11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İş hayatında üç kritik nokta: Niyet, Zamanlama ve Söylenenler
Haberler

İş hayatında üç kritik nokta: Niyet, Zamanlama ve Söylenenler

Marketing Türkiye
21 Ocak 2019
3 dk okuma

Kurumların performans değerlendirme dönemi olan Ocak ayı, yönetici ya da çalışanlarda genellikle strese yol açan  bir süreç. Bu süreçle ilgili ön plana çıkan üç nokta var .

Niyet, zamanlama ve söylenenler

Bazen anlatılacak içeriklerin gerginliği bazen de konuşma için zaman darlığının gerginliği sürece dahil olanları strese sokar.

HILL International Türkiye Danışmanlarından Ayşe Topaktaş bu süreçle ilgili üç noktaya dikkat çekiyor: Niyet, zamanlama ve söylenenler.

Kurumlara işe alım ve organizasyonel gelişim süreçleri için hizmet veren Avusturya merkezli HILL International, İnsan Kaynakları departmanlarının Ocak ayı gündemi olan Performans Değerlendirme konusuna dikkat çekiyor.

HILL International Türkiye Danışmanlarından Ayşe Topaktaş, konunun önemini şöyle ifade ediyor: “Performans Değerlendirme veya Gelişim Değerlendirme süreçlerinde ne anlatılacağından çok nasıl ve neden anlatılacağına odaklanmak gerekir”.

Doğru planlama, doğru rota başarıya götürüyor

Günümüzde artık kurumların çalışma hayatında yönetici ve çalışan arasında iş yapış şekillerinde performanslarına dayalı yapıcı yöntemlerin daha çok etkili olduğu gözlemleniyor. Performans değerlendirmeye dayalı süreç yönetiminde, tecrübe ve analizleriyle devreye giren HILL International, Performans & Gelişim için hem işveren hem de çalışanlarla görüşmeler yapıyor.

Tıpkı spordaki idman arkadaşınız gibi, performans değerlendirme sürecinde kurum olarak yanınızda yer alan HILL International danışmanları, yönetici ve çalışan ile gerçekleştirilen bu görüşmeler sonucunda gelecek dönemlerde çalışan için yeni pozisyonlar, projeler, yeni görev tanımları, eğitim programları, mentorluk rotaları planlanarak başarıya giden yol çiziliyor.

Bu görüşmelerin verimliliği ve objektifliği çalışanların gelecekteki gelişim rotalarının içeriğini belirliyor. Bu görüşmelerde yönetici ve çalışan ne kadar doğru noktalara değinirse, gelişim rotası da o kadar doğru saptanmış oluyor.

Önemli 3 nokta: Niyet, Zamanlama, Söylenenler

HILL International Türkiye danışmanlarından Ayşe Topaktaş’a göre; performans değerlendirme sürecinde 3 önemli başlık var.

HILL International Türkiye Danışmanlarından Ayşe Topaktaş, yöneticilerle birlikte yürüttükleri “Sparring Partner” (İdman Partneri) programı ile ilgili şu bilgileri aktarıyor.

“Kurumlarda öncelikle yöneticilerle birlikte niyet’i sorguluyoruz.‘Bu görüşmeyi neden yapıyorsunuz? Tam olarak amacınız ne? Yönetici olarak çalışanınızın performansını beğenmiyorsunuz ama onu geliştirmek mi istiyorsunuz? Performansını beğenmiyor ve onu işten çıkarmak mı istiyorsunuz? Performansını beğenmiyor ama ne yapacağınızı bilmiyor musunuz? Performansını beğeniyor ama kendisini daha zorlamasını, daha üstün performans getirmesini mi istiyorsunuz?’gibi sorular sorarak, alınan geribildirimlerin ışık tutmasını sağlıyoruz.

Ardından zamanlama’yı gözden geçiriyoruz. Performans görüşmesi periyodu yılda bir kez olduğu için bu görüşmeyi yılda bir kez yapıyor olabilirsiniz, ancak geribildirimlerin olaya en yakın zamanda verilmesi çok ama çok önemli. Performans görüşmelerinizi yılda bir kez yapabilirsiniz, verdiğiniz geribildirimlere refere de edebilirsiniz, ancak olay zamanında geribildirim vermediyseniz ve performans görüşmesinde o geribildirimi vermek istiyorsanız, ilişkinizdeki güveni zedeleyebilir ve maalesef karşı tarafın savunma moduna geçerek sizden gelecek değerli gözlem ve geribildirimleri alamamasına neden olabilirsiniz.

Son olarak, söylenenlere’e odaklanıyoruz. Performans görüşmenizde ne söyleyeceğinizintam olarak belirlenmesi, vermek istediğiniz mesajın ve örneklerinizin netleştirilmiş olması gerekir. Süreç ile ilgili net bilgi verebilmelisiniz. Bu nedenle süreç içerisinde çalışanınızda gözlemlediğiniz gelişim alanlarını, güçlü yönlerini ve iyi uygulamalarını örnekleri ile birlikte not alın. Performans değerlendirmesi için diğerlerinden aldığınız görüşler ya da sizin gözlemleriniz yeterli olsa da, bazen, karşınızdaki kişinin gelişim rotasını belirlemek için onun fark edemediğiniz potansiyellerini de görmek isteyebilirsiniz.

HILL International olarak, bu alanda devreye giriyor. Böylece çalışanların ve kurumun yetkinliklerini baz alıp,kurumla birlikte değerlendirme yaparak çalışan için bireysel gelişim planı oluşturuyoruz. Performans & Gelişim görüşmelerinin temelinde objektiflik, adalet, aidiyet, gelişim vb. değerler yatıyor. Bu değerlerin yaşatıldığı performans & gelişim süreçleri çalışanların kurum aidiyetlerinin yükselmesini sağlıyor”.dedi.

Yeni kuşak öğrenmek ve gelişmek istiyor

Yapılan çalışan bağlılığı araştırma sonuçlarına da değinen Topaktaş, çalışanların kurumlardan ayrılmasının ilk sebebinin “Öğrenme ve Gelişim” olduğuna dikkati çekiyor. Topaktaş, “Bu iki başlık çalışma hayatında özellikle de yeni kuşak çalışanlar için önem teşkil ediyor. Genç yeteneklerin çalıştıkları kurumlardan beklentileri; kendilerine kariyerinde ilerleme imkanı sağlanması ya da bilmedikleri konularda bilgi edinme fırsatı sunulmasıdır.

Yetkinliklerini geliştirme ortamı yoksa ve bu beklentileri karşılanmıyorsa başka iş arayışına giriyorlar. HILL International olarak yöneticilerin masalarındaki konuların çözülmesi, önemli kararların alınması ya da askıdaki kararların uygulamaya geçmesi gibi günlük akışta yöneticileri zorlayan başlıklar için onlarla birlikte “idman arkadaşı” olarak tercüme edebileceğimiz “Sparring Partner” programını yürütüyoruz dedi.

Böylelikle kurumların hem yetenekli çalışanlara sahip olması hem de kazanılan yeteneği şirketlerinde tutabilmeleri için neler yapmaları gerektiği konusunda rehberlik ediyoruz” ifadelerini kullandı.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
5 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
Güncel Haberler
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Mart)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Mart)
Nafizcan Önder
14 Mart 2025
Usta oyuncu Filiz Akın hayatını kaybetti
Haberler
Usta oyuncu Filiz Akın hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
22 Mart 2025
Dünyanın en mutlu ülkeleri açıklandı! Formül net: Güven, bağlantı ve toplumsal destek
Haberler
Dünyanın en mutlu ülkeleri açıklandı! Formül net: Güven, bağlantı ve toplumsal destek
Nafizcan Önder
20 Mart 2025
Yeni jenerasyon elektrikli aracı tercih ediyor
Haberler
Yeni jenerasyon elektrikli aracı tercih ediyor
İrem Alimoğlu
7 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.