26 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’de blogger ve vlogger gerçeği
Haberler

Türkiye’de blogger ve vlogger gerçeği

Marketing Türkiye
28 Mart 2019
2 dk okuma
Türkiye’de blogger ve vlogger gerçeği
Murat Erdör

Tarihte biraz geriye doğru gittiğimizde, yaklaşık 15 yıl kadar önce web 2.0 teknolojilerinin gelişmesi, ağ günlüğü anlamına gelen blogların ve video günlüğü anlamına gelen vlogların gündelik hayatımızda daha fazla yer edinmeye başlamasına neden oldu. Temel düzeyde teknoloji okuryazarı olan herkesin kullanabileceği bloglar ve vloglar, geçen süre zarfı içerisinde özgür ve özgün mecralar haline geldi. Öte yandan kullanım amacına göre herhangi bir konuyu kendi üslubuyla kaleme alan bazı bloggerlar ve video içerik üreticisi bazı vloggerlar ise büyük kitleleri peşinden sürüklemeyi başardı.

Evrim süreci yaşandı

Dijitalleşme ile birlikte hayatımıza giren platformlar gün geçtikte rağbet görmeye devam ediyor. Son dönemlerde etkisini arttıran ve dikkat çekmeye başlayan bloglar da bu alanlardan bir tanesi olarak karşımıza çıkıyor. Bloglar; kullanım amaçlarına göre kişisel temasal, kurumsal bloglar ve topluluk blogları olmak üzere 4 ana kategoriye ayrılıyor. Öte yandan bu platformlarda konu ve üslup bakımından özgür olan içerik üreticileri bloggerlar ise hem iş hem de dijital dünyada önem kazanmaya devam ediyor. Bunun yanı sıra yükselişe geçen ve günümüzde Facebook’tan sonra en fazla kullanılan sosyal medya mecrası olan YouTube, ağ günlüklerini video içeriklerine adapte etmeyi başardı ve vlog ile vlogger kavramını dijital dünyaya kazandırdı. Ağ günlüklerinin video günlüklerine evrildiği bu süreçte vlog içerikleri ve vloggerlar dijital dünyanın trendler arasındaki yerini aldı.

Sosyal medyanın etkisi hissedildi

Günümüzde sosyal medya platformları aktif kullanıcısı sayısı bakımından 4 milyarı aştı. Dolayısıyla rakamlar göz önüne alındığında neredeyse dünyada her iki kişiden birinin en az bir sosyal medya mecrasını aktif olarak kullandığına tanık oluyoruz. Trendleri takip eden, güncelliğini koruyan ve özgün içerikler sunmayı başaran bloggerlar ve vloggerlar bu süreç içerisinde potansiyel hedef kitlelerine ulaşmayı başardı. Öte yandan sosyal medya kullanıcılarının fenomenlere olan ilgisi ve merakı ile videonun yazı ve görsel içeriklere göre önem kazanması da fenomenlerin vlog çekimleri yapmalarını sağladı.

Gelir kaynağı oluşturdu

Dijital platformlarda büyük ve sadık kitlelere ulaşmayı başaran bloggerlar ile vloggerlar; kurum, kuruluş, işletme ve markaların gözünden kaçmadı. Dolayısıyla iş birlikleri ve ticari anlaşmaların temelleri atılmaya başlandı. Web sitesi trafiklerinin beslenmesine, ürün ve hizmetlerin çok hızlı bir biçimde tüketiciye ulaştırılmasına yardımcı olan bloggerlar ile çalışmak isteyen kurum, kuruluş, işletme ve markaların sayısı ise giderek artıyor. Öte yandan dikkat çeken vlog içeriklerine yönelik sponsorluk çalışmaları da gerçekleştiriliyor. Özellikle dünya turu yaparak vlog içerikleri üreten vloggerlar ile büyük markalar sponsorluk iş birliklerini yıllık olarak yapmaya başladılar.

Moda ve kozmetik ön planda

Dünyada ve ülkemizde bloglar çeşitlilik açısından oldukça zengin ve hemen hemen her tema ve konu işleniyor. Öte yandan blog ve blogger tanınırlığı bakımından moda ve kozmetik alanlarının ön plana çıktığını görüyoruz. Dünyada en fazla tanınan bloggerlar arasında Danielle Bernstein, Chiara Ferragni ve Aimee Song yer alıyor. Ülkemizde ise Aşkım İrem Aktulga, Gizem Hatipoğlu ve Enfal Diner bu alanda göze çarpan isimler arasında.

Gezi ve günlük yaşam vlogları dikkat çekiyor

Vlog içeriklerinde en fazla gezi ve gündelik yaşam temalı videoların tüketildiğini görüyoruz. Başta YouTube olmak üzere birçok sosyal medya mecrasında yayınlanan vlog içerikleri yüksek izlenme sayıları ile dikkat çekiyor. YouTube’un en büyük iki kanalından bir tanesi olan PewDiePie, Fun For Louis ve Lost LeBlanc dünya çapında en çok tercih edilen vloggerlar arasında yer alıyor. Ülkemizde ise vlog içerik üretimi bakımından Emre Durmuş, Kafalar ve Orkun Işıtmak ön plana çıkıyor.

blogger
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Instagram’dan 8 yeni özellik
Instagram’dan 8 yeni özellik
3 Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
4 Her iki şirketten biri Temmuz zammı konusunda kararsız!
Her iki şirketten biri Temmuz zammı konusunda kararsız!
5 Amazon CEO'su açıkladı: Binlerce kişi işten çıkarılacak
Amazon CEO’su açıkladı: Binlerce kişi işten çıkarılacak
Güncel Haberler
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Reklam Standartları Kurumu'ndan Twix'in reklamına yasak!
Haberler
Reklam Standartları Kurumu’ndan Twix’in reklamına yasak!
Sena Tufan
2 hafta önce
Gerety Awards, kadın liderlerin yer aldığı jüri panellerini duyurdu
Haberler
Gerety Awards, kadın liderlerin yer aldığı jüri panellerini duyurdu
İrem Alimoğlu
8 Mayıs 2025
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Haberler
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Nafizcan Önder
3 Mayıs 2025
Tavsiye şampiyonu markalar!
Haberler
Tavsiye şampiyonu markalar!
Nafizcan Önder
22 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.