3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Biz tüm bu dönüşüme yabancı mıydık?
Haberler

Biz tüm bu dönüşüme yabancı mıydık?

Marketing Türkiye
4 Ekim 2018
3 dk okuma

Murat Erdör

Murat Erdör 

Teknolojik gelişmeler ve dijital dönüşümün etkisiyle dünyanın son 15-20 yılda geldiği noktayı göz önüne aldığımızda hayatlarımızın büyük ölçüde değiştiğine tanık oluyoruz. Alışkanlıklarımız, davranışlarımız, duygu ve düşüncelerimiz, çalışma biçimlerimiz ve buna benzer birçok şey bu değişim ve dönüşüm sürecinden payını aldı. Bundan 15-20 yıl önce kullandığımız telefonlar ile günümüz akılı telefonları arasında farkı düşünün. Ya da bankada kuyruk beklerken şu an internet bankacılığı ile tüm finans işlemlerini tek tıkla gerçekleştirmenin kolaylığını. Hatta bu iş o kadar ileri gitti ki nesnelerin birbirleri arasında iletişim kurabildiklerini dahi biliyoruz. Peki, biz tüm bu dönüşüme yabancı mıydık? Kesinlikle hayır. Sinema sektörü günümüz dünyasını betimleyen filmleri bizlere daha önceden sunmuştu.

İlk görüntülü görüşme

1964 yılında ilk defa gerçekleştirilen görüntülü görüşmeyi 1927 yapımı bir filmde görmek mümkün. Sinema tarihinin ilk uzun metrajlı sayılan bilim kurgu temalı Metropolis filminde insansı robotlara ve ilk görüntülü görüşmeye rastlıyoruz. Tüm bunlar Metropolis filminin çağının ötesinde olduğunu kanıtlıyor. Öte yandan Stanley Kubrick’in geleceğe ışık tutan ve kültleşmiş yapıtlarından birisi olan 2001: Uzay Macerası da dijital dönüşümü iyi bir şekilde anlatmayı başarmış. Geldiğimiz noktadan baktığımızda 1968 yapımı film çağının ötesinde olan konuları ele almış ve yapay zekâyı işlemiş durumda.

Geçmişe akan zaman

Zaman makinelerini hayal ederken hep geleceğe gitmeyi düşünürüz. Ya bunun tam tersi olsaydı? Sinema hayal gücünün sınırlarının da ötesinde bir disiplin. Tarihin en bilinen filmlerinden birisi olan Terminatör, şüphesiz bir döneme damgasını vurdu. 1984 yapımı filmde gelecekten gönderilen bir robotun ön plana çıktığını görüyoruz. Bunun yanı sıra Geleceğe Dönüş adlı yapıtta da Dr. Brown’ın zamanda yolculuğu mümkün kılan bir araba tasarlaması filmi zamanının ötesine taşıyor. Marty’nin küçük bir zamanlama hatasıyla gelecek yerine geçmişe gönderilmesi sonucunda filmin ana teması oluşuyor. Tarihin ilk fantastik bilim kurgu filmi sayılan Geleceğe Dönüş, günümüz dijital dünyasını yansıtmakla kalmamış, döneminin sinema anlayışına da yeni bir soluk getirmeyi başarmış.

Sırada geleceğe yolculuk var

2002 yılında vizyona giren Azınlık Raporu ise Terminatör ve Geleceğe dönüş filmlerinin aksine bizleri geleceğe götürüyor. Filmin zaman-mekân olgusu 2054 yılında Washington DC’de geçiyor. Bazı teknolojik aygıtlar yardımıyla cinayetlerin daha işlenmeden fark edilmesi ve suç oranının azaltılması filmin dikkat çekmesini sağlıyor. Günümüzde böyle bir aygıtın varlığı söz konusu değil. Ancak teknolojik gelişmelerin bu denli hızlı ilerlemesini göz önüne alırsak, icat edilmesi imkânsız da değil.

Yapay zeka ile birlikte yaşayacağız

Son dönemlerde gündemden düşmeyen yapay zekâ da sinemaya konu olmayı ihmal etmeyen temalar arasında. Yönetmenliğini Steven Spielberg’in yaptığı Yapay Zekâ filmi 2001 yılında seyirci ile buluştu ve bizlere yapay zekâ robotları ile belki de günün birinde iç içe yaşayacağımızı gösterdi. Ana temasını yapay zekânın oluşturduğu bir diğer film ise Ex Machina. Dijital dönüşümü anlatan ve günümüze en yakın film olan Ex Machina’da Ava adında bir robotun bedeninde dünyanın ilk gerçek yapay zekâsına tanık oluyoruz. Ex Machina yapay zekâyı sıra dışı bir şekilde işleyerek dijital dönüşüm sürecinden bizlere kesitler vermeyi başarmıştı.

Murat Erdör Hakkında

TED Ankara Koleji’nde lise eğitimini tamamladıktan sonra Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü’nden 1999 yılında mezun olan Murat Erdör, Bahçeşehir Üniversitesi’nde “Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi” üzerine master yaptı. Finans, hizmet ve enerji sektörlerinde yerli ve yabancı birçok şirkette çalıştıktan sonra, uzun süre dijital pazarlama ve otomasyon konusunda dünyanın sayılı markalarından biri olan Emarsys’de Türkiye Ülke Müdürlüğü görevini yürüttü. Emarsys’deki başarılarının ardından Türkiye’nin lider pazarlama platformu Euromessage’da Türkiye Genel Müdürü olarak çalışan Erdör, 20 senelik kurumsal hayata ara verip Me Consultancy adlı firmayı kurdu. Kariyerine “dijital dönüşüm danışmanı” olarak devam eden Erdör, aynı zamanda “Bilgi Paylaştıkça Güzel” temalı www.muraterdor.com adlı web sayfasıyla farklı konularda sektöre katkıda bulunuyor.

Web Sayfası: www.muraterdor.com

Linkedin: www.linkedin.com/in/muraterdor

Twitter: www.twitter.com/muraterdor

1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
4 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
5 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Güncel Haberler
Yandex Ads; ajanslara görünürlük garantili etkileşim fırsatı sunuyor
Yandex Ads; ajanslara görünürlük garantili etkileşim fırsatı sunuyor
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Nafizcan Önder
24 Mayıs 2025
Türk CEO'ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Haberler
Türk CEO’ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Marketing Türkiye
16 Mayıs 2025
WHISKAS®’tan yeni kedi sahiplerine özel podcast: "Miyavcast"
Haberler
WHISKAS®’tan yeni kedi sahiplerine özel podcast: “Miyavcast”
Sena Tufan
28 Mayıs 2025
atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Haberler
atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Advertorial
29 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.