya dijital uygulamalara ve platformlara doğru inanılmaz bir hızla evriliyor. Yaşanan tüm gelişmeler ve değişen rekabet koşulları, yenilenmeyi ve dönüşümü mecbur kılarken, günümüzde KOBİ’ler için en önemli önceliklerinin başında dijitalleşen gelecekte “var olmak” ya da “olmamak” yer alıyor. Generali Sigorta, Türkiye ekonomisinin yüzde 98’ini oluşturan KOBİ’lere dijitalleşme yolculuklarında önemli tavsiyeler sundu.

Dijital kimlik oluşturun

Bulunduğunuz tüm online mecralar şirketiniz hakkındaki online izlenimin ya da diğer bir deyişle dijital kimliğinizin oluşmasını sağlar. Dolayısıyla faaliyette bulunduğunuz alan ile ilgili tüm online mecralarda mutlaka yer alarak, bu mecraları aktif ve etkili bir biçimde kullanın.

Web sitenize yatırım yapın

Günümüzde KOBİ’ler ile müşteriler arasındaki ilk temas genellikle web siteleri üzerinden gerçekleşiyor. Web siteleri, müşterilerinizin hakkınızdaki tüm bilgilere hızlı ve kolay erişimi sağlar. Bu nedenle web siteniz yoksa mutlaka en kısa sürede gerekli adımları atın. Web siteniz mevcut ise güncel trendlere uygun olarak geliştirin. Mümkünse web sitenizin tek sayfadan oluşmamasına dikkat ederek, yüksek çözünürlüğe sahip görseller kullanın ve sitenizin mobil uyumlu olmasına da özen gösterin. Ayrıca sitenizde “teklif formu” kullanarak müşterilerinizden talep toplayabilir, teklifler sunabilir ve yeni müşterilere ulaşarak gelirinizi artırabilirsiniz.

Görünür olun

Online mecralardaki varlığınız her ne kadar şirketinize artı değer katsa da bu mecralarda gerekli çalışmaları ve yatırımları yapmanız gerektiğini unutmayın. Online mecralarda görünür olmanız ve arama motorlarında rakiplerinize oranla daha üst sıralarda yer almanız sizi bir adım öne çıkaracaktır. Dolayısıyla başta özgün ve arama motoru optimizasyonu (SEO) uyumlu içerikler oluşturmaya, akabinde ise teknik altyapıya yönelik doğru yatırımlara önem verin.

Sosyal medyada aktif olun

Aktif kullanıcı sayıları göz önüne alındığında sosyal medya mecralarının oldukça önemli olduğunu görüyoruz. Dolayısıyla KOBİ olarak başta büyük sosyal mecraları olmak üzere, işiniz ile uyumlu tüm platformlarda yer alın. Bu mecralarda şirketiniz ile ilgili paylaşımlar yapmanın yanı sıra farklı gruplara üye olarak bir network ağı geliştirebilirsiniz. Ayrıca sosyal medya mecralarında düşük maliyetlerle düzenli reklamlar vererek, hedef kitlenizin bulunduğu alanlarda görünür olabilir, ürün ve hizmetlerinizi bu mecralar üzerinden hedef kitlenizle buluşturabilirsiniz.

E-posta pazarlaması yapın

Müşteri verilerinizi güncel tutmaya özen gösterin. Ayrıca müşterilerinizin satın alma potansiyelini göz önünde bulundurarak e-posta pazarlaması yapabilir, ürün ve hizmetlerinizle ilgili e-postalar gönderebilirsiniz. Ancak bu noktada müşterilerinizden ve kurumlardan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) uyarınca gerekli izinleri almanız gerektiğini unutmayın.

Analiz yapmayı ihmal etmeyin

KOBİ’lerin yaptıkları çalışmaların ardından gerekli analizleri yapmamaları ve elde ettikleri verileri değerlendirmemeleri en önemli hataların başında geliyor. Gerçekleştirdiğiniz tüm çalışmalar için analizler yapmayı şirket kültürünüzün bir parçası haline getirerek, elde ettiğiniz verilerden mutlaka yararlanın. Bunun için web sitesine gelen ziyaretçileri detaylı olarak tanımanıza, aynı zamanda hedef kitlenizin beklentisini de anlamanıza yardımcı olacak Google Analytics servisini kullanabilirsiniz.

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Haberler
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (7-13 Haziran)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (7-13 Haziran)
Nafizcan Önder
3 hafta önce
İtalya Cumhuriyet Bayramı İstanbul’da görkemli bir resepsiyonla kutlandı
Haberler
İtalya Cumhuriyet Bayramı İstanbul’da görkemli bir resepsiyonla kutlandı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Onlar TV'nin ilk ay karnesi...
Haberler
Onlar TV’nin ilk ay karnesi…
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.