5 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türklerin favori makarnası "Spagetti Bolognese" oldu
Haberler

Türklerin favori makarnası “Spagetti Bolognese” oldu

Marketing Türkiye
4 Ocak 2019
2 dk okuma

Yemeksepeti, dünyada her yıl 4 Ocak’ta kutlanan Spagetti Günü’nde kullanıcılarının makarna tutkusunu araştırdı. Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği verilerine göre; makarna tüketiminde yılda kişi başı 26 kg makarna tüketen İtalyanların ezici galibiyeti söz konusu olsa da biz Türkler yılda kişi başı 8,5 kg makarna tüketerek dünya ülkeleri arasında makarnayı en seven ülke olarak 10. sırada yer alıyoruz. Sipariş oranlarına göre en sevdiğimiz makarna çeşidi ise Spagetti Bolognese. En sevilen makarna çeşitlerinin ilk 5’inde ise; Fettuccine Alfredo, Penne Arrabbiata, Spagetti Napolitan ve Lazanya yer alıyor.

Yemeksepeti, dünyada her yıl 4 Ocak’ta kutlanan Spagetti Günü’nde kullanıcılarının makarna tutkusunu araştırdı. Makarna, geleneksel anlamda pek çok çeşidiyle her ülkenin baş tacı yemeklerinden biri. Bu konuda her ne kadar İtalyanlar egemenliklerini ilan edip tüm dünyaya kendi makarna çeşitlerini yaymış görünseler de makarna aslında her ülkenin mutfağındaki yerel bir lezzet.

Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği verilerine göre; makarna tüketiminde yılda kişi başı 26 kg makarna tüketen İtalyanların ezici galibiyeti söz konusu olsa da biz Türkler yılda kişi başı 8,5 kg makarna tüketerek dünya ülkeleri arasında makarnayı en seven ülke olarak 10. sırada yer alıyoruz.

Bu sevgi online siparişlere de yansıyor. Makarnanın artık zengin malzemeleriyle ana öğün olarak da tercih edilmesiyle ve restoranların bu lezzeti dünya mutfaklarından çeşitler ile sunmalarıyla makarna siparişleri her yıl artıyor.

En sevilen makarna çeşidi

Yemeksepeti kullanıcıları makarnanın her türlüsüne bayılıyor. Türklerin en çok tercih ettiği makarna ise Spagetti Bolognese oldu. En sevilen makarna çeşitlerinin ilk 5’inde ise; Fettuccine Alfredo, Penne Arrabbiata, Spagetti Napolitan ve Lazanya yer aldı.

Makarna liderlere göz kırpıyor

Makarna biz Türkler için ana yemek sonrasında yenen bir lezzet iken, son yıllarda dünya mutfaklarını daha çok tanıdıkça ve tatma fırsatı yakaladıkça makarnayı ana yemek olarak da sevmeye başladık.

Hal böyle olunca bu sevgi Yemeksepeti’ndeki siparişlere de yansıdı. İki sene önce verilen makarna siparişlerine kıyasla sipariş oranını yüzde 70 artıran makarna, henüz lider tablosunda yer alamasa da gelecek vadediyor.

Türklerin tercihi lazanya

Makarna dendiği zaman elbette herkesin aklına ilk olarak İtalyan mutfağı geliyor. Ancak bu global lezzet dünyanın birçok ülkesinde farklı isimler ve biçimlerde bulunabiliyor. Klasik türleri dışında dünya ülkelerinin kendine has makarna çeşitleri de var elbette. Çin ve Japonya’nın noodle’ı, biz Türklerin eriştesi, İtalya’nın fenomen çeşidi lazanya ve Kuzey Afrika’dan dünyaya yayılan kuskus en bilinenler arasında yer alıyor.

Yemeksepeti, bu en bilinen çeşitlerin sevilme oranını da merak etti. Yemeksepeti araştırmasına göre, biz Türkler en çok İtalyan lezzet lazanyayı seviyoruz. Lazanyayı Türk lezzeti erişte, ardından Japonya noodle’ı ve sonrasında Kuzey Afrika kuskusu izliyor.

Makarnayı en çok gençler seviyor

Yemeksepeti kullanıcılarının siparişlerine göre; bu lezzeti en çok sevenler 19-24 yaş aralığında. Makarnayı en çok sipariş edenler ise 23 yaşında.

Bilkent Üniversitesi Merkez kampüsü makarna aşkına tutuldu

Malum makarna öğrenci menülerinin baş tacı. Ancak üniversiteliler artık eskisi gibi salçalı, yoğurdu makarnayla yetinmeyip midelerini daha zengin makarna çeşitleriyle bayram ettiriyorlar. Makarna benim hayat biçimim diyen kampüs ise Bilkent Üniversitesi Merkez kampüsü oldu. Onu İstanbul Teknik Üniversitesi Ayazağa kampüsü ve Koç Üniversitesi Rumelifeneri kampüsü izledi.

Her gün makarna günü!

Hafta içi hafta sonu fark etmeden Yemeksepeti kullanıcıları için her gün makarna günü. Diğer günlerden çok az bir farkla da olsa makarnanın en fazla sipariş edildiği gün Çarşamba. Kullanıcılar makarnayı en fazla 19.00’da sipariş ediyor.

Makarna tutkunu kentler

Her gün 68 ilden makarna siparişi alan Yemeksepeti, Türkiye’de makarnaya en düşkün şehirleri de araştırdı.

Tüm siparişler içindeki makarna siparişleri incelendiğinde; İstanbul, İzmir, Ankara’dan sonra diğer kentler arasından sıyrılarak fark yaratan kent Yalova oldu. Onu sırasıyla Erzurum, Mersin ve Gaziantep izledi.

1 Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
2 Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
3 İş dünyasında haftanın atamaları (24-30 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (24-30 Mayıs)
4 ChatGPT’ye dava açan New York Times içeriğini Amazon’a verdi...
ChatGPT’ye dava açan New York Times içeriğini Amazon’a verdi…
5 atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Güncel Haberler
MrBeast'in CMO'luğuna Sinan Deriş getirildi!
MrBeast’in CMO’luğuna Sinan Deriş getirildi!
KFC'den parmak yalamaya mizahi çözüm: Parmak yalama çatalı!
KFC’den parmak yalamaya mizahi çözüm: Parmak yalama çatalı!
TikTok'tan yapay zeka destekli akıllı filtre: İstenmeyen içerikler filtrelenecek
TikTok’tan yapay zeka destekli akıllı filtre: İstenmeyen içerikler filtrelenecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google’dan aylık 250 dolarlık VIP yapay zeka paketi
Haberler
Google’dan aylık 250 dolarlık VIP yapay zeka paketi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Esas Sosyal 10. yılını kutluyor...
Haberler
Esas Sosyal 10. yılını kutluyor…
Sena Tufan
3 hafta önce
İklim inovasyonunda öne çıkan 3 trend
Haberler
İklim inovasyonunda öne çıkan 3 trend
İrem Alimoğlu
26 Nisan 2025
Türk CEO'ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Haberler
Türk CEO’ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.