13 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Starbucks 47 yıldır uzak durduğu İtalya'da ilk şubesini açıyor
Haberler

Starbucks 47 yıldır uzak durduğu İtalya’da ilk şubesini açıyor

Marketing Türkiye
6 Eylül 2018
2 dk okuma

İtalyan kahve kültüründen ilham alan Starbucks 47 yıl sonra İtalya’yada ilk şubesini Milano kentinde açıyor. Peki, neredeyse dünyanın her bölgesinde şubeleri bulunan Starbucks bunca yıldır İtalya pazarına neden girmemişti?

İtalyanlardan aldığı ilhamla insanların bir araya gelip sohbet edebilecekleri, ev ve ofislerinden sonra üçüncü adresleri olacak bir kahve mağazası deneyimi yaratmak için yola çıkan Starbucks’ın Kurucusu Howard Schultz’ın hayali gerçek oluyor. Starbucks 47 yıl sonra İtalya’nın Milano kentinde bulunan Piazza Cordusio’daki tarihi Posta binasının içinde ilk şubesini açıyor. Peki, neredeyse dünyanın her bölgesinde şubeleri bulunan Starbuck neden bunca yıldır İtalya’da neden şube açmamıştı?

İtalyanların kahve alışkanlıklarına ve kültürlerine çok hakim olmak gerekiyor. Her ne kadar marka İtalyan kahve kültüründen ilham alsa da sert kahve alışkanlıklarının altını çizen İtalyanlar Starbucks kahvelerinin kendilerine oldukça yumuşak geleceğini belirtiyor. Ayrıca espressolarını küçük bardaklarda içen İtalyanların büyük boylara sahip bardaklarda kahve içmeye ön yargılı yaklaşacağı ifade ediliyor. Diğer bir sebep ise İtalyanların espresso’ya en fazla 1 euro öderken Amerikan kahvelerine 5-6 euro gibi bir para ödemek istemeyecekleri düşüncesi. Dolayısıyla Starbucks, İtalyanlar için pahalı bir seçenek olma ve ilgi görmeme endişesi içinde.

howard schultz starbucks

“İtalya’ya alçakgönüllülük ve saygıyla geliyoruz”

Tüm bunların yanında Starbucks onursal başkanı Howard Schultz geçtiğimiz aylarda Starbucks’ın ülkeye girişiyle ilgili olarak İtalyalılara şu sözlerle teminde bulunuyor: “İtalya’ya neleri öğrendiğimizi göstermek için alçakgönüllülük ve saygıyla geliyoruz.”

Starbucks onursal başkanı Howard Schultz açılışla ilgili duygularını da ayrıca şu sözlerle ifade ediyor: “Milano’ya ilk kez geldiğim 1983 yılında şehrin espresso barlarında gördüğüm topluluk hissi, baristalar ile müşteriler arasındaki rahat ve gerçek insani bağ kurma anları beni büyüledi. Milano’daki Roastery’nin açılışı ile Starbucks’ın hikayesi bir döngüyü tamamlıyor. 35 yıl önce ilham aldığım o ilk andan milyonlarca insanın günlük hayatının bir parçası haline geldiğimiz bugüne dek yaşadığımız tüm deneyimi büyük bir saygıyla İtalya’ya getiriyoruz. Yeşil önlüğünü takan 350 bin çalışma arkadaşımız ve onlardan önceki milyonlar adına, İtalyan misafirlerimize en mükemmel Starbucks deneyimini sunacağımız için büyük onur ve gurur duyuyorum.”

Başka mağazalar da açmayı planlıyor

Piazza Cordusio’daki tarihi Posta binasının içinde açılan Starbucks Reserve Roastery, Starbucks’ın İtalya’daki ilk mağazası olurken, marka 2018 sonlarından itibaren Milano’da başka mağazalar da açmayı planlıyor.

1 Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
2 Tüketiciyi satın almaya götüren 5 düşünce şekli!
Tüketiciyi satın almaya götüren 5 düşünce şekli!
3 Dikkat, Kore salgını var!
Dikkat, Kore salgını var!
4 Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor...
Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor…
5 Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor...
Fırından taze çıktı: Lahmacun Endeksi ile TÜFE yarışıyor…
Güncel Haberler
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Plaj çantasının yıldızları
Plaj çantasının yıldızları
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yiyecek içecek markaları neden "lip balm" çıkarıyor?
Haberler
Yiyecek içecek markaları neden “lip balm” çıkarıyor?
Sena Tufan
12 Temmuz 2025
Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor...
Haberler
Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor…
İrem Alimoğlu
6 gün önce
Büyümenin yeni anahtarları: Ortaklık, inovasyon ve dönüşüm...
Haberler
Büyümenin yeni anahtarları: Ortaklık, inovasyon ve dönüşüm…
Sena Tufan
21 Haziran 2025
KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
Haberler
KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
Marketing Türkiye
4 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.