21 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Black Friday’den en çok erkekler yararlandı”
Haberler

“Black Friday’den en çok erkekler yararlandı”

Marketing Türkiye
9 Aralık 2019
1 dk okuma

IAB Türkiye tarafından her yıl yapılan “Black Friday” ziyaretçi araştırmasının 2019 verileri açıklandı. Kampanya verilerine göre 25 – 29 Kasım tarihleri arasında e-ticarette ziyaretçi sayısı yüzde 56 artarak 7 milyona ulaştı.

Dünyada alışveriş gününe tarihte ilk kez 1961 yılında geçen “Black Friday”, son birkaç yıldır Türkiye’de de “Efsane, Süper, Şahane Cuma” gibi isimlerle birçok marka tarafından kullanılıyor. IAB Türkiye, İnternet Ölçümleme Araştırmasını yürüten Gemius Araştırma Şirketi ile birlikte “Black Friday” ile ilgili yapılan kampanyalardan çıkan e-ticarette ziyaretçi sonuçlarını açıkladı.

“Black Friday”de günlük ziyaretçi sayısı 2.8 milyona ulaştı

Sonuçlara göre, Kasım ayı içerisinde kampanya dışında e-ticarette günlük 1.8 milyon olan ziyaretçi sayısı,  25 – 29 Kasım tarihlerinde gerçekleşen Black Friday kampanyalarında günlük 2.8 milyona, kampanya sonunda ise 7 milyon kişiye ulaştı.

“Erkekler kadınlardan daha çok alışveriş yapıyor”

Black Friday kampanyalarının yoğun olarak yapıldığı Türkiye’de bu yıl, erkekler kadınlardan daha fazla e-ticarette yer aldı. 25 Kasım-1 Aralık tarihleri arasında alışveriş edenlerin yüzde %53’ünü 25 – 44 yaş grubundan olan ziyaretçiler oluşturuyor. Alışveriş edenlerin yüzde 63’ü erkeklerden oluşuyor

“Trendyol “black friday”da ilk sırada yer aldı”

Trade endüstrisinde Kasım ayında yapılan gösterimler 2018’den 2019’a %26 artış olduğunu gösteriyor. E-ticaretin günlük ortalama ziyaretçi sayısı 2.8 milyon iken, 25 Kasım ile başlayan Black Friday kampanyalarında, Trendyol 3.6 milyon haftalık gerçek ziyaretçi ile ilk sırada yer aldı. Onu takip eden gittigidiyor 1.2 milyon, Morhipo 732 bin, aliekspress 634 bin, amazon.com.tr ise 629 bin ziyaretçi ağırladı.  Ayrıca 2019 Black Friday haftasında (25 Kasım-1 Aralık) dijital reklamlarıyla en fazla gerçek kullanıcıya ulaşan ilk 3 marka Trendyol – Morhipo- Çiçek Sepeti oldu.

Black Friday IAB Türkiye
1 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
2 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
3 İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
4 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
5 Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (15-21 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (15-21 Ağustos)
DMM, "Cumhur Reyonu" haberlerinin gerçeği yansıtmadığını açıkladı
DMM, “Cumhur Reyonu” haberlerinin gerçeği yansıtmadığını açıkladı
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Uykunun da adaleti yok: Gelir düştükçe uykular da kaçıyor!
Haberler
Uykunun da adaleti yok: Gelir düştükçe uykular da kaçıyor!
Sena Tufan
9 Temmuz 2025
Cannes Lions 2025 kısa listeleri açıklanmaya başlandı!
Haberler
Cannes Lions 2025 kısa listeleri açıklanmaya başlandı!
Sena Tufan
3 Haziran 2025
EGD 17. Ekonomi Basını Başarı Ödülleri sahiplerini buldu
Haberler
EGD 17. Ekonomi Basını Başarı Ödülleri sahiplerini buldu
İrem Alimoğlu
20 Haziran 2025
ChatGPT’ye “Çalış ve Öğren” modu
Haberler
ChatGPT’ye “Çalış ve Öğren” modu
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.