11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TÜAD medyada yayınlanan siyasi araştırmalarla ilgili inceleme başlattı
Haberler

TÜAD medyada yayınlanan siyasi araştırmalarla ilgili inceleme başlattı

Marketing Türkiye
13 Haziran 2018
2 dk okuma

TÜAD, araştırmada bilimsellik, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerinden yola çıkarak; Basın ve Medyada Yayınlanan Siyasi Araştırmalar ile ilgili inceleme başlattı.

Türkiye Araştırmacılar Derneği 24 Haziran 2018 seçimlerine araştırmaları siyasi propaganda malzemesi olarak kullanan şirketlerin sonuçlarını dikkatte alınması gerektiğini belirterek medyada yayınlanan siyasi araştırmalarla ilgili inceleme başlattı. Dernekten yapılan açıklamada şu ifadeler yer aldı:

“Seçim zamanı ortaya çıkan ve araştırmaları siyasi propaganda malzemesi olarak kullanan şirketlerin yayınladığı sonuçları dikkate almayın… Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) olarak; bilimsellik, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerine tam olarak inanıyoruz.  Araştırma sektörü; dünyada ve ülkemizde ciddi talep gören önemli bir noktaya ulaşmıştır. Dolayısıyla; araştırma merkezlerinin hukukî ve idarî yapıları, insan ve malî kaynakları gibi konular; araştırmayı yapan, talep eden ve beraberinde kamuoyuna açıklayan taraflar için “ geleceğe yönelik önerilerde bulunmak” adına hayati değer taşımaktadır.

Yayınlanan araştırma raporlarında, RTÜK ve YSK’nın belirlediği,  Türkiye Araştırmacılar Derneğinin önerdiği künye bilgisi yer almayan araştırma sonuçlarına güven duymayın… Her seçim döneminde olduğu gibi; 24 Haziran 2018 seçimlerine yaklaşırken, basın ve medya üzerinden kamuoyuna açıklanan “ Seçim Tahminleri” ile ilgili birçok yorum ve iddialar yer alıyor. Özellikle “Siyasi propaganda amacıyla ortaya çıkan bazı şirketlerin”  araştırma içeriklerini, yazılı ve görsel basında yer bulması, tartışmalı yorumlara açık yapıda olması, sektörün itibarına zarar vermektedir.  Türkiye Araştırmacılar Derneği, bu gibi sıkıntıların bütün taraflar açısından kontrol altına alınabilmesi için; “Medya ve Reklamda Araştırma Kullanımı Kılavuzu” hazırlamıştır. Bu bilgiye TÜAD web sayfası üzerinden kolaylıkla ulaşılmaktadır.

TÜAD yönetim kurulu; TÜAD tüzel üyeleri ve TÜAD’ ın tüzel üyesi olmayan firmaların kamuoyu ile paylaştıkları seçim tahminlerinin incelemesine dair bir “İnceleme Komitesi” oluşturmuştur. Profesyonel araştırma kuruluşlarının birçoğunu bünyesinde barındıran, araştırma sektörünün tek meslek örgütü TÜAD;  Seçim zamanı ortaya çıkan ve araştırmaları siyasi propaganda malzemesi yapan kişi ve şirketlerin araştırma sektörüne ve mesleğe verdiği zarardan son derece rahatsızlık duymaktadır. Bu nedenle, TÜAD yönetim kurulu; TÜAD tüzel üyeleri ve TÜAD’ın tüzel üyesi olmayan firmaların kamuoyu ile paylaştıkları seçim tahminlerinin incelemesine dair bir “İnceleme Komitesi” oluşturmuştur. Araştırma sonuçlarının incelenmesi konusunda iş birliği, gönüllülük esasına dayalı ve firmanın tercihine bağlıdır.

İnceleme, seçim tahminlerinin dayandığı araştırmaların finansmanını yapan kuruluş, örneklem planı, araştırma proje ekibi, saha çalışmasının zamanı, saha çalışması uygulama sistemi ve saha çalışması verilerinin kontrolü gibi temel araştırma süreçlerinin ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) profesyonel standartları  ve TÜAD’ın Güvenilir Araştırma Belgesi kuralları çerçevesinde değerlendirilmesine dayanacaktır.  Bu süreçte araştırma sonucu yayınlayan firmaları ile yapacağımız işbirliği, araştırma itibarının yükseltilmesine destek vereceğine inanıyoruz. İş birliği yapan firmalar ve denetim sonuçları kamuoyu ile paylaşılacaktır.”

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
5 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
Güncel Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Şenpiliç “itibarını” korumalı
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye 35. yaşında ilk günkü heyecanıyla yayında!
Haberler
Marketing Türkiye 35. yaşında ilk günkü heyecanıyla yayında!
Nafizcan Önder
1 Nisan 2025
Arma değişti, mizah değişmedi: Beşiktaş’tan The Sun’a cevap gecikmedi!
Haberler
Arma değişti, mizah değişmedi: Beşiktaş’tan The Sun’a cevap gecikmedi!
Nafizcan Önder
5 Mart 2025
Sony, deepfake şarkılara savaş açtı: 75 binden fazlası kaldırıldı
Haberler
Sony, deepfake şarkılara savaş açtı: 75 binden fazlası kaldırıldı
İrem Alimoğlu
18 Mart 2025
“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…
Haberler
“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.