1 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Sosyal medyada yönetici-çalışan ilişkisi baskı oluşturur mu?

Marketing Türkiye
21 Ağustos 2013
2 dk okuma

Yapılan araştırmalar, Türklerin sosyal ağlarda ziyaretçi başına 8,6 saat geçirdiğini gösteriyor. Bu yoğun kullanım sonucunda, kaçınılmaz şekilde yöneticiler sosyal ağlarda çalışanların karşısına çıkıyor. Yenibiris.com’un yeni bir anketine göre, çalışanların çoğu sosyal ağlarda yöneticisiyle arkadaş olmuş ya da onu takip eder durumda. Ancak bu durum zaman zaman çalışanda baskı oluşturabiliyor.

Yurtdışından örnekler buna somut deliller sunuyor. Japonya’da çalışanlar yöneticilerini takip etmek için baskı altında kaldıklarını söylüyor. Ülkenin önde gelen gazetelerinden Yomiuri’nin haberine göre çalışanlar, üst düzey yöneticilerinin sosyal medya baskısı altında. İnternet araştırma şirketlerinden Macromill’in geçen şubat ayında 500 Facebook kullanıcısı arasında yaptığı bir araştırmaya göre, bu kişilerin yüzde 42′si üst düzey isimlerin arkadaşlık teklifinden rahatsızlık duyuyor. Kadın çalışanlar arasında bu oran yüzde 54′e çıkıyor. Ayrıca habere göre, Yokohoma’daki bir şirkette yarı zamanlı olarak çalışan bir kişi, yöneticisinden “Facebook kullanıyor musun? Bana arkadaşlık teklifi gönder” şeklinde bir mesaj aldı. İstemeyerek de olsa bu isteği kabul eden çalışan daha sonra yöneticisinden “gönderilerini beğenmesi” yönünde bir mesaj daha aldı. Gazeteye konuşan çalışan, “İşyerinde olmadığım zamanlarda yöneticimi düşünmek istemiyorum” şeklinde görüş belirtti. Aynı baskıya maruz kalan başka bir kişi de, “Yöneticimi Facebook listesinden çıkarsam işyerindeki ilişkilerim bozulacak. Başka seçeneğim olmadığı için gönderilerini beğenmek durumunda kalıyorum” diye konuştu.

Yenibiris.com üyeleri arasında e-posta yoluyla yapılan bir dizi anketle çalışanlara, yöneticilerini sosyal ağlarda takip edip etmedikleri ve bunun nedenleri soruldu. Sonuçlara göre, katılımcıların yaklaşık yüzde 72’si yöneticisiyle sosyal ağlar üzerinde arkadaş olmuş ya da onu takip ediyor. Çalışanların yüzde 58’i arkadaşlık talebinin yöneticisinden geldiğini söylüyor. Yöneticiyle bağlantı kurma nedeninin başında ise “fikirlerini/paylaşımlarını merak etme” var. Yüzde 12’si ise yöneticinin ısrarı üzerine takibe başlamış. Katılımcıların yüzde 40’ı, yöneticisini sosyal ağlarda sadece sessizce takip ettiğini, paylaşımları hakkında fikir yürütmediğini söylüyor. Yöneticisinin ısrarı üzerine onu ekleyen/takip eden çalışanlardan birkaç yorum şöyle:

Oyun istekleri yüzünden iş yapamadım
Özel bir şirkette kurumsal iletişim departmanında çalışan Z.C. (23) yöneticisinden gelen oyun istekleri yüzünden kendini baskı altında hissettiğini söylüyor. “Ondan gelen her şeyi kabul etmek zorundaymışım gibi geliyor. Hatta mesai saatlerinde beni arayıp ‘isteği kabul eder misin?’ dediği bile oluyor. Aramız kötü olmasın diye kabul ediyorum” diyor.

İstediğimi paylaşamıyorum
Pazarlama departmanında çalışan A.H. (31) ise ekleme talebinin yöneticisinden geldiğini söylüyor ve “Arkadaş listemde olduğu için paylaşımlarımda kendimi rahat hissetmiyorum” diyor. Onun paylaşımlarını ve özel hayatına dair fotoğraflarını gördükten sonra yöneticisine farklı baktığını söyleyen A.H. şunları söylüyor: “Aramızdaki kurumsal bağ bozulmuş gibi geliyor.”

Onun beğeneceği şeyler paylaşıyorum
Bir şirkette stajyer olarak çalışan B.Ç. (20) yöneticisiyle Twitter’dan birbirlerini takip ettiği için paylaşımlarını rahatça yapamadığını, hatta yöneticisinin düşünceleri doğrultusunda paylaşımlarda bulunduğunu belirtiyor. “Yanlış anlaşılmaktan ve eleştirilmekten korktuğum için Twitter’da düşüncelerimi yansıtamıyorum, yöneticim olduğu için takipten de çıkamıyorum” diyor.

1 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
2 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
3 Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
4 Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
5 Trump'ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Trump’ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Güncel Haberler
18 ülkede görüşler ortak: "30'una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!"
18 ülkede görüşler ortak: “30’una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!”
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi...
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi…
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Uber’den sürpriz hamle: Trendyol Go’ya talip olduğu iddia ediliyor
Haberler
Uber’den sürpriz hamle: Trendyol Go’ya talip olduğu iddia ediliyor
Nafizcan Önder
18 Nisan 2025
Boykotun Tesla'ya faturası ağır oldu
Haberler
Boykotun Tesla’ya faturası ağır oldu
Nafizcan Önder
3 Nisan 2025
Susam Sokağı Netflix'e taşınıyor!
Haberler
Susam Sokağı Netflix’e taşınıyor!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Senelerin Nogger’ına seneler sonra yepyeni bir kampanya fikri: Atıştırmalık değil doymalık!
Haberler
Senelerin Nogger’ına seneler sonra yepyeni bir kampanya fikri: Atıştırmalık değil doymalık!
Advertorial
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.