16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Söz sırası vegan ve vejetaryenlerde
Haberler

Söz sırası vegan ve vejetaryenlerde

Marketing Türkiye
1 Kasım 2019
2 dk okuma

Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Vejetaryen ve Vegan Beslenme Araştırması” hem dünyanın hem de Türkiye’de değişen beslenme alışkanlıklarını ortaya koyuyor. Sonuçlara göre Türkiye’nin üç büyük ilinde yüzde 89 gibi yüksek bir kesimi et tüketirken yüzde 5’lik bir kesim ise kendini vegan ya da vejetaryen olarak tanımlıyor. Araştırma vegan ve vejetaryen tüketicilerin tüketim alışkanlıklarına da ışık tutuyor.

Global rakamlara paralel olarak Türkiye’de de kendini vegan ya da vejetaryen olarak tanımlayanların oranı her geçen gün artıyor. Peki, Türk inanının et ve et ürünlerini tüketim alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? Vegan ve vejetaryen tüketiciler alışveriş yaparken hangi kriterleri göz önünde bulunduruyor? Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği, ilk bölümünde toplumun genelinin et tüketim alışkanlıklarını, ikinci bölümünde ise et ve et ürünleri tüketmeyen tüketicilerin davranışlarını inceleyen “Vejetaryen ve Vegan Beslenme Araştırması”yla bu sorulara yanıt aradık…

Et tüketmeden beslenmenin birçok sebebi var… Daha sağlıklı olduğuna dair inanış, doğa hassasiyeti ve vicdani kaygılar bu sebeplerin başında geliyor. Etsiz beslenmenin yıllar içindeki artışı da bitki bazlı beslenme pazarını ciddi anlamda büyütüyor. Global bitki bazlı ekonomi 2010’dan beri her sene ortalama yüzde 10 büyüyor. Bu büyüme hızı, büyük ölçüde Çin kaynaklı olan et ürünlerindeki satış artışının tam iki katına tekabül ediyor. Batı ülkelerindeyse kişi başı et tüketimi son yıllarda giderek azalıyor… 2020’de dünyada bitki bazlı et ve süt ürünleri pazarının 5.2 milyar dolara ulaşması, 2050’de ise et ve süt ürünleri sektörünün üçte birine ulaşması bekleniyor. Dünyada et yemeyen 620 milyon insan var ki bunların 396 milyonunu Hintliler oluşturuyor. 2019 yılı itibariyle dünya genelinde kendini “vegan” olarak tanımlayan insanların sayısı 40 milyona ulaşmış durumda.

Metropol tüketicilerinin etten vazgeçmeye niyeti yok

Katılımcılara sorulan “Vejetaryen veya vegan olmayı düşünüyor musunuz?” sorusuna gelen yanıtlar gösteriyor ki metropol nüfusunun etten vazgeçmek gibi bir niyeti yok. Katılımcıların yüzde 92’lik ezici çoğunluğu et yediğini ve yemeğe de devam edeceğini ifade ediyor. Kendilerini vejetaryen ya da vegan olarak etiketlemeden et yemeyi bırakacağını düşündüklerini söyleyen yüzde 4’lük bir kesim de araştırmanın ilgi çekici detaylarından.

“Hiçbir gruba ait değilim”

Araştırmanın ikinci bölümüne katılan kişiler vegan ya da vejetaryen hayat tarzını tercih eden kişiler olsa da sonuçlar kendilerini bu şekilde tanımlamadıklarını gösteriyor. “Veganım” diyen yüzde 38’e ve “vejetaryenim” diyen yüzde 19’luk kesime karşın herhangi bir gruba ait olmadıklarını ifade edenlerin oranı yüzde 41 olarak ortaya çıkıyor.

Hayvansal gıda tüketmemenin en büyük sebebi sağlık

Katılımcılara sorulan “Neden hayvansal gıda tüketmeyi tercih etmiyorsunuz?” sorusuna karşı katılımcıların yarısı sağlık nedenlerini öne sürüyor. “Hayvansal gıdanın bulunmadığı yemekleri lezzetli bulmak” ve “doğayı korumak” da yüzde 26 ile öne çıkan yanıtlar arasında.

“Markalar hayvansal gıda tüketmeyenleri düşünmüyor”

Vegan ve vejetaryenler et tüketmeseler de et tüketiminin Türkiye’nin kültüründe olduğunu düşünüyor (yüzde 67). “Çevreye zarar vermeyecek yiyeceklere daha fazla ödeyebilirim” diyenlerin oranıysa yüzde 64’e denk geliyor. Et tüketmeyen katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 52) markaların kendilerini düşünmediğini ifade ediyor.

Vegan vejetaryen
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ofislerin görünmez kahramanları: "Work Mom"lar...
Haberler
Ofislerin görünmez kahramanları: “Work Mom”lar…
Sena Tufan
20 Nisan 2025
Duru ve AÇEV’le çocuklar "Oynaya Oynaya" iyileşiyor
Haberler
Duru ve AÇEV’le çocuklar “Oynaya Oynaya” iyileşiyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek...
Haberler
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Nvidia’dan stratejik hamle: Blackwell çipleri artık ABD’de üretiliyor
Haberler
Nvidia’dan stratejik hamle: Blackwell çipleri artık ABD’de üretiliyor
İrem Alimoğlu
15 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.