9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Türk tüketiciler sadakate hasret

Marketing Türkiye
28 Ağustos 2013
1 dk okuma
2000 yılından itibaren Türk Hava Yolları’nın Miles & Smiles ve Tani’nin Paro programlarının da başlamasıyla beraber Türkiye’deki sadakat programı manzarası hızlı bir şekilde gelişti. Ancak yapılan yeni araştırmalar bu alanda kayda değer bir büyüme fırsatı olduğunu gösteriyor. Sadakat programlarında küresel bir lider olan LoyaltyOne’ın araştırmasına göre Türk tüketicilerin %44’ü herhangi bir sadakat ödüllendirme programına kayıtlı değil. Kayıtlı olanlarınsa %65’i sadece 1 veya 3 programa üye, bu rakam Amerika Birleşik Devletleri’nde hane başına ortalama 22 ile ciddi farklılık gösteriyor. Tüketicilerin en yüksek katılım seviyelerine ulaştığı programlar şu anda perakende satış ve online alanlarında. Türkiye’deki ortalama yaşın 28.8 olduğu ve online perakende sektörünün 2017 yılına kadar 6.6 milyar dolar hacme ulaşması beklendiği göz önüne alındığında bu durum hiç de şaşırtıcı değil. Ancak Finansal Hizmetler, Uçuş Programları ve Seyahat (tren, otel ya da araba kiralama programları)  gibi diğer sektörler ise henüz düşük katılım oranlarına sahip. LoyaltyOne çalışması, Türk tüketicilerin programlarda sadakat programlarının esas değer yaratan ana unsur olan “uygunluk”un eksik olduğunu düşündüğünü gösteriyor.  Ankete katılanların sadece üçte biri aldıkları hizmetin ihtiyaçlarına uygun olduğunu hissediyor. Sadakat programlarının en önemli kolu olan sunduğu hizmetler noktasında ise müşteri memnuniyeti %50’nin altında kalıyor. 
Beklenen ilk 5 hizmet:
1. Harcanan efor ve zaman karşılığında iyi değer sunmak 
2. Ödül puanlar/milleri hızlı bir şekilde kazanmak
3. Kazanılan puanları/milleri uygun ürün ve hizmetlere çevirebilmek 
4. Günlük hayatta kullanılabilecek ödüller sunmak
5. Nakit ödüller ya da satın alımda doğrudan indirim sunmak

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
3 Epic Games - Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Epic Games – Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
4 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
5 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Güncel Haberler
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

DMSF Holding, N11 için Rekabet Kurumu’na başvurdu
Haberler
DMSF Holding, N11 için Rekabet Kurumu’na başvurdu
Sena Tufan
4 hafta önce
Perakendeden uzaya: Amazon, Starlink'e rakip oluyor
Haberler
Perakendeden uzaya: Amazon, Starlink’e rakip oluyor
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Apple, tepkiler üzerine iPhone 16 reklamını yayından kaldırdı
Haberler
Apple, tepkiler üzerine iPhone 16 reklamını yayından kaldırdı
İrem Alimoğlu
10 Mart 2025
Persil'den regl lekesi tabusunu yıkan kampanya: "Her leke oyunun bir parçası olmalı"
Haberler
Persil’den regl lekesi tabusunu yıkan kampanya: “Her leke oyunun bir parçası olmalı”
İrem Alimoğlu
22 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.