17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-ticaretin geleceği ECHO Summit’te konuşulacak
Haberler

E-ticaretin geleceği ECHO Summit’te konuşulacak

Marketing Türkiye
31 Ekim 2019
4 dk okuma

14 Kasım Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleştirilecek olan e-Commerce Head Organization’da (ECHO Summit) e-ticaret sektörünün tüm bileşenleri bir araya gelecek. Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleştirilen ve e-ticaret sektöründeki trendlerin konuşulacağı etkinlikte ödeme sistemlerinden e-ihracata, kişiselleştirmeden online alışveriş deneyimine kadar pek çok konu tartışmaya açılacak. ECHO Summit Türkiye’nin e-ticaret potansiyelini ve pazarın sunduğu fırsatları da araştırmalarla gözler önüne serecek.

Bilişim Sanayicileri Derneği’nin (TÜBİ­SAD) yıllık “Türkiye e-Ticaret Pazar Bü­yüklüğü” raporuna göre, e-ticaret sektörü 2018 yılında yüzde 42 büyüme ile 59,9 mil­yar liralık hacme ulaştı. 2014-2018 yılları arasında sektörün ortalama yıllık büyüme hızıysa yüzde 33 oldu.

Türkiye’de geçtiğimiz yıl toplam peraken­de sektörü düşük bir büyüme performansı sergiledi. Buna karşın büyümesini hızlan­dıran e-ticaret toplam perakende sektörün­deki payını artırarak yüzde 5,3 seviyesine yükseldi. Bu oran gelişmekte olan ülkeler­de yüzde 5,9 iken gelişmiş ülkelerde yüzde 11.1 olarak gözlemleniyor. Bu da Türki­ye’nin e-ticarette tam anlamıyla bir fırsat­lar ülkesi olduğu anlamına geliyor. ECHO Summit’in zengin içeriği işte bu fırsatlara dikkat çekmeyi hedefliyor.

Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliği gerçekleştirilecek olan e-Commerce Head Organization Summit (ECHO) sektörün tüm oyuncularını 14 Kasım Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti’de bir araya getiriyor. Türkiye’nin en büyük e-ticaret zirvesi ECHO sektör ekosistemini tüm parametrelerde birleştirip irdelemeyi hedefliyor. Türkiye ekonomisinin önümüzdeki dönemde en önemli rekabet alanlarından biri e-ticaret ve dolayısıyla e-ihracat. Bu doğrultuda ECHO Türk ekonomisindeki e-ticaret yapılanmalarını güçlendirmek ve önümüzdeki döneme ilişkin vizyoner adımlarla yoluna devam etmesini sağlamak amacıyla kapsamlı bir yol haritası yaratmayı da misyon ediniyor.

E-ticaretin geleceği ECHO Summit’te konuşulacak

Türk ekonomisinin çıkışı e-ticarette

E-ticaretin geleceği ECHO Summit’te konuşulacakMarketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen

  • Günümüz tüketicisi için zaman her şeyden daha değerli. Alışverişci şimdi ve hemen sahip olmak istiyor. Hal böyle olunca e-ticaret, şirketler için hem yeni bir rekabet arenası hem de onlara sonsuz olanaklar sunan bir araca dönüşüyor. Bu yeni ticari yaklaşımın yarattığı cirosal büyüklüğün yanı sıra işin teknolojisi de bir başka iş alanı daha sunuyor, yani denklem iki yönlü işliyor. Bu büyüklükte bir ekosistemi bundan önce sadece inşaat sektörü yaratırdı. E-ticaret geometrik olarak hem büyüyor hem ekosistemini büyütüyor.
  • Ekonomimizin temelini KOBİ’ler oluşturuyor. Orta gelir bandından çıkışımızın çaresi olarak ihracatın artması gösteriliyor. Böyle bakınca üretimin doğrudan alıcısına ulaştırılması teknolojinin sağladığı olanaklarla mümkün. Dünyada e-ticaret alanında devasa oluşumlar var. Her birisi kendi ekosistemini büyütüyor. Marketing Türkiye olarak geniş kapsamlı bir zirve tasarlamamızın nedeni bu yeni fırsat alanına dikkat çekmek, e-ticaret ekosistemini bir araya getirerek tartışmak ve güçlü e-ticaret markalarının yaratılmasında katkı sağlamak…
  • Bu alanda yol almış küresel pazar yerleri KOBİ’lerimize dünyaya açılmaları için koşullu olanaklar sağlıyor. Beraberlerinde getirdikleri e-işyerleri ise bizim kırılgan ve gündemi her gün değişen ekonomimizde iş yapmaya çalışan KOBİ’lerimizden daha güçlü. O halde hızlı davranmalı, çabuk öğrenmeli ve birlikte akıl çatmalıyız. ECHO Summit bu düşüncenin ürünü.
  • ECHO Awards ise bu alanda öne çıkanların hak ettiği görünürlüğü sağlayacak, motive edecek. Küresel pazarda roller dağıtılıyorken, dönem bırakın durmayı bir an soluklanmayı bile affetmiyor. ECHO Summit’in değişen dünya ticari düzenini tartışması, yakalanması muhtemel fırsatları bir kez daha betimlemesi açısından değerli buluyorum.

ECHO Summit Türkiye’nin e-ticaret potansiyeline odaklanacak

E-ticaretin geleceği ECHO Summit’te konuşulacakDeloitte Türkiye Dijital Hizmetlerden Sorumlu Direktör ve Perakende Sektör Lideri Hakan Göl

  • Gelişmiş ülkelerin toplam perakende içindeki online satışların oranı yüzde 11’i aşarken, gelişmekte olan ülkelerde yüzde 6’ya yaklaşıyor. Türkiye’de ise bu oran, 2018 sonuçları itibariyle yüzde 5,3’da kalıyor. Bu da bize e-ticaretin potansiyelinin ne kadar yüksek olduğunu gösteriyor.
  • Türkiye’nin bilgi teknolojileri alanında sahip olduğu potansiyel gücün ticari karşılığına erişebilmesi için; genç nüfusun dijital okuryazarlığının arttırılması, nitelikli beyin göçünü tersine çevirmeye odaklanılacak inisiyatiflerin geliştirilmesi, KOBİ desteklerinin arttırılması ve yasal düzenlemelerle yurt dışından gelecek yatırımı destekleyici ortamın geliştirilmesi gereklilikleri öne çıkıyor.
  • Dünyada ve Türkiye’de e-ticarete etki eden diğer temel gelişmeler; internet altyapısı ve yaygınlığı, mobil cihaz kullanımı, sosyal medya yaygınlığı, finansal ürün yaygınlığı ve lojistik performans başlıklarıyla ele alınıyor. Tüketim tarafına baktığımızda ise Y ve Z kuşağı tüketicilerin e-ticaretten en önemli beklentisi; deneyim. Çok kanallı müşteri deneyimine odaklanan ve mağazalarını birer deneyim merkezine dönüştüren firmalar rekabette avantaj kazanıyor. Firmaların geleneksel ve sosyal medya dengesi gözetilerek kurgulanan pazarlama faaliyetleri, içerik pazarlaması, kişiselleştirilmiş müşteri hizmeti ve kişiye özel indirim ve promosyon konularına yatırım yapması gerekiyor.
  • Dünya genelinde her 10 tüketiciden 7’si alışverişlerinde çeşitli indirimler yakalamaya çalışıyor ve bu oranın büyük bir kısmını Y ve Z kuşakları oluşturuyor. Türkiye nüfusunun yaklaşık yüzde 16’sını oluşturan 15-24 yaş grubu arasındaki tüketiciler de, yerel ve küresel şirketler için güçlü bir potansiyele işaret ediyor. Sektörümüz ve ekonomimiz için büyümenin motorları ise e-ihracat, B2B e-ticaret ve gerçek dijital dönüşüm… İşte tüm bunları konuşacağımız bir platform olarak tasarladık ECHO Summit’i… Türkiye’nin e-ticaret potansiyelini harekete geçirmek için ECHO Summit’in yol açıcı bir misyon edinmesini amaçlıyoruz…

 

ECHO Summit Kimleri Ağırlayacak?

Çok Kanallı: Hem internet üzerinden hem de fiziksel mağazadan satış yapan markalar.

Sadece Online: Fiziksel mağazası olmayıp sadece internet üzerinden satış yapan markalar.

Pazaryeri: Alıcı ve satıcıların web sitesi üzerinden iletişimde bulunmalarını ve işlem yapmalarını sağlayan platformlar.

Özel Alışveriş: Üyelik sisteminin geçerli olduğu ve üyelerine özel olarak kampanyalar düzenleyerek, indirimli satış yapan platformlar.

Çok Kategorili: Çeşitli ürün ve hizmet veren platformlar.

Dikey: Belli ürün veya hizmeti veren siteler.

Konferansı Kimler dinlemeli?

➞ Üretimlerini fiziksel eşikler olmadan tüm dünya pazarlarına satmak isteyen girişimciler.

➞ E-ticaret alanında profesyonel olarak çalışanlar.

➞ E-ticaret ekosistemine ürün ve hizmet sunanlar.

➞ Altyapı ve yazılım şirketleri.

➞ E-ticareti bir kariyer alanı olarak görenler.

➞ Yeni iş fırsatları ve sosyal sermaye oluşturmak isteyenler.

➞ Dünya trendleri konusunda bilgilenmek isteyenler.

➞ Kanun koyucu ve düzenleyicilerle buluşmak isteyenler.

Ayrıntılı Bilgi:

Özgür Gökşen
0212 211 11 12 (117)
[email protected]

 

Yılın en başarılı e-ticaret sitelerini belirleyen ECHO Awards’da ilk 3’te yer alan markalar belli oldu

e-ticaret echo zirve
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Temu'da fiyatlar iki katına çıktı: Vergiler yüzde 145'e yükseldi
Haberler
Temu’da fiyatlar iki katına çıktı: Vergiler yüzde 145’e yükseldi
Sena Tufan
29 Nisan 2025
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Haberler
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Marketing Türkiye
14 Mayıs 2025
TİM Başkanı Gültepe: Yurt dışı alışveriş limiti 22 Euro’ya düşebilir
Haberler
TİM Başkanı Gültepe: Yurt dışı alışveriş limiti 22 Euro’ya düşebilir
Sena Tufan
17 Nisan 2025
Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
Haberler
Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
Nafizcan Önder
12 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.