Reklam sektörü ilk altı ayda yüzde 10 büyüdü
Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2013 / ilk 6 aylık reklam yatırımları açıklandı. Reklam yatırımları, 2012 yılının aynı dönemine göre yüzde 10’luk bir büyüme ile 2 milyar 644 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırımların yüzde 58.29’unu televizyon, yüzde 22.48’ini basın, yüzde 8,89’unu dijital, yüzde 6.75’ini açıkhava, yüzde 2.46’sını radyo, yüzde 1.13’ünü sinema reklamları oluşturdu. 2013’ün ilk 6 ayında medya karmasında önemli bir değişiklik olmadığı belirtildi. RD üyesi medya ajanslarının tahminlerine göre, 2013 yıl sonu itibarıyla reklam yatırımlarında toplamda yüzde 10’luk bir büyümenin beklendiği açıklandı. Reklam yatırımlarının tüm dünyada ilk 6 ayda yaklaşık yüzde 3 büyüdüğü; Avrupa dışındaki tüm bölgelerde reklam yartırımlarının arttığı belirtildi. Türkiye’de TV ve gazete reklam yatırım payının tüm dünya ortalamasıyla benzer seviyede olduğu açıklandı.