31 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sesli arayüzler pazarlamanın yeni cephesi olacak
Haberler

Sesli arayüzler pazarlamanın yeni cephesi olacak

Marketing Türkiye
29 Ocak 2018
1 dk okuma

1985 yılında kurulan ve sektöre yıllardır; içgörü, analiz ve en iyi iş örneklerini sunan İngiliz medya ölçümü şirketi WARC’in son yaptığı analize göre marka ve ajansların yüzde 24’ü yakın gelecekte sesli yanıt arayüzüne geçmeyi planlıyor.

Küresel pazarlama istihbarat servisi WARC’in 600’den fazla pazarlama iletişimi profesyoneliyle gerçekleştirdiği anketin sonuçlarını yayınladığı Toolkit 2018 raporuna göre akıllı hoparlörlerden sanal asistanlara sesle çalışan teknoloji, markaların ve tüketicilerin 2018 yılında iletişim kuracakları tamamen yeni bir arayüz açıyor.

Üreticiler ve teknoloji şirketleri tüketicilerin dikkatini çekmek için uğraşırken ses hızlı bir şekilde pazarlama dünyasında kendini göstermeye başladı. Geçtiğimiz yıl Google’ın akıllı asistanı Google Home’un satışa sunulmasından kısa bir süre sonra hemen ardından Apple’ın HomePod’ı duyuruldu. Bu sırada Asya’da Çinli Baidu, Little Fish cihazıyla pazar payı almaya devam ediyor.

Şimdilik sesli komut teknolojisi ev ve araba gibi “özel” alanlarla sınırlandırılmış olmasıyla beraber birçok tüketici yapay zeka hakkında endişelerini dile getiriyor. Öte yandan akıllı kulaklık gibi teknolojilerin gelişmesi tüketici davranışlarını etkileyebilir.

WARC’in analizine göre özellikle karakter fazlalığı nedeniyle klavye ile yazmanın zor olduğu Asya pazarında sesli asistanlar daha hızlı yükselecek.

J. Walter Thompson Güney Doğu Asya Planlama Müdürü Ida Siow: “Sesli asistanların en gelişmiş örneklerini sergilediği Güneydoğu Asya pazarında cep telefonu kullanıcılarının yüzde 30’unun haftada en az bir kere sesli asistana başvurduğunu görüyoruz.”

WARC İçerik Müdürü David Tiltman: “Sesli cihazların penetrasyonu hızla artıyor. Tüketicilerin arama, katılım ve satın alma için potansiyel yeni fırsatlar yaratıyor. Toolkit araştırması, bir çok markanın bu sesle denemeye başlayacağını gösteriyor.”

WARC Toolkit araştırmasının diğer önemli bulguları şunlar:

• Markaların yüzde 56’sı ve ajansların %50’si önümüzdeki 12 ay boyunca yapay zekaya yatırım potansiyelini dile getirdi.
• Markaların yüzde 46’sına kıyasla ajansların yüzde 52’si chatbot ve mesajlaşma uygulamaları tarafından sunulan olanaklardan ötürü heyecanlı.

• Markaların yüzde 17’sinde sesli yönergeler var iken yüzde 86’sı ile görsel olanaklar sunuyor.

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Refik Anadol imzalı "Messi'nin en sevdiği golü" 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Refik Anadol imzalı “Messi’nin en sevdiği golü” 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
3 Ticaret Bakanlığı'ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
Ticaret Bakanlığı’ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
4 Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
5 Krispy Kreme x Crocs'tan "lezzetli" iş birliği: Donut tadında adımlar
Krispy Kreme x Crocs’tan “lezzetli” iş birliği: Donut tadında adımlar
Güncel Haberler
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor...
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor…
"Media First" ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X'ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
“Media First” ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X’ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Adgager'ın blockchain tabanlı ödül sistemi GAG Token, MEXC Borsasında listeleniyor
Haberler
Adgager’ın blockchain tabanlı ödül sistemi GAG Token, MEXC Borsasında listeleniyor
Marketing Türkiye
13 Haziran 2025
adidas, Türkiye Futbol Federasyonu’nun resmi futbol topu sponsoru oldu
Haberler
adidas, Türkiye Futbol Federasyonu’nun resmi futbol topu sponsoru oldu
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
2000'ler estetiği Rhode ile geri döndü...
Haberler
2000’ler estetiği Rhode ile geri döndü…
Sena Tufan
3 hafta önce
Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Haberler
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Sena Tufan
2 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.